Når mamma er borte

Når mamma er borte tar pappa seg av viktige sider ved oppdragelsen.

For midt oppi hverdagens kjas og mas må vi ikke glemme de viktige tingene som definerer oss som nasjon. Alle de tingene som så lett tas for gitt, for så plutselig en dag å gå i glemmeboken.

Jeg tenker selvfølgelig om ikoniske norske skikker og figurer som skal følge slekters gang. Legenden om Oddvar Brå, rundetidene til Hjallis, Gutta på skauen, flaggheisingetikette og selvfølgelig det viktigste fra musikkens verden.

Noen må rett og slett bringe nasjonalarven videre til neste generasjon og i denne familien har jeg innsett at det er meg. Og jeg er mitt ansvar bevisst jeg, så her får dere en liten snutt fra dagens leksjon ved livets skole.

 

 

Den platespilleren har forresten virkelig gjort suksess etter at jeg fant den under juletreet i år (gave fra meg til meg).

Lillesnupp får inn Knutsen & Ludvigsen med morsmelka, mens plutten er over på litt tyngre saker. Vi er ikke helt på farfars gamle Deep Purple-album enda, men har så langt holdt oss til et potpurri av postmann Pat, visesang og Herb Alpert & The Tijuana Brass Band.

Viktige deler av arven det også.

 

Good ol´ gammal nok

 

Snakker vi årets pappa? Ikke helt umulig 😉

 

 

/ Gooood freddan!

 * Følg Platehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg