Sett tisselaken på saken

Noen ganger drar man av en liten morsomhet som sitter rett i sikringsboksen. Andre ganger derimot … #flauepute

 

 

Med små barn i hus trenger man i blant produkter som kanskje er litt utenom det vanlige, og i dag var en sånn dag. Jeg hadde aldri kjøpt noe sånt før, dessuten var det litt intimt og jeg er dårlig på sånt, så da var det også ganske kleint.

Derfor var jeg litt skjelven der jeg sto, sommersvett og stresset, og ventet på ekspeditøren. Da hun endelig kom bort til meg stotret jeg allerede på første ordet, litt usikker på hvordan jeg skulle ordlegge meg:

– “Ja, hei du! Jo altså, jeg skal ha.. altså, jeg vet liksom ikke hva man kaller det på fagspråket da, men.. atte.. harru tisselaken?”

– “Klart det! Bli med her.”

Puh, så heter det faktisk tisselaken. Kunne blitt potensielt kleint å måtte forklare. Pinlig situasjon avverget.

Eller i hvert fall nesten da, for i en slags euforisk lykkerus over at jeg slapp så billig unna klarte jeg å lire av meg en frase som.. vel, kanskje ikke landet helt riktig.

For da hun ga meg posen med lakenene og takket for handelen, dro jeg på mitt kjekkeste glis og svarte med entusiastisk glede i stemmen:

– “Takk skal du ha, nå skal det tisses!”

Blikket hun sendte meg…

Jeg måtte bare snu meg og gå. Fort.

Og jeg innså at jeg ganske sikkert hadde glemt å fortelle henne at jeg har barn…

 

#tisselaken #voksenmann #bilderihodet

 

/ God helg!

* Følg Tissehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg