Svampebob og lørdagsgodis

/ sponset innlegg

Det er noe helt spesielt med kino. Selvfølgelig kan man kose seg med film hjemme også, men det blir liksom ikke helt det samme.

Lyden av folk som småprater, lukten av popcorn, poser som knitrer, spenningen mens reklamene pågår. Det er en helt spesiell stemning i salen og hver gang jeg drar på kino minner det meg på hvor mye jeg faktisk elsker det. Og at jeg må huske å gjøre det mye oftere.

 

Og nå som plutten endelig har fattet interesse for å bli med fattern på kino, har jeg endelig både en unnskyldning og påskuddet jeg trenger for å komme meg opp og ut av sofaen litt oftere.

For noen uker siden feiret vi pluttens kinodebut med filmen om Bamse, verdens sterkeste bjørn, og denne helgen var det jaggu på med kinobuksene igjen.

For i helgen var det premiere på filmen SvampeBob Firkant – Svamp på land, så da var det bare å komme seg på kino, suse innom kiosken for å hanke inn litt lørdagsgodis, slenge 3D-briller på nøtta og finne sin plass i mørket.

Og så: Snurr film!

 

(bilde: svampebobfilmen.no)

 

Vi har ikke sett så altfor mye SvampeBob her hjemme til nå og jeg var derfor spent på hva plutten ville synes om SvampeBob, Patrick, Herr Krabbe og alle de andre der nede på Bikinibunnen. Og ikke minst hva han ville synes om å bruke 3D-briller.

 

Plutten har sin første utavdegsjælopplevelse i 3D og lett Gomp-rus.


Rutinert miks av medbrakte godsaker og litt snop fra kiosken.


Wiii, Svampebob Firkant! (privat snikfoto)

 

Og det må jeg si: Filmen var overraskende bra!

Jeg både lo og humret oppriktig flere ganger og koste meg hele veien gjennom. Skaperne av filmen har også vært elskverdige nok til å tenke på oss voksne og slengt inn litt subtil humor som flyr rett over hodet på barna. Og ungdommen som var kommet for litt enkel prompehumor ble heller ikke skuffet.

 

(bilde: filmweb.no)

 

Hva plutten synes om filmen er jeg litt usikker på, da han er litt i yngste laget for å komme med noen vettug omtale, men hver gang jeg synger på kjenningsmelodien lyser han opp og sier “Stor tv!” (mitt kodeord for kino) og det er et godt tegn.

Avslutningen ble kanskje litt langdryg, men det kan vel også skyldes at det begynte å gå mot pluttens leggetid og fattern begynte å føle klokken tikke i nakken. Dessuten hadde jeg glemt stellebag 😉

Men alt i alt vil jeg kort oppsummert si at det var en veldig fornøyelig film med mange morsomme høydepunkter underveis som jeg absolutt kunne sett igjen.

 

Gutta boys med en 3D-selfie #trefie


Selv om plutten storkoste seg, mistenker jeg at han inntil videre setter aller mest pris på lørdagssnopet og den veldig store tv-en. Jeg tror han kunne vært like fornøyd med gamle repriser av Bonanza og det er helt greit for meg, så lenge vi kan henge ut og være bare oss to gutta for en stund.

Men en dom skulle avses og etter litt diskusjon landet vi til slutt på å gi hele fire av seks svamper til SvampeBob Firkant – Svamp på land, med en klar anbefaling om å gå og se den.

 

 

Klør det litt i kinofoten?

–> Les mer og bestill billetter

 

… og husk popcorn da 😉

/ high five!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg