Uventede utfordringer på et hjemmekontor

Jeg har alltid tenkt at hjemmekontor skal være så fint. Disponere tiden selv, jobbe når man vil, være sin egen sjef.

Og jo da, hjemmekontor er ofte vel og bra, selv om det stort sett alltid fører til jobbing ut i de sene nattetimer, men det fører også med seg andre utfordringer man kanskje ikke hadde tenkt på tidligere. Små faktorer som fort kan ødelegge arbeidsflyten.

For hvor ofte skjer det egentlig på et vanlig kontor at en kollega kommer bort til deg mens du jobber, legger seg i armene dine og sovner der? Ikke spesielt ofte.

 

Regnskap? Næh, la oss kose.

 

Dessuten blir man asosial og sær av for mye hjemmekontor over tid. Det er ikke bra for hjernen å ikke møte andre folk, ikke kunne diskutere gårsdagens episode av ?The Biggest Loser? i lunsjen og venne seg til at det er helt greit å gå i joggebukse på jobb. Fordelen er selvfølgelig at man kan sitte med usminket steinansikt hele dagen lang uten at noen tror du er grinete og trenger en klem.

 

Hjemmekontor = Konstant steinansikt

 

Jeg har heller aldri i min erfaring fra alle mine tidligere jobber erfart at en kollega plutselig sparker inn døra til kontoret kun iført pysj, hopper opp i fanget mitt og begynner å hamre løs på tastaturet som en ruset bavian.

 

Så setter vi bare opp en enkel T-konto her…

 

Det fine med de dagene jeg har hjemmekontor er derimot at jeg jo faktisk har egen barista! Han lager kaffe til meg hver eneste morgen for tiden og kaller seg bare for “Kaffedoktor´n”. Han har blitt helt rå på kapselmaskinen, selv om jeg aldri helt vet om jeg får en kruttsterk espresso eller en koffeinfri lungo. Men men: YOLO! 😉

 

0XK7QXRJSo

 

Den aller største utfordringen med hjemmekontor er selvfølgelig å faktisk gjøre det man skal og ikke bare sitte på youtube og se på morsomme katter hele dagen. Slik som i dag, så fort dette innlegget er postet skal jeg gå rett i gang med å få orden på selvangivelsen og regnskapet for 2014 i god tid før fristen.

Men det rare er at hver gang jeg skal begynne på den (pardon my french) drittjobben, så skjer det plutselig noe annet. Men ikke i dag, for nå skal jeg- … nei, vent nå litt… Jeg er jo kjempesulten! Kan ikke begynne med regnskap da? Nei nei, det lar seg ikke gjøre. Uten mat og drikke etc. Her må jeg nok bare utsette gitt.

Skitt altså, nå som jeg var så klar og alt. Vel vel, kanskje i morgen da.

Eller fredag.

 

/ Ha en knakende fin onsdag!

* Følg Pappahjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg