Påskemorgen

Jeg våkner opp og gløtter på øynene. Rommet er lyst, øynene klager ikke og kroppen føles ok. Jeg må ha få sovet en hel natt i fred.

Før jeg rekker å sjekke klokka hører jeg at det tusler og tasler utenfor døra. Jeg blir liggende helt rolig og høre på lydene. Så knirker det i døra.

Så blir det stille. Helt stille. Noen står i døråpningen og ser på meg. Jeg holder øynene lukket, later som jeg sover, venter spent på hva som kommer.

Så kommer det.

– “Stå opp din gris, stå opp din gris!”

Og der står´n. Midt i døråpninga i sin lille løvepysj, bustesveis og verdens største smil. Da er det lett å stå opp med et hjerte som gliser.

 

lNv5a_xjqw

 

Vi lager litt frokost, slurper litt te og starter dagen i rolig tempo. Men vent, det er søndag! Vi skulle ikke bare rett og slett bakt noen deilige paleoscones og fyrt opp et par kaffekopper da? Jo. Jo, det skal vi.

Det er søndag, det er påske, det er god tid og gooood stemning.

 

Kaffedoktor´n jobber heldigvis i påska også.

Jasså, du prøver å ta et oppstilt bilde av påskekos..? Photobomb!

 

/ Glad påsk!

* Følg Påskehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg