En helt perfekt morgen

Jeg våkner opp uthvilt og helt i zen, i ett med universet og alle fugler i firstemt harmoni. Jeg må ha sovet hele natta. Sengetøyet knirker fortsatt, puta er myk som en isbjørn og rommet er helt perfekt temperert. Hmm, mystisk. Hva er dette for en merkelig verden?

– Pappa? Nå vi dra hjem!

Ah, sånn var det ja. Hotellseng. Bare oss to gutta boys på tur.

En kortvarig guttetur for å se noe annet enn bare nærbutikken og barnehagen. Og i dag fikk vi intet annet enn en helt perfekt morgen attåt.

En rask dusj, en slurk eplemost som sto igjen fra i går og så var det ned for det ultimate innen selvpleie: Hotellfrokost.

Hotellfrokost skiller seg fra vanlig frokost hjemme ved at det bugner av spennende mat man aldri ellers får spise så tidlig om morgenen og med bare ett barn å ta seg av får man også tid til å faktisk nyte den. Og drikke kaffen mens den enda er varm. Og spise så mye frisk frukt man bare vil. Og det gjorde vi.

Bare oss to gutta og all tid i verden.

 

 

Spurte for øvrig plutten om han ikke kunne ta et bilde der jeg satt med kaffekoppen og morgenavisa og nøt roen. Og jo da, han knipset i vei han, bare ikke helt det jeg hadde forventet …

 

 

Akkurat i dag skjedde det også noe ekstra fint som tok hotellfrokosten til et helt nytt nivå. For ikke langt ut i måltidet kom det et trivelig tospann som satt seg ned ikke langt fra oss. En hvit, mager kvinne og en litt mer fyldig mann med et indisk utseende. Begge pratet de engelsk, hun snakket ganske ordinær engelsk egentlig, men han

Han hadde den mest trollbindende stemmen jeg noensinne har hørt. Han snakket med slik en nydelig aksent og flyt at han må ha vokst opp i den engelske kongefamilien. Ordene trillet som hos en sangfugl og uttalen var myk som fløyel.

Det er vel det de kaller “Oxford english” om jeg ikke husker feil. Den typen der man ikke sier “Yes”, men “mjøøøsh”. Han hørtes ut som Hugh Grant dynket i fløte og pakket inn i silke. Jeg kunne sittet og hørt på ham prate i timevis.

I tillegg kom den behagelige lyden av heismusikken i bakgrunnen, tallerkener fulle av frisk frukt, en utømmelig kanne med kaffe og god tid til å bare kose seg med plutten. Sånt kan gjøre en sliten småbarnsfattern lykkelig og jeg vet at jeg kommer til å sette pris på en stund som dette i lang lang tid.

 

 

P.S. Unnskyld for at du måtte lese dette, Christina. Men vi har kjøpt med en overraskelse til deg 😉

Og ja, dette innlegget er egentlig bare løgn og fanteri. Det er bare så det skal høres bra ut på bloggen altså, jeg lover. Vi hadde en utrolig kjip morgen og jeg lå og spydde hele natta og maten var vond og all var bare helt forferdelig, så du skal være glad for at du ble igjen hjemme.

Neida.


 

/ Hilsen uthvilt

* Følg Hotellhjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg