Ny rekord – stolt i dag!

Å skryte er noe av det verste du kan finne på som nordmann. Janteloven er like selvfølgelig og elsket som brunost, lusekofte og Odd Nordstoga.

Men jeg har jo blitt en sånn fyr som ikke er så glad i janteloven jeg da. Jeg mener den avler middelmådighet og holder oss tilbake fra de virkelig store prestasjonene.

Derfor elsker jeg at Petter Northug kaller seg @jantelov1 på Instagram. Bare for å virkelig gni det inn.

 

dAJPXnoz_c

 

Og hvis det er godt nok for Petter er det godt nok for meg. Så i dag har jeg faktisk tenkt til å skryte litt.

For jeg klarte 100 kilo i markløft for aller første gang i dag og jeg er dritstolt. Rett og slett. Dritstolt er jeg!

Og siden jeg for tiden har et pågående ettårsprosjekt  for å komme meg i bedre form fikk jeg også filmet det hele slik at den historiske hendelsen ble fanget på tape (som man sier om man har en mental alder av 79 år).

Og den videoen, ja den får du her:

 

 

Og det var dagens snikskryt.

Jeg lærte av en sjef jeg hadde en gang at det er bra å skryte av seg selv i blant. Det føles godt og styrker selvtilliten. Og det må da værra lov.

En gang i blant må det faktisk være lov å rope ut til verden: “Yes, jeg er helt rå på å brette klær!”, “Jeg synes faktisk jeg ser knallbra ut i disse buksene”, “Jeg er stolt over oppgaven jeg leverte på skolen i dag” eller “Jeg er dronningen av amming!!” hvis man har en skikkelig god dag.

Så hvis du har en god dag og føler for å skryte litt, ja så sleng igjen litt selvskryt i kommentarfeltet så skal du få en klokkeklar high five fra meg, helt uten den kjipe bismaken av jantelov 😉

 

Ja, jeg innrømmer det. Dette bildet er photoshoppet. Beklager. Legger meg flat.

 

/ Stolt five!

* Følg Jantehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg