Hårreisende priser!

Sulten knurrer i magen, så jeg stikker innom en butikk i nærheten. Trenger ikke stort, kanskje bare en pølse eller noe.

Ja, pølse hørtes godt ut. Kanskje ikke det sunneste alternativet, men skitt la gå. Yolo og alt det der.

 

Pølse? Sikker på at du ikke skal ha et dusin asparges?

 

Jeg finner frem det jeg skal ha og går til kassa.

Varene blir slått inn som normalt, men når jeg ser prisen på pølser får jeg så hakeslipp at kjeven klasker rett i flisene.

– Over 60 000 kroner for en pølse?! Jeg brøler i forferdelse og slår oppgitt ut med armene.

Mannen bak kassa er helt uanfektet og rolig som skjæra på tunet. Han ser på meg med en selvfølgelig mine uten å fortrekke en mine.

– Men.. men, hallo? Er du helt teit eller? Det må jo være noe alvorlig galt med kasseapparatet ditt!

Han snur det bare rundt og viser meg prisen.

60212 kroner.

For en pølse.

 

Jeg innser at jeg ikke kommer noen vei med å argumentere, så jeg aksepterer bare prisen. Det er vel det det koster da.

Jeg slenger en grønn paprika på båndet. Han slår den inn. 3521 kroner.

Nei, nå får det være nok! Dette er bare latterlig.

Neste gang stikker jeg heller på Coop.

 

Svindleren i aksjon.

 Julegaven ble raskt en stor suksess og et AS ble stiftet.


Og tross stive priser fortsetter kundene å strømme inn 😉

 

/ God ny uke!

* Følg Pappahjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg