Geniale produkter for den første tiden

Med et par smarte produkter på lur blir den første tiden så mye enklere.

/ sponset innlegg

Den første tiden etter man kommer hjem fra sykehuset med et nytt barn i kurven er en tid preget av kaos, padling i ukjent farvann og total mangel på rutiner. Heldigvis er det ikke så altfor mye man trenger for å overleve i denne fasen, for en liten baby trenger egentlig forfriskende lite stæsj.

Men litt trenger man. Selv om mange vil si at man kommer langt med omtanke og kjærlighet, så kommer man ikke helt i mål. Det er ikke til å stikke under en stol at man trenger overraskende mange bleier, gulpekluter og rene bodyer for eksempel. For en liten baby gulper rett som det er, og den treffer ALLTID noe som er rent og nyvasket.

 

Ei litta høneblund

 

Og så fort man har skiftet bleie kan du banne på at det går av en ny ladning med det samme. Rett før helgen kjøpte vi en stor pakke bleier som jeg tenkte at ville holde til langt ut i 2015, men neida. Lørdag formiddag sto jeg i kassakøen igjen gitt.

Jeg hadde helt glemt hvor utfordrende denne tiden kan være og det skal jeg skrive mer om til uka, men for nå ønsker jeg å legge igjen et par tips om en genial produktserie som er verdt å merke seg for alle småttisforeldre.

Philips Avent. Den siste uka har produktene deres rett og slett vært en sann livredder. De aller fleste som har små barn kjenner nok denne serien godt allerede, men jeg må bare selv få legge inn en varm anbefaling om å sjekke ut disse produktene.

Philips Avent-serien inkluderer stort sett alt man trenger for den første tiden av smokker, tåteflasker, ammeinnlegg, brystpumpe, melkevarmer, babycall med mer. Nå for tiden kan jeg faktisk ikke snu meg uten å se et Avent-produkt. Mammahjerte bruker ammeinnleggene, fersken bruker nyfødtsmokker, tåteflasker m.m og plutten bruker babycallen med stjernehimmel.

Den babycallen er forresten helt genial. Hver kveld nå er det bare å spørre plutten om han er klar for å gå opp for å se på stjernehimmelen, så løper han i vei. Etter en rask tannpuss løper han gladelig til sengs for å legge seg ned i senga og se opp på den fantastiske stjernehimmelen som stadig endrer fasong. Anbefales på det glovarmeste!

 

Litt sånn LSD-vibber, men det funker 😉

Men ja, det er ikke bare de andre i Hjertefamilien som nyter godt av disse produktene, men også fattern får sitt. For på lørdag skrev jeg et fortvilet innlegg om Fatterns Flaskekokeri, der jeg som eneste ansatt jobber dag og natt med å koke og sterilisere flasker og smokker for tiden. På tips fra dere leserne gikk jeg til innkjøp av to ulike dampsterilisatorer som jeg måtte teste ut. Og… maj gådd! Jeg har ikke rukket å teste den andre jeg kjøpte engang, for jeg har blitt helt forelsket i damperen fra Philips Avent.

Der jeg før måtte stå og hauke over grytene mens lavavarmt vann sprutet over hele kjøkkenet og skoldet fattern i huset, kan jeg nå bare sette på dampsterilisatoren, gå min vei for å gjøre andre ting og komme tilbake innen 10 minutter, så er den fiks ferdig. Helt genialt!

 

Easy peasy japanesey!

 

Så tusen takk til alle dere som tipset om dampsterilisator 🙂 Helt ekstremt genialt og tidsbesparende for en døgnvill pappa som har 78 arbeidsoppgaver og bare to hender. Tommel opp!

20 % på Philips Avent
Akkurat nå får du 20 % rabatt hos Barnas Hus på utvalgte Philips Avent-produkter, som brystpumpe, tåteflasker og smokker. Klikk deg inn på linken under og bruk rabattkoden “sweetdreams”.

Gå til Barnas Hus og sjekk ut tilbudet (husk rabattkoden!)

 

Men nå må jeg løpe. For etter en lang dag med arbeidsoppgaver er tiden endelig kommet for å synke ned i sofaen og nyte en skål jordbær med krem og to minutter av MasterChef på opptak, før frua kommer til å bli blank i øynene, gjespe som en sulten løvinne og legge inn årene lenge før kveldsnytt.

/ God aften!

* Følg Pappahjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg