Klein samtale

Vi sitter i sofaen og slapper av i det en tanke slår meg. Men begge barna er til stede, så jeg må ordlegge meg forsiktig. Jeg snur meg mot frua:

– “Ehm.. du?”

– “Ja?”

– “Du vet … ja, jeg skal ikke mase altså, jeg bare tenkte å snakke om … ja, du vet: det-vi-ikke-prater-om-når-barna-er-i-nærheten …”

– “JA!” kvekker hun til.

Jeg sperrer opp øynene, svært overrasket over den uventede entusiasmen.

– “Jøss, det var da veldig så gira..”

– “Hehe, ja nei”, avbryter hun, “det bare slo meg som en veldig god idé akkurat nå faktisk.”

Jeg tror ikke mine egne ører.

– “Hæ? Tuller du eller? Så lett?”

– “Ja, jeg kjenner faktisk at jeg er litt fysen.”


Hællelujah!

 

Jeg prøver å spille helt kald og rolig:

– “Øøøh, okei?”

– “Ja. Skulle vi seriøst tatt det allerede nå på dagen eller blir det feil..? Kanskje vi bør vente til i kveld?”, smiler hun.

– “Wow, midt på dagen? Serr?! Det var lenge siden sist! Men.. Eh, vil ikke det bli litt.. upraktisk?”

– “Hvorfor det?”, fniser hun, “Hihi, jeg kunne seriøst gått for to i dag jeg! Du vet, det bare er en sånn dag, liksom!”

– “TO?!”


Mazel tov!

Nå har jeg for lengst gitt opp å spille rolig som skjæra på tunet.

Og jeg bare:


Who let the dogs out? Woof woof woof woof!

 

– “Sweeet!! Tuller du eller? Dæven, også jeg som var litt redd for å ta det opp!”, gliser jeg.

– “Hvorfor det?”

– “Nei, du vet.. jeg vil jo ikke mase.”

– “Hehe, fjompenisse. Det eneste jeg tenker på, er om det kanskje er litt for voldsomt med to på samme dag.”

– “Hæ?”

– “Ja, det er jo ikke akkurat sånn at det er bra for kroppen, liksom.”

– “Øhm…Bra for kroppen..? Hæ?”

– “Hæ?”

– “Altså … du?”

– “Ja?”

– “Jeg hater å måtte spørre, men hva er det vi prater om egentlig?”

– “Hva vi prater om? Is, selvfølgelig?”

 

 

/ Ja, god søndag da …

* Følg Skuffahjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg