Når frua blir syk danser sokkene på bordet

Når frua blir syk, da flyter alt.

Ikke som i “Skal si trafikken flyter fint i dag”, men som i “Herregud, alt flyter over overalt!”.

Ting går i stå og hele korthuset raser.

 

Dag 1 …


Jeg passer liksom alltid på at frua legger merke til ting jeg har gjort. Enten det er en liten slengbemerkning om at det er litt deilig å dusje når sluket er rent eller at jeg ganske innlysende hinter om at man puster så mye bedre når gulvene er fri for hundehår.

Men frua er ikke sånn. Hun bare gjør ting. Hele tiden. Klærne finner vei tilbake i klesskapet, nydusjet og med et hint av blomstereng, barnas leker rydder seg selv og tekoppen spretter ut av skapet og fyller seg selv hver kveld.

Ikke forventer hun så mye som et lite takk engang. Og det er dumt av henne, for takk skulle hun fått, men jeg er så dårlig på å legge merke til alt hun gjør når hun aldri gjør meg oppmerksom på det at jeg først legger merke til det når det ikke blir gjort. Og DA legger jeg merke til det!

Ting bare flyter så bra og jeg tenker ikke over det. Klesskapet er fullt, barnas leker står på plassen sin på slutten av dagen, søppelbøtta er tom og tekoppen er full.

Plutselig hoper det seg opp. Overalt. Hybelkaninene vokser seg truende store, kjøkkenet ser ut som en russebuss, lekene eksploderer utover stuegulvet og pappa går tom for rene sokker. Alt går i ball. Kaos! Anarki!

 

Jælp!

 

Det er nesten som når man blir syk selv, for man tar jo bare helsa for gitt og setter aldri pris på at man er frisk inntil dagen man blir syk. Eller rettere sagt, når frua blir syk.

For når frua blir syk danser sokkene på bordet.

God bedring, pus <3

 

/ Hilsen mann som snart er tom for sokker


* Følg Sokkehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg