Kjentfolk i avisa

Skulle bare nyte en rolig lesestund i godstolen i går sammen med lillesnupp, men der vettu, brettet ut over to sider i svart hvitt og fine farger …

 

Saken “Velg et hvitt år” handler altså om at jeg for litt over et år siden valgte å ta meg et hvitt år, altså et år uten alkohol, og viser det seg at det nå har blitt trendy å la alkoholen ligge!

Heeey, jeg? Trendy? Det var to ord jeg aldri hadde trodd jeg skulle i samme setning, men nå kjenner jeg at jeg er stolt. Ikke nødvendigvis stolt over å være trendy altså, men av å gå i bresjen for en trend som dette, en trend som vel egentlig bare har positive sider.

For det er vel egentlig ikke så mye positivt ved alkohol annet enn kosen. Og kosen, nei den skal jeg ikke ta fra noen, gud forby, jeg går ikke i den fella igjen 😉 (ref. kommentarfeltbonanza rett før jul)

Men dette året har lært meg overraskende mye. Endel om meg selv, men overraskende nok mest om andre.

For som jeg uttaler meg i saken også så føles det å ikke drikke på fest i blant som man er en politimann på jobb. Folk gir deg mistenksomme blikk og spør rundt 3-400 ganger om hvorfor du ikke drikker og at det må være utrolig kjipt.

Og det er det jo. Ikke på grunn av mangelen på alkohol altså, men på grunn av alle de som hele tiden skal mase og gnage om hvorfor man ikke drikker.

Jeg hører hva du sier: “Det må da værra lov å kose seg” og det skal man få lov til, men vet du, det må da værra lov å kose seg uten alkohol også. Noen ganger virker det nesten ikke sånn.

Meeeeen klok av skade skal jeg klappe igjen brødsaksa nå, før det blir en ny brannfakkel i hele “alkohol og småbarnsforeldre”-debatten, for jeg vet hva det kan gjøre for det stakkars kommentarfeltet mitt.

Og egentlig ville jeg jo bare snikskryte litt av det massive oppslaget i VG og mitt nye liv som trendsetter. Stolt og glad både av meg selv og lillesnupp, som gjør en glitrende debut første gang på trykk, bare 5 måneder gammel.

Så la oss bare avslutte med dagens visdomsord:

Det må da værra lov å kose seg, med eller uten alkohol.

 

 

/ Hilsen trendsetter

* Følg Trendhjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg