Å våkne opp av et innbrudd

Har du først opplevd et innbruddsforsøk er det veldig vanskelig å sove godt igjen.

/ sponset innlegg

Jeg var i en drøm, i et landskap jeg ikke kjente fra før. Om noe kunne det minne om en falleferdig bakgate et sted i Midtøsten, slik de ofte gjengis i amerikanske actionfilmer. Alt var sepiafarget i lysebrune og oransje sjatteringer. Jeg sto ved ytterveggen av mitt eget hus, selv om jeg ikke kunne huske å ha kjøpt meg rekkehus i Iran. Det var nå i hvert fall mitt. Plutselig hørte jeg et vanvittig brak, et drønn nærmest som en eksplosjon.

Det store smellet sendte i vei lyden av glass som eksploderte i øredøvende knas. Deretter flere smell, mindre denne gangen. Jeg trodde først huset skulle kollapse, men kunne ikke se noe. Jeg skulle akkurat til å springe rundt huset for å finne ut av hva som foregikk, da jeg brått våknet med et stort gisp.

Jeg pustet lettet ut, for selv om hjertet hamret og svetten silte, så visste jeg at det bare hadde vært en drøm. Heldigvis. En kjip drøm som hadde føltes merkelig virkelig. Jeg skulle akkurat til å kaste meg hodestups ned i en lullete drømmeverden igjen, da jeg så et glimt av min daværende kjærestes ansikt. Hun lå helt stille i sengen og stirret rett på meg med vidåpne øyne store som tekopper.

Selv om det var mørkt i rommet kunne jeg se at hun var likblek. Hver eneste muskel i ansiktet var spent som buestrenger. Jeg klarte ikke å forstå hva som var på ferde, men så hørte jeg det. Lyden fra naborommet. Knust glass som falt på gulvet, lyden av et håndtak som ble dratt opp og et knirkete vindu som ble åpnet. Noen var på vei inn.

 

 

Jeg får fortsatt frysninger hver gang jeg tenker på den natten. Det er vel rundt 6 år siden, men jeg husker det fortsatt som om det var i går. Fortsatt sover jeg urolig om natta og våkner minst en gang i uka av at jeg hopper opp av senga og tror det er tyver i huset.

Etter du har blitt utsatt for et innbruddsforsøk blir liksom roen aldri den samme igjen. Man føler seg så avkledd. Heldigvis for eiendelene var jeg hjemme da det skjedde, så tyven stakk straks han hørte oss. Uheldigvis for meg har det gitt meg frynsete nerver som aldri ser helt ut til å slippe taket.

Etter at plutten kom til verden har det vel egentlig bare blitt verre. Jeg sover alltid med ett øye åpent og tar hvert eneste knirk i huset for å være en innbruddstyv. Jeg trodde det skulle gå over, men det gjør jo ikke det. Derfor har vi endelig bestemt oss for å gå til innkjøp av boligalarm.

 

“Villapakken”

 

Med kombinert bolig- og brannalarm fra Verisure er vi nå dobbelsikret fra topp til tå. Alarmpakken er faktisk ganske genial og inkluderer blant annet seriekoblede brannalarmer, en kjempesmart mobil-app, enkel betjening, knallbra kundeservice, varmesensorer, kameraovervåkning, nødalarm og flere smarte innretninger.

Så hjelper det selvfølgelig at Verisure er testvinner både hos Norsk Kundebarometer og TV2 Hjelper deg. Og som en gadgets-mann så er det selvfølgelig veldig kult å kunne gå inn på mobilen og skru av kaffetrakteren.

 


Store metallskilt på boligen gir en fin preventiv effekt


Resultatet?

Etter snart en uke med alarm kan jeg endelig si at jeg kan sove med begge øynene lukket og vanlig hjerterytme igjen. Når vi er hjemme setter vi på sikring av dører og vinduer, når vi er borte slår vi på full pakke med sensorer og det hele. Da kan pappa sove godt om natten.

Det var 6 år på overtid det.

 

Endelig skal fattern bli kvitt blå påsær under øya 🙂

Bor du i Vestfold? Få et knalltilbud!

Da jeg fikk installert alarmen ble jeg godt kjent med Øystein som er en knallfin fyr som jobber med Verisure her i Vestfold. Han lovet å gi mine lesere et knallbra tilbud på boligalarm, så ring Øystein og hils fra Peter Pappahjerte, så kan du begynne å sove litt bedre om nettene du også.

Ring Øystein på tlf. 99 64 53 72 eller send e-post til [email protected] for et knallbra tilbud og en hyggelig prat.

P.S. Øystein er glad i kaffe 🙂


/ Ha en sikker søndag 😉

* Følg Pappahjerte på Facebook *

25 kommentarer
    1. Veldig fornøyd med vår verisure alarm! også så greit at man kan skru av å på alarmen via Mobilen! Da gjør det ingenting om mannen som på morgenkvisten kan minne litt om en zombie, skrur på helsikringen når han drar på jobb kl 03 på natten, og mor bare kan klikke inn på mobilen å skru av, før hun risikerer å blir tatt bilde av i bare trusen på vei til toalettet på morgenkvisten 😉 MEN, det gjenstår jo bare å huske det da, i morgentåken… ;P tommel opp for verisure alarm! 😉

    2. tommel opp!: Hah, ja det er helt genialt. Ble veldig positivt overrasket over at det var så enkelt. Og veldig mange smarte funksjoner man kan legge inn, slik som f.eks at kaffetrakteren og tv-en skrur seg av når vi er ute av huset med alarmen på 🙂

    3. Jeg har boligalarm fra Verisure, og er kjempefornøyd! Gratulerer til dere med boligalarm, og ønsker deg god nattesøvn heretter 🙂

    4. Hei.
      Veldig, VELDIG bra blogger som har fått meg til å le høyt mange ganger.
      Men dette innlegget av jo rein reklame, snakker vi sponsing av alarm eller? 😉

    5. Kåre e synnevåg:
      “Å våkne opp av et innbrudd
      21.09.2014 – 17:20
      Har du først opplevd et innbruddsforsøk er det veldig vanskelig å sove godt igjen.
      / sponset innlegg”
      🙂

    6. Katinka: Så bra, virker veldig røddig og har sovet godt de første par nettene. Min eneste bekymring nå er at jeg skal rote til alarmen en tørtt morgen og sette den av selv 😀

    7. Kåre e synnevåg: Hei Kåre. Jepp, dette innlegget er sponset av Verisure, men det står det jo helt øverst også. Satt det faktisk rett under ingressen slik at det skulle bli lett å se 🙂 Prøver absolutt ikke å kjøre snikreklame, men synes et par reklameinnlegg i ny og ne er helt greit når det kan gi både merverdi til dere leserne og meg som blogger da. Det er jo disse innleggene som gir meg muligheten til å fortsette å skrive alle innleggene som du har ledd høyt av mange ganger 🙂

    8. Nina Cathrine Lilleeidet: Takker for det! Puh, hadde vært litt kjipern om du nå skrev at alarmen derfra ikke var til å stole på, hehe. Det eneste jeg må finne ut nå er om overvåkningskameraene kan kontrolleres av CIA! Hehe.

    9. Vi har også verisure (skjønt jeg bruker ikke appen), og skallsikrer på nattestid. Det føles godt og trygt. (Det er kanskje dårlig gjort å fortelle dette, men) en kollega av meg hadde innbrudd for noen måneder siden. De lå og sov, alarmen var på – tyvene skar ut et vindu. Skallsikring er som regel bare dører eventuelt enkelte soner, og da kan tyvene komme seg inn likevel. Muligens blir man vekt av alarmen dersom de velger å gå ut døra. Etter det har jeg blitt litt i tvil om det egentlig er noen vits i å skru på alarmen om natta. Enn så lenge gjør vi det, og håper ungene ikke vandrer rundt i feil soner (i så fall kan det komme morsomme bilder). Håper skiltet gjør nytten og holder tyvene borte.

    10. Uææ, ikke gøy med innbrudd! Spesielt ikke når man er i huset!
      Her i Spania er tyvene så frekke at de gasser de som er hjemme først, deretter kommer de seg inn og kan ta med seg det de vil i ro og mak. For de har sånn ca 10 timer på seg før de våkner av gassen. Skikkelig ekkelt.
      Så her selges det gassalarm også.
      Vart du skræmt no? 🙂

    11. Melissa Spania Kostholdsveilde: Holy schmoly!! Uæh, den der leste frua rett før hun la seg i går og sov nok litt dårligere av det, haha. Men er det ikke bare å sove med soveromsdøra åpen, så burde jo det problemet være ute av verden? 😛

      Hørtes litt for enkelt ut til å funke 😉

    12. Vi har boligalarm fra Sektor alarm go er storfornøyd, men har vurdert å bytte til verisure fordi de er kompatible med dørhåndtak med kode i steden for nøkkel 🙂 Vi har også istallert spotter rundt hele huset så det frister ikke tyven å komme til oss da den lett blir oppdaget av naboene rundt 🙂 Her i huset sover pappa med et øye åpent etter at lillebroren min på 14 nesten ble kvalt av babysele i 2000, så babysele i seng er ikke å anbefale. Det ble til og med lagd sak med intervju på tv2 hjelper deg.

    13. Amalie: Oj, det hørtes ikke bra ut 🙁 Godt det gikk bra likevel.

      Men ja, Verisure kan kobles opp mot Yale Doorman-systemet ja. Ganske genialt det også. Hvis du sier fra at dere vurderer å bytte fra en konkurrent får dere helt sikkert et knakende godt tilbud 😉

    14. Vi har også fått oss Verisure og er veldig fornøyde. Men hvordan får du tak i tilleggsfunksjonene for TV og kaffetrakter? Det var nytt for meg 😉

    15. Marianne: Det er såkalte SmartPlugs som kan kjøpes i tillegg. De kan settes på alle mulige strømkilder og kontrolleres fra mobilen. Genialt for å være helt sikker på at kaffetrakteren er skrudd av eller om man f.eks ønsker at visse lamper skal skrus av/på til gitte tidspunkter e.l. Veldig lurt for å kutte standby-strøm når man f.eks er ute av huset 🙂

    16. Fikk absolutt lyst på alarm etter at jeg leste det her, litt lettere enn å ha lille sovende mellom oss hver natt 🙂 Fylte ut et “kontakt meg” skjema på torsdag, venter fortsatt på at de skal ringe 🙁 For håpe at de ikke fikk for mange hendvendelser på engang og for mye å gjøre, hehe! 🙂

    17. Lena: Så bra! 🙂 Du kan også ringe rett til Øystein, så fikser han biffen vettu. Er faktisk utrolig deilig å ha alarm, også når man er hjemme. Deilig å kunne sove med begge øyne lukket om natten 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg