Vi har blitt sektmedlemmer!

Å nei, å nei, å nei – det var jo akkurat dette som IKKE skulle skje! Vi skulle være frie, uavhengige mennesker vi, ikke bundet av noen religion, fanget i en sekt og hjernevasket til beinet.

Men nå har det skjedd. Jeg burde jo skjønt at det bare var et spørsmål om tid. Se bare på folkene rundt meg, det finnes jo snart ikke en sjel igjen som har klart å stå i mot. I en tid der sekulariseringen står høyt i kurs, er det likevel én gudelig skikkelse som vinner terreng.

Jeg snakker selvfølgelig om mannen som har hele Norges yngre garde i sin hule hånd. Mannen som ved et knips av fingrene ville hatt en massiv ungdomsarmé for sine føtter. Mannen som hvis han hadde dannet et politisk parti i dag ville fått større oppslutning enn en russisk diktator.

Kaptein Sabeltann!

 

(bilde: Dagbladet.no)

 

Vi har i det lengste prøvd å unngå dette, hørt skrekkhistorier om lange dager som går med til bare hiving og hoing, turer til Kristiansand som koster det hvite ut av øyet og alt som hører Sabeltannsekten til. Men nå er det altså for sent.

Ett lite plagg i en pose med arveklær var alt som skulle til. Vipps gikk plutten i Sabelmodus og forlangte å se sin messias på tv. Så da ble det å fiske frem kapteinen på youtube og med ett var plutten fengslet til tv-en.

Interessen må han ha fått fra barnehagen, andre barn som allerede er hjernevasket og innlemmet. Og når han endelig fikk på seg sin egen t-skjorte mistenker jeg at den suspekte Sabeltann-fabrikken i Kristiansand har sydd inn et eller annet avhengighetsskapende stoff i fibrene som gjør at barna ikke kan få nok.

Plutselig må de ha piratbukser, lapp over øyet, sverd i hånda og kabelsanger i bilen dagen lang.

Det MÅ jo ligge en konspirasjon bak dette et eller annet sted. Jeg vet ikke hvem som holder i trådene her, om det er NRK som legger inn subliminal reklame til barna om at de må betale sin lisens med glede, om det er staten som står bak for å belyse viktigheten av å betale skatt og ikke jobbe svart eller om det rett og slett er et politisk parti som har en skjult agenda i kulissene her.

Men det skal jeg ikke spekulere mer i, for da står vi vel “plutselig” uten strøm her og så kommer macen min “tilfeldigvis” utfor et lite “uhell”.

Sukk, jeg har alltid tenkt at vi vil klare å holde oss unna, men neida. Noe sier meg at vi har vært på vårt siste karneval med plutten utkledd som bie på en stund, foråsiresånn.

 

/ Hiv O´ Hoi!

* Følg Sabelhjerte på Facebook *

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg