Kjære Fru Bang

Karma er ei forbanna bikkje.

For livet har en rar måte å rette ut alle ujevnheter på. Får man for mye på oppsiden blir man raskt trukket ned igjen. Og sånn er det for alle, så også for meg.

Så da jeg her for noen dager var kvalmende frisk og rask og la ut bilder som dette:

 

 

… og dagen etter klasket til på Snapchat med bilder der jeg setter ut båten og ser frem til en lang og god sommersesong på vannet:

 

(fra fjorårets knallsesong)

 

… så forstår jeg at det drev deg til å skrive denne kommentaren på min facebookvegg:

 

 

Jeg forstår deg, jeg gjør så absolutt det. Jeg ser din frustrasjon, men du må stole på prosessen. Universet balanserer alltid ut slike ujevnheter.

Kall det karma, kall det Gud, Allah, Tor med hammeren, Den store pingvinen eller bare tingenes evinnelige iboende faenskap, men det retter seg alltid ut. Blir man for kvikk og rask blir man raskt dratt ned på jorda igjen.

Noen ganger fortere enn man skulle håpe …

For i går, to dager etter at båten var satt ut, var det duket for årets første båttur. Jeg hadde fortsatt i samme flyten og var langt på plussiden i livet. Og forholdene for en makaløs dag på havet kunne ikke vært bedre. En god kamerat hadde overnattet slik at vi skulle komme oss tidlig opp og ut på sjøen fra morgengry. Kaffen var varm, plutten var levert i barnehagen, bilen var fullpakket med fiskeutstyr og alt var bare perfekt.

Men da synes universet at nok fikk være nok.

Plutselig ringte telefonen.

Det var lederen for båtforeningen.

– “Ja hallo? Ja, morn du. Skulle bare si at jeg fikk en bildemelding her nå om atte.. ja.. nei, altså.. båten din har sunket.”

Hive seg i bilen.

Ikke forstå noe.

Kjøre fort.

Ned på havna.

Og hva møter meg der? På den perfekte dagen med det perfekte været for en perfekt tur på bøljan blå?

 

Ja vel

 Såpass ja …

 

I et sånt øyeblikk er det mye rart man kan si, tenke og føle, men det er bare ett ord som virkelig dekker det.

Ett ord som oppsummerer alt på en lettfattelig måte.

Ett ord som virkelig definerer selve essensen av en slik situasjon.

Faen.

 

 

Så bare vit det, kjære Fru Bang: Karma er ei forbanna bikkje 😉

Håper dette gjør dagen din et lite hakk bedre.

 

/ Kast loss!

*Følg Båthjerte på Facebook *

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg