Hvor er prompen?!

Her en dag tok jeg en titt i bokhylla og innså at vi sliter med et omfattende kunnskapshull i familien.

For vi har en bok om bæsj:

 

 

Vi har en bok om tiss:

 

 

Og vi har en bok om buser:

 

 

Men hvor er boka om promp??

 

 

Vi har riktignok en liten prompeguide, men det er jo ikke nok. Vi trenger en skikkelig bok! På sikt kan dette bli et kjempeproblem og jeg innser jo nå at vi oppdrar barna med et alvorlig brist i kunnskapsbasen.

Det kan være det samme hvor flinke de er til å lese og skrive, hvis de ved den minste fjert spretter opp av stolen og roper “HÆ?! Hva skjedde? Hvordan kan det være vind innendørs? Jeg skjønner ingenting jeg!”.

Fillern heller, også nå som alt så så bra ut.

Så hvis noen der ute har en god prompebok å anbefale – lyt høyra frå deg! Tips mottas med takk, for alle som noensinne har hatt en 3-åring i hus vet at bæsj, tiss og promp er blodig alvor 😉

P.S. Jeg hadde vel aldri i min smugrøykende ungdom trodd at jeg en vakker dag skulle sitte her som voksen mann og spørre med desperasjon i stemmen om noen kan anbefale meg en skikkelig god prompebok … Livet altså. Livet er rart.

 

/ God lørran!

* Følg Prompehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg