10 ting hun hater ved meg

I forrige uke skrev frua et innlegg der hun lekset opp ti ting hun tror jeg hater ved henne. Så var hun ikke snauere enn at hun mot slutten av innlegget sendte stafettpinnen videre med en utfordring til meg om å plukke den opp.

Les: “10 ting han hater ved meg”

Hva kan jeg si? Challenge accepted.

Så her kommer den, listen over de ti tingene ved meg som frua hater. Det kunne lett vært et par punkter til her, men jeg er rimelig sikker på at disse ti utgjør eliten 😉

 

 

10. Neglbiting

Jeg har prøvd mange ganger, men jeg kommer alltid tilbake. Negler er min favorittdessert og tross tapre forsøk ser det ut til at jeg aldri kan få nok. Ikke bare er det særdeles ulekkert, men det driver også frua til vanvidd. Og når vi først er inne på ekle, kroppslige ting…

 

9. Tær ingen hindring

Frua hater tær, men jeg tror kanskje hun faktisk hater mitt avslappede forhold til tær enda mer. Jeg har ingen problemer med tær. Christina har et såpass anstrengt forhold til føtter at bare jeg sier noe som helst tå-relatert mens vi spiser, er måltidet spolert. For min del kan du gjerne slenge en hårete labb med sokkelo på bordet – jeg spiser videre.

 

8. Bare en kjapp tur på do – hello alenetid!

Doen er mitt tempel. En rask tur innom kan bli en lang affære med scrolling av insta, litt titting på netflix, spille noen runder av min siste dille på mobilspillfronten og sjekke innom en nettavis eller to. Med to barn i hus er dotid, alenetid. Ofte litt for mye. Netflix and poo, anyone?

 

Skulle´n stalket litt rundt på insta da? Aj aj, dette kommer til å ta tid.

 

7. Dårlig impulskontroll

Ja! Jepp! Yes! Det går vi for! Jeg er veldig glad i å si ja og starte opp ting, men ikke fullt så god på å gjennomføre. Det er ikke det at jeg ikke vil, men innen jeg blir ferdig dukker det gjerne opp noe annet jeg må takke ja til. Heldigvis har jeg blitt mye bedre på å roe dette med årene, men fortsatt er det nok litt for mange ja per nei for at det skal behage frua.

 

6. Alltid litt for sent

Jeg elsker å være ute i siste liten. Av ukjent grunn er jeg livredd for å komme for tidlig til noe og utstår ikke tanken på å sitte og vente utenfor, derfor timer jeg heller alt slik at jeg ankommer i aller siste sekund. Om jeg må kjøre med hjertet i halsen, kaste meg ut av bilen og hive med inn på toget i aller siste sekund, oppjaget og svett, så er det helt perfekt. Til stor irritasjon for frua selvfølgelig. Og hjertet mitt, som får varige mén hver gang.

 

5. Knekk, knekk og fløyt

Er det én ting frua virkelig hater så er det lyden av fingre som “knekker”. Og det er jo greit. Problemet er bare at jeg elsker det, og jeg MÅ gjøre det! Hvis ikke får jeg helt spader. Løsningen er ganske enkel, å knekke i vei når man er i ulike rom, men i blant glemmer jeg meg og noen ganger… ja, noen ganger klarer jeg ikke å dy meg heller. Som hvis vi har lagt oss for kvelden og jeg har hånden liggende helt inn til øret hennes på puta. Noen dager frister det for mye og jeg bare må sende av gårde et lite knekk. Sjeldent populært. Veldig upopulært faktisk. Det gjør det hele bare mer tilfredsstillende 😉

 

 

4. Rotereir

Jeg er et notorisk rotehue. Har alltid vært, kommer alltid til å være. Det er ikke frua. Og i det punktet der de to veiene krysses, er det mang en herlig kollisjon som finner sted. Som tar oss direkte videre til neste punkt..

 

3. Mañana

Hvis jeg kan utsette, utsetter jeg gladelig. Pakke ut av bagen etter endte ferie? Tar det i morgen. Rydde i garasjen? Til helga. Vaske bilen? Mañana. Problemet med å utsette én gang er at det gjør det så fryktelig lett å utsette et par ganger til 😉

 

Jeg slapp å rydde, Teo fikk ny kurv – alle var fornøyd. Bortsett fra frua da..

 

2. Dårlige ordspill

Dette må jeg skrive en egen sak om, for dårlige ordspill, blautiser og tørr gubbehumor er noe jeg slåss mot hver eneste dag, men likevel spiser det seg innpå meg. Jo mer jeg prøver å slutte, dess verre blir det. Jeg frykter at det er et alderdomstegn og et biprodukt av å ha blitt fattern, for jo mer jeg prøver å flykte fra det, dess verre blir det. Det er som høna som ikke fant eggene sine, selv om hun hadde omelett overalt.

 

1. Går i søvne

Det bare mange ganger det er moro å bli ristet våken av en mann som blender deg med en lommelykt, eller selvfølgelig å våkne til lyden av en voksen mann som kaster seg inn i et klesskap på jakt etter røvere. Jeg synes jo bare det er litt søtt jeg da, at min kreative hjerne nekter å legge seg til ro, selv om natten, men for Christina mistenker jeg at det er en stor kilde til frustrasjon 😉

Men sånn bortsett fra det har vi det bra da 😉

Burde vel egentlig fulgt opp med “10 ting hun elsker ved meg”, men sånt søtt kliss er det vel ingen som vil lese, hehe.

 

Ønsker du å lese topp 10-lista til frua?

Sjekk ut –> 10 ting han hater ved meg

 

/ God bedring!

* Følg Tåhjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg