Lev vel med makrell

/ sponset innlegg

Helt siden jeg var liten har jeg hørt om alle fordelene ved å spise fisk. Man skulle visstnok bli både sunn, sterk og smart av å spise fisk. Likevel ble jeg aldri spesielt glad i fisk som barn, men så ble jeg jo ikke spesielt smart heller.

Plutten vil heldigvis aldri få det problemet, for han har på mirakuløst vis alltid vært veldig glad i fisk. Helt siden han var liten har han kost seg med fisk i mange varianter og en av hans store livretter er faktisk sushi!

  Itadakimasu!

 

Han er også en kløpper på å mumse røkelaks og fiskekaker. Og det er bra, for fisk inneholder veldig mange viktige næringsstoffer han kommer til å trenge videre i livet.

Hans siste tilskudd på fiskemenyen er makrell i tomat, og det er ganske ironisk, for selv har jeg fryktet fisk som pålegg i over 30 år. Det er først nå nylig at jeg har begynt å sette pris på en gammel klassiker fra det norske kjøkken: Makrell i tomat på en skive ristet brød noen striper majones og et lite dryss pepper på. Ja, da snakker vi!

 

Se, dette lukter fugl! Nei, jeg mener fisk.

 

Og det er bra, for jeg vil også få i meg alle næringsstoffene fra fet fisk som han gjør, spesielt nå i vinterhalvåret mens båten står på land. Ved nærmere ettertanke har jeg jo fisket min egen vekt i makrell i sommer, kanskje er det også derfor jeg endelig har fått smaken på makrell.

 

The good life.

 

Med Stabbur-Makrell på skiva til plutten er jeg ikke bare sikret at han vil være med meg på fisketur til sommeren for å fange sin egen makrell, men også at han får i seg alle de viktige næringsstoffene som fisken inneholder.

Visste du for eksempel at en skive med Stabbur-Makrell dekker dagsbehovet for omega 3? Fet fisk er også en meget god kilde for viktige næringsstoffer som blant annet Vitamin D, som er ekstra viktig nå i det mørke vinterhalvåret. Sånn sett kan man si at en skive med Stabbur-Makrell er en god investering i barnas helse.

 

Sjekk ut den snasne matboksen!


Ønsker du å gi barna en sunn start på livet eller trenger du bare litt påfyll i påleggsboksen? Da har jeg gode nyheter! Kjøper du tre bokser Stabbur-Makrell nå, får du nemlig med en raff matboks på kjøpet! Ikke bare er den raff, men den passer også utmerket for å ta med i barnehagen, ut på tur eller for oppbevaring av plastelina.

 

Litt uvanlig, men veldig praktisk oppbevaringsboks 😉

 


Ut med seg, her skal det lekes!

 

Sliter du forresten med å få barna til å spise fisk? Sleng igjen en kommentar, så skal jeg sette sammen en liste med smarte tips i løpet av noen dager 🙂

Les mer om barn, makrell og gode matvaner

 

/ Skitt fiske!

* Følg Fiskehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg