Nå begynner det å nærme seg

Her forleden dag dukket det plutselig opp noe jeg ikke har sett på et par år. Bleier, størrelse nyfødt. Da først innså jeg at det virkelig begynner å nærme seg.

Frua har begynt å forberede ankomsten av lille Fersken og det skulle vel egentlig bare et par pakker med bebisbleier til for at fattern også skulle få øynene opp og innse at det snart kommer til å skje noe veldig veldig stort i livet.

 

Teo ser ut til å innse alvoret 😀

Men siden jeg fortsatt ikke heeelt har klart å innse hva som er i ferd med å skje, stakk jeg ut og kjøpte et par nye bebisplagg. Planen var at det skulle hjelpe med å få budskapet til å virkelig synke inn. Det hjalp litt, selv om jeg holdt på å spørre dama i kassen om det var noe galt med babyklærne deres. Jeg mener, det er jo helt usannsynlig at et helt menneske skal passe inn i noe så smått?!

 

Uhm… har dere en som ikke er i størrelse “marsvin”?

 

Det er så rart å tenke på at jeg fortsatt ikke har møtt personen som kommer til å være like viktig i livet mitt og bety like mye som plutten. Og det sier mye! Da plutten kom til verden gikk jeg fra å være rotløs ungkar til å bli puddingmyk pappa over natta, så hva kommer til å skje nå som vi snart blir fire? Jeg har virkelig ingen aning, men jeg gleder meg til å finne ut av det.

Når jeg sier “gleder meg”, så velger jeg kun å fokusere på alle de gode tingene. Alle våkenettene, gulping, babyskrik og total ødelggelse av døgnrytme tenker vi ikke på. Nei, det snakker vi ikke om. Tra la la, videre til neste punkt.

Ikke vet vi om det blir en ny plutt eller en pluttinne heller. Ikke at det har noe å si, men det er bare rart å ikke vite. Ikke vet vi hva han/hun skal hete heller. Alt vi egentlig vet er kallenavnet. Fersken 🙂 For det har plutten bestemt. Les hele historien om navnvalget her: Hva skal barnet hete?

 

Gutt, jente eller snøugle? Time will show.

Det rare med et svangerskap er at man får så mange måneder på seg til å forberede det hele, men så klarer man ikke egentlig å innse hva som er på ferde før det virkelig begynner å nærme seg. Slik som nå. Når maten i kjøleskapet har utløpsdato etter termin. Når folk drar på ferie og kommer tilbake etter termin. Når man ikke kan legge planer for en eneste helg fremover, bare sånn i tilfelle.

Da vet man at noe er på gang. Det er nok fortsatt en liten stund igjen, men det begynner å nærme seg. Det begynner virkelig å nærme seg.

Og jeg gleder meg så veldig til å møte deg, lille fersken <3

 


Superklar for å bli storebror! 🙂


/ lik hvis du liker, high five og goood helg!

* Følg Pappahjerte på Facebook *

13 kommentarer
    1. Jeg gleder meg til å lese om at Fersken har meldt sin ankomst, og håper å lese en ” min historie, vol II “?
      Lykke til den nærmeste tiden 😀

    2. Vår lille fersken kom til verden for 5 uker siden – og jeg kjenner godt igjen tankene dine før fødselen 🙂 Men jeg lover deg at når den først har ankommet, så er det det naturligste i verden… og ja… det går an å bli like glad i enda et nytt familiemedlem 🙂 Lykke til… og trallala… de skriker ikke hele tiden 😉
      Hilde

    3. Også her i gården nærmer termin seg med stormskritt, og jeg kjenner godt igjen tankene om at maten har holdbarhetsdato til etter termin, eller at invitasjoner til selskap svares med “så lenge vi ikke er på føden/nybakte foreldre. Selv om det kan være koselig å gå gravid er jeg veldig klar for at lillebror kan melde sin ankomst snart, ikke minst lurer vi sånn på om han ligner på storebror 🙂

    4. Kjenner igjen kriblingen i magen<3 jeg håper også på fornøyelige historier fra fødestua, men gleder meg aller mest til å lese om første gang frua får "perm" og du blir alene hjemme med begge ungene. Mannen min fikk litt sjokk, det ble første gangen han innså at to unger er én mer enn han;) Tipper plutten og fersken går for verdensherredømme (I allefall det som er verden for dem -hjemmet og familien) 🙂
      Og du - den gråtingen er oppskrytt. Førstemann var verdens enkleste, så kom nummer to og var enda enklere;)

    5. Lykke til med siste rest av forberedelser før fersken finner ut at det er på tide å komme ut til dere og plutten. Spennende tid:-)

    6. Ler så jeg griner av “Fersken”, tror jeg har lest det avsnittet ti ganger nå. Lykke til med alt, gleder meg til å lese fremover 🙂

    7. Ida (trønderen): Godt å høre! Vi tenker at siden plutten har vært så rolig vil nestemann automatisk bli en urolig kråke, men satser på to av samme slaget 😀

    8. Hehe, herlig. Med nr 1 og 2 var absolutt alt klart nesten 4 mnd før termin. Vel med nr 3 blir det ikke sånn, ikke når man har de tette i allefall. Og det var egentlig fint lite som var klart når hun kom til verden. Haha 🙂 Men men, det er ikke så mye de trenger den første tiden 🙂
      Kos dere masse med de siste forberedelsene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg