Morsom oppdagelse!

Vi hadde strømbrudd her for noen dager siden under en skikkelig ruskete sommerstorm.

Det er ikke så ofte man opplever det og jeg blir like overrasket hver gang det skjer. Plutselig stopper liksom hele verden opp.

I et barnslig håp på et mirakel prøver man likevel å skru på alt som går på strøm. Og innser først da at veldig mye går på strøm.

Så går man også på et par smeller mens hjernen ikke helt har klart å omstille seg til den nye hverdagen. Man prøver å skru på lyset flere ganger og tenker ting som:

“Okei, shit, vi får bare klare oss uten internett en stund da. Ingen krise, får vel bare se på tv så lenge”.

Det er ikke før man innser at også kaffemaskinen går på strøm at panikken kommer krypende.

 

 

Så tenner man et par stearinlys og heller seg et glass vann, ikke fordi man har så lyst på vann, men fordi man bare måtte teste om vannkranen fortsatt fungerer. Som tidligere nevnt, hjernen går litt i krøll.

Da strømmen gikk ble vi sittende i stua og prate, og vi innså at under et strømbrudd er det egentlig bare tre ting som fungerer som de skal:

Peisen

Vannkranen

Og puppen 🙂

 

 

Og det er fint, for strømbrudd eller ei, lillesnupp skal ha sitt.

– “Hehe, godt at puppene fortsatt funker selv uten strøm da!”, sa Christina da lillesnupp begynte å grynte etter en påtår.

– Hehe, ja er du sikker? Ellers kan jeg godt skru litt på dem for å sjekke altså …” prøvde jeg meg.

Men da fikk jeg fort “Garasjeblikket”. Og da innså jeg at det er en annen ting som ikke funker under et strømbrudd: Hjernen til pappa 😉

 

/ Timing mann, timing!

* Følg Strømhjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg