Litt helt med litt hjelp

/ skrevet i samarbeid med FINN

For snart et år siden lovte jeg dyrt og hellig at jeg ENDELIG skulle lære meg å spille gitar.

Siden den gang har det skjedd lite dessverre, men nå ser det endelig ut til at det er håp i sikte! For jeg har nemlig fått profesjonell hjelp 🙂

 

Jan Robert, aka min gitarspillende engel, og hans antatt svakeste elev 😉

 

Du skal selvfølgelig få se en video av hvordan det gikk, men først la meg ta det to skritt tilbake.

For vi har alle en drøss med ugjorte småjobber liggende rundt huset som vi aldri får tatt tak i. Enten det er å lære seg å spille gitar, male det hersens rekkverket eller sette opp et klesskap.

 

Yes da, klart jeg skal få malt det rekkverket! … i morgen.

 

Dager blir til uker, uker blir til år.

Jobben forblir ugjort.

Hvorfor er det sånn?

 

Fikse terrassen? Klabert! Tar det med en gang.. Skal bare.. Uhm.. på do først.

 

Og det skaper både frustrasjon, uro og dårlig stemning i heimen. Ikke blir man noe flinkere til å spille gitar av det heller.

Men nå har jeg endelig kommet over redningen: FINN Småjobber!

Dette er en helt genial tjeneste for alle de små jobbene og det fungerer slik:

  • Legg inn småjobben på finn.no/smajobber
  • Beskriv småjobben – Dette tar deg bare noen få sekunder. Hva trenger du hjelp til? Hvor mye vil du betale?
  • Du velger selv omfanget av jobben og prisen du ønsker å betale!
  • Velg en hjelper – motta henvendelser fra småjobbere og velg en til å hjelpe deg.
  • Få ting gjort – avtal tid og sted for oppdraget og få det gjort!
  • Enkelt og greit!

 

Tjenesten er noe så sjeldent som en klassisk vinn-vinn situasjon for alle parter:

  1. Jeg får betalt noen som kan og vil gjøre noe som jeg verken kan eller vil.
  2. De får penger.
  3. Jeg får en ting mindre å tenke på.
  4. Frua får mindre rot å klage over 😉

 

 Tommel opp!

 

Men ikke ta mitt ord på det sånn helt uten videre, sjekk heller ut videoen under da jeg prøvde tjenesten i praksis!

For etter en rask tur innom FINN, gikk det ikke lang tid før jeg fikk en telefon og vipps så var vi i gang med jamming på høyt nivå!

Deretter holdt jeg min aller første konsert!

Og sånn gikk det:

 

Så nå er det bare å glede seg til store gitaropplevelser fremover, plutten 🙂

Jeg tenker at gitaren også er ganske fornøyd med at den nå kan brukes til litt mer enn bare dette …

 

 

Så hvis du har noe i huset som du aldri får gjort: Sett bort småjobben til flinke folk!

Enten du trenger noen som kan lære deg å spille gitar, sette opp et skap, lufte bikkja eller male rekkverket:

Sjekk ut FINN Småjobber!

2 kommentarer
    1. Å lære seg å spille gitar er ikke det dummeste man kan bruke tiden sin på 🙂 Hvem er det som ikke setter pris på litt bakgrunnsklimpring? 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg