Du vet du har bikket når …

Du vet at du har bikket over på feil side når du hører deg selv iherdig prøve å overbevise to mennesker uten barn om at en tv-serie fra barne-tv faktisk er bra uansett alder, uavhengig om man har barn eller ikke.

“Jeg vet at det høres tvilsomt ut, men det er seriøst bra liksom. Det handler om Ivi og familien da, også reiser de til en øy i Stillehavet og der vettu, der er det jo helt annerledes enn her hjemme. Også må de bæsje i havet og klatre i palmer og … ja, det er skikkelig kult!”.


(skjermbilde: nrk.no)


Eller:

“Ja, jeg vet at det sikkert høres litt døvt ut, men Masha vettu, hun er jo bare så rar da og han Mishka ikke sant, han må jo alltid rydde opp. Og seriøst, de sangene der er knallfine altså, de må dere høre. Spesielt den “Syltetøy”, den svinger skikkelig.”


(skjermbilde: nrk.no)

Da ser jeg det i blikket deres.

Det ene øyebrynet som hever seg kritisk og spørrende mens det andre ligger flatt og uinteressert.

Det står tydelig skrevet i ansiktene deres: “Barne-tv? Kult? Du har bikket du. Du har blitt en av dem”.

Og det verste er …

De har helt rett.

 

g_Av05xJQq

Dette er meg, 31 år gammel og akkurat fått min første tegning vist på Fantorangen …

Da vet du at du har bikket.

 

/ god bedring

* Følg Pappahjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg