Kjære Det Nye: Dette er helt ræva!

Kjære Det Nye,

Vi vet jo alle at trykte medier er spådd en mørk og dyster fremtid, lik en gammel banan på kjøkkenbenken, men dette?

Dette er helt ræva.

Jeg forstår at dere er villige til å gjøre noen grep for å holde på leserne, men seriøst?

 

(foto: kjendis.no – Faksimile/Nina Ruud)

 

Kle av damer og spille på sex for å selge blader? Virkelig? I 2015? I et kvinneblad? Er ikke dette litt ViMenn? Eller FHM? De spilte jo utelukkende på sex. De gikk konk forresten, bare sånn apropos.

Hva blir det neste? Rive fillene av Camilla Pihl og slenge henne på panseret av en dyr, rask og rød bil, kun ikledd såpeskum og trutmunn? Tror dere kunne solgt litt på det.

Jeg ville jo tenkt, men jeg er bare en mann så korriger meg gjerne, at dette ville vært den perfekte tiden til å bryte ut av det gamle mønsteret og heller gå helt nye veier. Er det ikke det man sier på bransjespråket da “forny deg eller dø”?

I så fall virker det kontraproduktivt å sette kvinnekampen 30 år tilbake ved å selge klær og sminke på en naken rumpe. Den grå genseren blir liksom litt anonym der den henger som et gammelt nachspielslips.

Og en liten digresjon: Tatt med buksene nede… Jeg skjønner at dere trengte et alibi for å kle av Caroline fillene, og ordspill og den slags er moro altså, men heter ikke dere Det Nye? For jeg mener.. spille på sex? Er ikke det litt mer “Det Gamle”? Skal ikke dere selge sminke og klær og sko og sånn? Igjen, jeg er bare en mann, men noe sier meg at verken dere eller annonsørene neppe er ute etter å selge x antall enheter av verken Keiserens nye klær eller Evas drakt. Blir så lite igjen til julebordet av sånt.

Jeg synes bare det er litt forvirrende, så hvis dere tenker å holde på denne nye, litt lettere mannssjåvinistiske innfallsvinkelen til klessalg, kunne dere vurdert å bytte navn til noe som er litt mer passende? Om jeg har noen forslag? Klabert!

  • Det nakne
  • Det rumpe
  • Ass, tits and scarf
  • Pupper og sko
  • Vulva og dyne
  • SEX! (and socks)
  • Kjønnslepper og accessories

Men okei, jeg skal ikke holde dere her hele dagen, kjære Det Nye, jeg vet at dere er travelt opptatt mennesker. Vakre kjendiser kler ikke av seg selv. Så la meg gå rett fra kritikk til et konstruktivt forslag:

Jeg ser trenden. Noen kler av Tone Damli, andre går for Caroline Berg Eriksen. Begge vakre kvinner, men også godt sminkede damer som kanskje ikke akkurat gjenspeiler mannen i gata. Men de er også begge bloggere, så da er jo muligheten stor for at det blir en blogger neste gang også. Ville det ikke vært en idé å bruke noe som faktisk også kan appellere til Ola og Kari Nordmann som verken har personlig trener eller hund på størrelse med et velfødd skadedyr?

I så fall har jeg en gledelig nyhet: Jeg har funnet en match!Jeg mener, hvis dere virkelig vil være nytenkende, innovative og tenke utenfor boksen altså…

 

Se her ja – dette var ræva!

 

For hvis dere først skal gå for rumpe, ta den helt ut! Det er kanskje ikke det første dere ville dratt opp på tavla ved neste mandagsmøte, men tenk over det da.

Hvem vet, med en rumpe som dette, kanskje salget av hårete lammeullsgensere ville skutt rett til værs?

P.S. Gjerne melkesjokolade på settet for min del, er ikke så farlig med sånn LCHF.

Vi høres!

 

/ Bill. Mrk: Forside”pike”?

(Lik og del for å spre rumpa … jeg mener, ordet)

* Følg Rumpehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg