Smarte produkter for fremtidens hjem

Slik går det når du inviterer en pappablogger til en messe for teknologiske duppeditter, roboter og dataspill…

/ skrevet i samarbeid med Elkjøp

 

Da Elkjøp inviterte meg til å delta på Elbit, deres årlige elektronikkmesse (som også viser seg å være Nordens største internmesse), og ga meg full pressetilgang, hadde de helt sikkert forventet å møte en proff journalist som skulle dokumentere det hele som en gravalvorlig krigsreporter. Yeah right!

Du kan jo ikke sette en mann som er glad i duppeditter i et 3600 kvadratermeter(!) stort rom fullt av duppeditter uten å forvente at han skal gå helt av skaftet.

 

– He shoots, he.. misses skikkelig faktisk.
 

Gooooooooal!!! Glem resten av messa, dere har jo Fifa 15!

 

– “Ballkast? Easy peasy! Den radioen vinner jeg lett!” (bommet selvfølgelig grovt..)

 

Midt oppi all galskapen fikk jeg også plukket opp en del tips om veldig smarte produkter og trender som kommer for fullt inn i våre smarte liv. Og med smart, mener jeg smart ALT. Smart telefon, smart klokke, smart tv og smarte briller.

 

Huawei produserer smarttelefoner som presterer på samme nivå som sine konkurrenter, men til en brøkdel av prisen. Smart!

 

Genialt å ha en billig reservetelefon til hjemmet for småbarnsforeldre som har sett seg lei på å høre rådyr elektronikk gå i bakken hvert niende sekund.

 

Elkjøp er opptatt av å være en trendsetter og det virkelig store på trendfronten i år ser ut til å være Wearables. Kort fortalt er dette smarte produkter som du bærer på deg og som potensielt kan loggføre alt du foretar deg. Les mer om Wearables her: Fra treningsklokker til smarte briller.

 

– Ja hallo, det er klokka? Nei Peter ligger i badekaret, kan du ringe tilbake senere?



Hva med en klokke som også er pulsklokke, videokamera, treningsdagbok og mye mer?


Eller hvorfor ikke et gummiarmbånd som kan kobles opp mot telefonen og fungere som en personlig trener?

 

Hadde også fryktelig sansen for den lynraske printeren fra HP som enkelt lar deg printe bilder rett fra telefonen på få sekunder Smart!

 

Og sjekk ut denne da! Denne Samsung-tv´en er både smart, større enn stua, leverer et krystallklart bilde i gnistrende 4K-kvalitet OG har så mye sexappell at den får Tom Jones til å virke som en innrøkt bibliotekar. Jeg trenger en sånn!

 

Sony tok derimot med seg en drapsrobot rett fra Japan… var det så smart da? Med mindre den også kan lage bearnaisesaus fra bunnen av… da snakker vi!

 


De snertne Juice dab-radioene fra Sandstrøm kan fort havne på fatterns ønskeliste til jul i år


Schnasen liten sak 🙂

Det ENESTE som så ut til å ikke være så fryktelig smart på hele den enorme Elbit-messen var meg der jeg sto med de vanvittig fete virtual reality-brillene fra Samsung og opplevde å fly inn i verdensrommet for første gang. DET var heftig!

 

Heeeftig! Hjernen smeltet raskt og ble til ubrukelig pudding.

Her er for øvrig en videosnutt av seansen. Akkurat her svever jeg som en fugl over ørkenen.

 

 

Så da vet du hva du skal gå for hvis du ønsker å suse innom Elkjøp en dag for å pimpe opp livet ditt med noen nye smarte innretninger. Gå for en smart pulsklokke eller en frekk dab-radio. Ikke gå for drapsrobot. Eller VR-briller. Da ser du bare ut som en idiot 😉

 

/ High five!

* Følg Pappahjerte på Facebook *

8 kommentarer
    1. Så utrolig fett!! Så mye kult som var på messa 🙂 Det er vel en drøm for tekno nerder 🙂 Kjæresten hadde digget det 🙂

    2. Linda: Oh yes, det var faktisk helt rått. Utrolig mange artige gadgets og spennende å se hva som kommer. Man kan vel trygt si at mobilen ikke blir mindre viktig i tiden fremover. Herregud, ALT kan jo synkes opp mot telefonen fremover. Selv tannbørster!

    3. interiorgirl1: Haha, takker for det 🙂 Ikke så lett å se egen likhet, men muttern mener også at hun ser meg i ham på mange bilder og det tar jeg som et kompliment ^_^
      /God helg!

    4. Jeg har jawbone UP24 – og den er kjempe genial 🙂 Den holder styr på hvor mye jeg beveger meg på en dag, og sitter jeg for lenge stille sier den i fra 😉 Den gir meg også beskjed når jeg skal finne senga (noe jeg har en tendens til å glemme selv), og gir meg en myk start på dagen ved å vekke meg til rett tidspunkt innen tiden jeg må stå opp. Jeg får også se hvordan jeg har sovet i løpet av natten (lett søvn, dyp søvn og om jeg har våknet). Den holder også tellinga på kaloriinntak, og hvor mange kalorier jeg har igjen å spise i forhold til å kunne nå målet mitt. Jeg elsker den <3
      Den gir meg også mål i forhold til bevelgelse/leggetid som jeg skal nå iløpet av dagen, spesielt om jeg i perioder beveger meg mindre enn jeg skal, eller ikke hører etter leggetiden min. Superdupert! 🙂

    5. Julie: Jøss, så kult! Jeg hadde aldri hørt om det før, men han superselgeren som pratet om Jawbone virket veldig overbevisende (gjør de ikke alltid det?), men å høre det fra en helt vanlig Julie i gata, ja det er noe annet. Nå må jeg faktisk vurdere å skaffe meg en sånn 😀
      Takk for tips!

    6. Søs: Hahaha! Det skal du jaggu ikke se bortifra! Men Søren Sørensen, jeg glemte å prøve. Vel vel, jeg får gjøre det en annen ting… Next time Gadget, next time 😛 #referansepolitiet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg