For gammel for BSU

I dag våknet jeg opp til et sjokk. Jeg skulle bare en rask tur innom nettbanken for å se hvordan det sto til med finansene etter nyttårshoppet og det var da det slo meg …

Jeg er nå offisielt blitt for gammel for BSU. Sånt noe er bare forbeholdt de som ikke enda har fylt 33 år. Det var et lite slag i nasan. Jeg husker godt da jeg startet å kaste mine første kroner ned i det bunnløse hullet som var BSU-kontoen. Hvor gammel kan jeg ha vært da? Ikke spesielt gammel. Bare en hårløs ungdom med pipestemme, kviser og drømmer for fremtiden. Og nå er det altså kroken på døra for sparingen. Sorry gamle Pete, men du kan ikke lenger kalles en ungdom. Voksen nå.

 

For ung til å være gammel, for gammel til å være ung

 

Det er alltid en “reality check” når man kommer over sånne ting, på samme måte som når man fyller inn spørreskjemaer og plutselig har falt en bolk lenger ned på lista. Det var tøft å forlate 16-25-gruppen, men nå er jeg altså godt inne i 26-35. Rart, men heldigvis er det lenge igjen til neste hamskifte.

Men det er selvfølgelig ikke det mest graverende. Jeg liker å se på meg selv som en ungdommelig og likandes fyr, men hvis jeg hadde troppet opp alene på et russetreff eller One Direction-konsert, ville det ikke tatt mange minutter før noen hadde tipset vaktene.

Dette innså jeg da jeg våknet i dag tidlig og det gikk opp for meg at de som går på videregående nå, lå i vugga med nyfødtbleier da jeg gikk på videregående. Coolio´s kjempehit “Gangsta´s paradise” som en lang periode var noe av det aller kuleste man kunne høre på … kom ut for 20 år siden. Sånt setter ting i perspektiv.

… dessuten har jeg blitt for gammel for BSU.

 

Godt nyttår a 😉


* Følg Norges tøffeste rosablogger på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg