Tanker til en sovende datter

Du er så rar der du ligger i armene mine og sover.

Så liten, men likevel så ufattelig stor.

 

07356IxJS9

Tenk at et så lite menneske kan ta så mye plass. For bare noen måneder siden var du ingenting, nå er du en viktig del av alt. Bare noen måneder gammel har du allerede sikret deg en pallplass over viktige personer i livet mitt. Du og broren din. Og mamma. Pappa kaprer gladelig den sure fjerdeplassen.

Før deg, før broren din, før mamma, var det alltid meg på første. Meg først, deretter resten av verden. Universet spant rundt ett punkt og min egen egoisme var i sentrum av alt.

Kanskje er det noe av det rareste og mest fantastiske jeg har lært etter at jeg fikk dere. Før var jeg alt, men nå …

Uten dere er jeg ingenting.

 

rAZRKpRJdR
Mamma, plutten og Teo sitter og venter på lillesøster i magen

 

Når man er yngre har man liksom verden for sine føtter og ingen skal fortelle deg noe som helst. Du vet jo alt, står i sentrum av alt. Verden spinner rundt din akse. Å bli pappa gjør noe med hodet. Gjør deg ydmyk, takknemlig og bevisst.

Jeg trodde før at verden var laget kun for meg og at jeg var den viktigste personen i livet, men nå har jeg deg, storebror og mamma. Jeg kaprer gladelig den sure fjerdeplassen.

Og tenk alt det står skrevet på nesetippen din der du ligger og sover trygt i armene mine. Så liten, men likevel så ufattelig stor.

Vi sees i morgen, lillesnupp.

 

1ac6fLRJaa

 

/ Uten dere er jeg ingenting

* Følg Pappahjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg