Hvem røyter mest?

Kjære dagbok,
I dag var det vaskefredag nok en gang. Helt greit det altså, det er ikke det. Jeg bare.. jeg bare ble så forvirret. Og nå vet jeg ikke hvem jeg skal spørre eller hvor jeg skal gå.

For i dag oppdaget jeg noe skremmende, noe jeg ikke klarer å legge fra meg. Jeg innså det ikke med det første, men det startet da jeg støvsugde teppet nede. Tanken slo meg: “Fy farken som den bikkja røyter!”.

Det er jo ikke mange dagene siden sist vi dro over gulvene, men allerede nå hadde det rukket å jobbe seg opp hår tilsvarende en halv hund spredd utover bare det ene teppet i stua.

 

iJ84JbRJWk

 

Men så var det badet sin tur. Jeg tenkte jeg skulle være lur da vet du, og ga meg i kast med den verste jobben først. Sluket. Uten hansker eller annet tullball kastet jeg meg over sluket og dro opp den tingen i bunnen av dusjkabinettet som skjuler slukets gjemte skatter.

Og det jeg så der.. Kjære dagbok, det fikk meg til å tenke. For det var først da det slo meg:

Hvem røyter egentlig mest av en hårete hund og en ammende kvinne?

Selv om jeg så veldig gjerne skulle likt å svare hunden, så har jeg bare en halvfull støvsugerpose med hundehår mens jeg har nok slukhår her til å strikke en lodden Skappelgenser.

Et bilde jeg så på fruas Instagram for en tid tilbake kan bekrefte mistanken …

 

xW_0UcxjkW

 

Jeg har jo lest at ammende kvinner visstnok kan røyte ganske heftig, men at det skulle være noe så vakent, nei det hadde jeg ikke forventet. Ironisk og bittert nok kompenserer jeg heldigvis med et hårfeste i stadig patetisk retrett og det … ja, det er jo fint for sluket i hvert fall.

Så kjære dagbok, hva skal jeg gjøre? Kjøpe puddel eller be frua om å gå med hårnett? Jeg vet ikke hva som er verst; å fortelle bikkja at han må begynne å se seg om etter ny bopæl eller fortelle dama at hun er på god vei til å bli forvekslet med Kåre Willoch.

Å, kjære dagbok, hva skal jeg gjøre?

/ hilsen skremt og forvirret

* Følg Røytehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg