Små gutter og store maskiner

Jeg vet ikke hva det er med menn og store maskiner, men så fort vi ser dem blir vi som hypnotisert.

De har en sterk tiltrekningskraft som er vanskelig å forklare, spesielt for en kontorkropp som meg, som jo stort sett bare løfter kaffekopper og knatrer på tastaturet dagen lang. Veldig sjeldent er jeg ute og river opp bakken eller sprenger fjell.

Jeg sier selvfølgelig ikke at ikke jenter kan like store maskiner også, men det er noe spesielt med oss gutta. Det er noe med maskinene som gjør selv voksne menn til gutter igjen For store anleggsmaskiner er som kattemynte for menn og i helgen fikk vi oss en skikkelig overdose!

For på lørdag var det nemlig åpen dag på et steinbrudd ikke langt unna der vi bor og da var det selvfølgelig helt umulig å takke nei til en skikkelig oppdagelsesferd. Farfar og bestefar var heller ikke snare om å hive seg på muligheten til å se store maskiner på nært hold. Gutter er gutter 😉

 

Gutter, follow me!

 

Jeg må vel innrømme at jeg kanskje hadde trodd at det skulle bli mest moro for oss voksne og se hvordan steinindustrien fungerer, men sjeldent har jeg sett plutten mer helhjertet overengasjert og giret som da han fikk hoppe opp i diverse stooore maskiner for å flytte massive steinblokker, grave i grushauger og dra i spaker som fikk grusen til å deise i bakken igjen. På et tidspunkt der var jeg usikker på om kjeven hans ville gå i lås.

 

Moro eller?

 

Bare sånn middels gira 😉

 

Timbeeeer!

Steinbrudd sett fra innsiden. Fascinerende.

 


Stein. Også fascinerende.

 

Og plutten bare: They see me rollin´!

 

“Uhm fattern.. tror ikke jeg gidder å sitte på i den pinglebilen din mer.”

 

Og for å toppe det hele… Pølser 🙂

 

 

Én gutt og tre menn gikk inn i steinbruddet den dagen, men fire små gutter kom tilbake 😉

/ Broom broom!

* Følg Steinhjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg