Dårlig far eller bare helt awesome?

Noen ganger blir jeg usikker på om jeg er en dårlig far eller bare helt awesome. Slik som da jeg her i forrige uke gikk til innkjøp av en trehjulssykkel til plutten. Sykkelen var fin og blå og kul og alt det der den altså, problemet er bare bruken.

For tanken var jo selvfølgelig at han skulle ralle rundt med den ute på gårdsplassen, ute i gata, ute i skogen og så videre. Legg merke til nøkkelordet: Ute.

For da sykkelen endelig kom i hus og var kliss ny og glinsende fikk han lov til å ta en liten snurr på den her inne før den skulle til pers ute på asfalten.

Men så rakk han ikke å prøve den ute før han måtte legge seg for kvelden. Så da vi sto opp dagen etter sto sykkelen fortsatt inne, fortsatt kliss ny og glinsende. Og da kastet han seg selvfølgelig over sykkelen igjen og spant rundt på gulvet med et stort smil.

Så stor glede hadde han av sykkelen at jeg ikke fikk meg til å ta den med ut for å snuske den til med grus og hundekabler og alt, så nå.. vel, nå har den blitt en innesykkel.

 

Wiiii!

 

Og ja, jeg vet at det helt sikkert ikke er riktig, at sykkel innendørs er helt uhørt, at det ikke er noe som heter “innesykkel” og at det er typisk noe sånt som kan få deg svartelistet i de fjonge pedagogers bok, men hey, han digger det. Han raller rundt, henter ting fra rundt om i huset og har blitt den beste budbilen Larvik har å tilby.

Jeg kan spørre ham om å hente telefonen min og under halvminuttet senere kommer han tilbake med mobilen på lasteplanet.

Litt verre er det selvfølgelig når han legger brødskiver bak på sykkelen og fiser rundt i stua med bikkja på slep. Det er som å se en lettere overvektig hvithai jakte en topptrent sel. Men det er god trim for begge, så da blir det jo plusspoeng også der.

Så da gjenstår spørsmålet: Er dette typisk dårlig foreldreskap eller snarere tvert imot?

Næh, vettu, jeg tror jeg lander på at dette er innafor. Han får trent opp sykkelferdighetene, bikkja får løpt av seg sexylubbet, vi får gratis budservice og lillesøster får noe å le av. Alt i alt er det faktisk bare god stemning. Alt takket være innesykkelen.

Det er jo bare et spørsmål om tid før den må ut av huset likevel, så om det får en ekspert eller to til å rive av seg håret får så være. Det funker for oss og det er tross alt det som er viktigst.

 

Godt forberedt med både musikk og niste på ferden 🙂

 

/ They see me rollin´, they hatin´

* Følg Innesykkelhjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg