Bli nabolagets helt!

 

Hva ville jeg gjort med 1 000 000 kroner? Det har jeg tenkt på mange ganger, det.

Hvis det plutselig hadde kommet en telefon fra Hamar, hva skulle jeg brukt pengene på? Og her er det selvfølgelig ikke noe artig å være snusfornuftig, for noe av det kjedeligste jeg vet om er når de spør nybakte lottomillionærer på TV hva de skal bruke pengene til og de svarer med verdens roligste stemme “Tja.. nei, det blir vel å betale ned litt lån kanskje”.

Hvis man ser bort fra fornuftige svar som; betale ned gjeld, gi til veldedighet, sette til sparing etc altså.

Jeg går jo hver eneste dag og gleder meg til plutten blir gammel nok til at jeg kan ta ham med på en skikkelig guttetur, så det ville jeg gjort. Jeg ville porsjonert ut pengene på storbyreiser med barna når de blir litt eldre.

Første tur ville vært å ta med plutten til Tokyo, for for jeg elsker og savner den byen!!

 

Under Hamani (japansk vårfeiring) er det fullt av folk i gata og god stemning!

Her skulle det være mulig å få ro i sjela til å gjøre unna litt Sudoku.

 

Akihabara “Electric town”

 

Og det må jeg si, er det noe jeg virkelig gleder meg til som ligger litt frem i tid, så er det å reise rundt og oppdage verden med barna og familien. Og da tenker jeg ikke to uker på en overbefolket strand med svenske kjøttboller på alle restauranter, for det kan man jo gjøre når som helst, men skikkelig ut og reise.

Jeg har med tiden innsett at jeg elsker å dra på oppdagelsesreise i spennende storbyer, så det ville nok blitt mest av det. Tokyo, New York, Istanbul, Dublin, Dubai, Bejing etc.

Og med en million kroner i reisekassa kunne jeg begynt å glede meg allerede.

 

En ikke helt ukjent moské i Istanbul.



Galatatårnet fint innkapslet av en dobbel regnbue (woow, double rainbow!)

 


Gutta på tur, midt i Movember 😉

 

For pengene som ble igjen ville jeg kjøpt en hest. Ikke en travhest eller noe i den gata, bare en brukt gamle støver som jeg kan ha traskende rundt huset. Hvorfor? Fordi jeg kunne trent den opp til å gå over til naboene og skite i deres hage. Når de hadde kommet illsinte og hamret på døren, kunne jeg bare svart:

– “Aha, og hva med kattene dine som har bajset ned både hagen og gårdsplassen min de siste par årene da? Hmm, har du tenkt på det? Nei, nå kan du angre! Kom så Gampesvarten, jeg må en tur på Coopen” og sammen skulle vi ridd av sted i solnedgangen.

 

Jasså Johansen, nye tulipaner? Vi får se på det da..

Klart, da hadde jeg nok fort blitt han kjipe dusten i nabolaget. Og det vil jeg jo ikke. Nei, da vil jeg nok heller være en helt. En slags Robin Hood som tar fra de rike og gir til de fattige. Og DET er faktisk mulig.

For med spillet Nabolaget fra Norsk Tipping kan man faktisk bli den store helten i gata! Spillet fungerer slik at man kjøper lodd, så er det trekning hver fredag kl. 17.00. Vinner du hovedpremien blir du ikke bare millionær, men de nærmeste naboene dine stikker også av med 100 000 kroner hver!

I tillegg får alle som har spilt i ditt nærområde fordelt en stor premiepott seg i mellom.

Tenk å stille til dugnad dagen etter man har gjort halve nabolaget inntil hundre tusen kroner rikere. Da skulle det nok være muligheter for å stikke til seg en ekstra kjeks eller to. Kanskje også bli båret på gullstol. Det hadde vært noe det! 1 000 000 kroner på konto og bli båret på gullstol. Det kaller jeg en god helg!

Vil du også bli båret rundt på gullstol?

–> Prøv Nabolaget selv – klikk her


 

/Lykke til!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg