På tide med en kinotur?

En tur på kino er alltid like trivelig, men så altfor lett å glemme i en travel hverdag. Kanskje på tide å finne frem popcornbøtta igjen?

/ sponset innlegg

Hver gang jeg er på kino tenker jeg “Dæven, jeg hadde glemt hvor mye jeg liker å dra på kino. Dette må vi gjøre oftere!”. Det er noe helt spesielt med stemningen og atmosfæren på en kino som man ikke kan oppnå i sin egen stue uansett hvor stor tv man har. Det er noe med lukten av popcorn og baconsnacks, lyden av andre folk som hvisker og ler, høyden under taket, en sal full av bakhoder og spenningen når reklamene ruller i gang.

 

Popcorn, kino, good times
 

Og reklamen er selvfølgelig en viktig del av totalopplevelsen. Jeg må i hvert fall ha med meg reklamene før filmen, for det er jo den perfekte tiden for å prøvesmake alt godteriet. Og vi har vel alle lekt leken “min reklame, din reklame”, der det er om å gjøre å være den som får den siste reklamen. Alltid like festlig å vinne og tilsvarende ergelig å tape.

Men jeg må ærlig innrømme at de siste gangene jeg har vurdert å dra på kino så har det ikke vært en eneste rull på programmet som har fristet noe særlig. Når samtlige filmer enten er “biljakt, sexscene, skytescene, biljakt” eller “hysterisk prompehumor, sexscene, mer prompehumor”, så blir det fort til at man bare holder sofaen og heller nyter synet av Stian Blipp i full vigør.

Men nå har det endelig kommet en trailer for en film jeg virkelig kunne tenkt meg å se. Bokstrollene har Norgespremiere fredag 7. november og ser ut til å bli en skikkelig godbit for oss som liker rare animasjonsfilmer. Filmen handler om de rampete skapningene “Bokstrollene” som bor i Ostebro, en snobbete Victoriansk by besatt av rikdom, klasse og dyre, stinkende oster. Høres ut som Frankrike, spør du meg.

 

Sacre bleu!

Sacre bleu!!

 

Filmen har altså norgespremiere fredag om en uke, altså 7. november, men allerede nå kan du sjekke ut traileren til denne snodige filmen her:

 

 

Bokstrollene har 7-års aldersgrense og passer derfor ikke for de aller minste, men derimot virker den veldig lovende for barnslige mannfolk på 30+. Jeg gleder meg! Så sorry Stian Blipp, men neste uke er det mulig jeg må avlyse den faste fredagsdaten vår, for denne filmen lukter popcorn, baconsnacks, kinosal og god stemning lang vei 🙂

 

 

/ Snurr film!

* Følg Pappahjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg