Vinnerne av signert bok er kåret!

Først av alt må jeg bare få si tusen tusen takk til alle som har nominert venner og familie for å få et signert eksemplar av boka mi. Det er helt rørende å se all kjærligheten og lykkeønskene dere har for de dere er glad i. Nok til å rote rundt i et myke pappahjerte i hvert fall.

Dessverre kan ikke alle vinne, selv om jeg gjerne skulle kjørt rundt til alle og delt ut både bøker og klemmer. Men jeg håper i hvert fall at de som har blitt nominert får gleden av å lese hva de har betydd for et annet menneske. Det i seg selv er nesten gave nok 🙂

Kjapt om kåringen:

Jeg har lest absolutt alle kommentarer og det har vært såååå vanskelig å skulle plukke ut bare 5 vinnere. I første fase fikk jeg trimmet det ned til 35, men å gå derfra og ned til bare fem har vært utrolig vanskelig. Så utrolig mange gode historier og altfor mange verdige vinnere!

 

s7hEAtRJZ-

 

Jeg har valgt å ikke skrive noen individuell begrunnelse for hver vinner, for jeg synes historiene deres prater fint for seg selv 🙂 Men okei, du har ikke kommet hit i dag for å lese mitt snikksnakk, så la oss bare gå rett til vinnerne.


VINNER #1 (INSTAGRAM): TRUDELILLE

 

 

VINNER #2: HANNE KOLSTAD

“Mannen min (John) og superpappa til vår lille plutt på 11 uker fortjener befriende historier han kan leve seg inn i, le gjenkjennende til og se all moroa han har i vente når plutten blir eldre. Som de eneste i vennegjengen som har fått barn så er det befriende å lese om andres opplevelser, beskrevet på en humoristisk og realistisk måte og ikke minst godt å finne inspirasjon til hvordan han selv kan være som forelder. At papparollen kom inn på fødestuen og tok over var visst veldig treffende, beste måten han fikk til å beskrive hvordan det var å bli far. Og ikke minst så fortjener han så utrolig mye en påskjønnelse etter å ha jobbet 15t om dagen, hver eneste dag i plutten sine 7 første leveuker, for at hjulene skulle gå rundt her hjemme.

Matheo på 11 uker gikk under navnet lillegutt helt frem til jeg sendte mannen min link til bloggen din to uker før fødselen, da var det gjort og bloggen din ble trålet fra perm til perm. Fra den dagen av har Matheo gått under plutten, tilogmed kompiser av oss kaller han plutten. Så han hadde nok blitt himla stolt over en hilsen fra en pluttepappa til en annen! 🙂

(Og jeg hadde fått så uendelig mange pluss i boka for å være verdens beste kone som gir han årets beste overraskelse) ;).”

 

VINNER #3: TONJE

“Hurra for signert bok!

Som mange andre her ønsker jeg å nominere min kjære mor, Grete. I tillegg til å være en fantastisk person er hun et arbeidsjern uten like, som rydder på loftet, vasker klær, stryker bunadsskjorta mi, har pavlovaen klar i ovnen, strikker ragger til minstemann, gir katten ormekur og lager pannekaker, i den rekkefølgen, samtidig som hun legger kabal på dataen, ser “jordmødre” på nrk og har bakvakt på overgrepsmottaket.

I motsetning til de fleste andre her er derimot grunnen til at jeg ønsker å nominere henne helt og holdent egoistisk fra min side. Du skjønner pappahjerte, vi har nemlig en familiehytte. Et lite, idyllisk sted langt oppe på fjellet med solcellepanel og uten innlagt vann. I “alle år” tilbrakte vi påska på hytta, og nå når familiens første bebis ploppet ut i vår er selvfølgelig planen å ta opp denne tradisjonen. Hvor kommer så denne boksigneringen inn? Jo, nå skal du høre: Hytta trenger virkelig en storrengjøring. Dette var min bestemors oppgave i alle år, og en rask kikk i hyttaboka viser også at siste gang dette ble gjort var i hennes storhetstid. Problemet er at min moderne mor sliter med denne rollen: Med en gang foreldrene mine drar på hytta er far ute og beiser gjerdestolper mens mors oppgaver er koking og vasking inne i hytta. Når vi var på hytta for et par uker siden kom jeg i skade for å kommentere laget med døde fluer bak sofaen, og fikk en skyllebøtte uten like. Jeg kan jo også dra meg opp på sætra for å vaske! Joda, sant det, men nevnte jeg at jeg er gift med en engelskmann? En mann som aldri før i sitt liv har stått på ski, noe som betyr at når jeg, skjærtorsdag, har dratt unge i pulk, mat og bleier til en langhelg i tillegg til konjakk til far opp en bakke på nærmere 100% stigning er jeg ikke helt klar for å koke opp vann og dra fram grønnsåpa.

Min mor sier at hun gidder ihvertfall ikke å dra opp dit bare for å gå inn i 50-tallets kjønnsroller med vask og slit uten noe annet å gjøre. Men hva da hvis vi har en bok der som hun kan kose seg med når hun er ferdig, en bok som er basert på en blogg hun ler seg skakk ihjel av? En bok som attpåtil har en personlig hilsen til akkurat henne? Jo, det må da være den ultimate gulroten!

Så kjære pappahjerte, la drømmen min om en påske med hopprenn, våte votter på peisen og lange kvelder med kortspill bli en realitet! Så lover jeg dyrt og hellig at når jeg selv blir bestemor, jo DA skal jeg vaske hytta så hun skinner fra gulv til tak til påska når sønnen min skal dra seg opp dit med sin lille plutt i pulk for påskefeiring.

Mvh Tonje”

OBS: TONJE – Du må sende meg mailadressen din igjen, den har falt ut!! (Send til: [email protected])

 

VINNER #4: MARIA

“Jeg vil nominerer min kjære fetter Frithjof, eller Joffen som han også kalles, som venter sitt første barn over nyåret. En perfekt julegave til både han og samboeren!

Han er en super fetter som tar godt vare på kusinene sine. Da vi var små fikk vi bruke han som “klatrestativ”, noe som også ble et kallenavn etterhvert – han løftet oss opp og vi fikk henge i armene og sitte på skuldrene, så når den lille krabaten blir født ser jeg for meg at moroen fortsetter og at han blir en super far, med minst seks armer akkurat som deg 🙂 Med en liten prins eller prinsesse i den ene armen, fiskestang i den andre, trekkspill, piano og gitar i resten, musikalsk som han er 🙂 Forhåpentligvis er han like flink til å multitaske som deg, og da er det plass til boken din i den sjette hånden 🙂

Ellers kan jeg nevne at denne karen tilbragte ungkarslivet med en diett bestående av grandiosa (uten paprika vel å merke), ostepop og litervis av cola, så om det lille nurket heller vil ha cola enn melk, tror jeg ingen blir overrasket. Ellers er Joffen svært glad i å jodle (!) Rett og slett et multitalent.

Hilsen en av hans mange kusiner, som selvfølgelig kommer til å låne boken! :)”

 

VINNER #5: TONE

“Hurra!! Kanskje det er denne som skal til?

Jeg ønsker å vinne denne til min kjære samboer! Han synes barn er utrolig skummelt, men jeg vet (og merker) at han også synes det er utrolig spennende med hele tanken på å få egne barn! Jeg håper han/vi vinner denne boken så han kan bli litt beroliget om at det vil gå helt fint, og at han kommer til å bli en fantastisk pappa!

Jeg krysser alt og håper på lykke!

Mvh Tone 🙂

ps: Boken vil ikke brukes som pressmiddel, bare informasjon :)”

 

OBS: BONUSVINNER!!!!

Denne konkurransen skulle egentlig bare kåre fem vinnere av hver sin bok. Fire vinnere på bloggen og én på Instagram. Ingen på Facebook. Men.. så går man jo inn og leser kommentarer da og det ville vært helt 100 % umulig for meg å ikke gi ut en ekstra bonusbok til en person som jeg ser har gått igjen i mange kommentarer på facebook med en sår historie som traff meg rett i hjertet og sendte meg rett til sengs for kvelden.

I tillegg til kommentarene på facebook fikk jeg også en privat melding fra en av vinnerens venner som har fortalt meg enda flere detaljer rundt hva som skjedde, men den private fortroligheten tenker jeg ikke å dele på. Jeg kan bare si at sjeldent har jeg sett en mer verdig bonusvinner.

Så Morten; denne er til deg. Jeg tar av meg hatten for deg. Historien din har rørt meg langt inn i hjerteskrotten og hvis jeg noen gang møter deg ansikt til ansikt skal du få en skikkelig bamseklem enten du vil eller ikke. Respekt.

 

Dett var dett folkens. Tusen takk til alle som deltok! 🙂 🙂

Vant du ikke? Du kan fortsatt forhåndsbestille boka ved å klikke her eller på bildet under 😉

 

Ha en knall ny uke!

/ High five!

* Følg Pappahjerte på Facebook *

6 kommentarer
    1. Gratulerer alle vinnere, jeg glemte rett og slett å nominere min bedre halvdel 😛
      Men jeg får spandere boka på han i julegave i istedenfor, fosterfar til to i en alder av 23, på tredje året så ingen tvil om at dette er en bok han kan finne glede i og absolutt fortjener 🙂
      Ha en strålende Søndag Pappahjerte 🙂

    2. Så glad du kunne gå for en bonusgave. Føler med deg Morten. Hvem andre fortjener en slik oppmuntring i en slik stund. Pappahjerte har ett hjerte av gull. Lykke til videre med boklanseringen. 🙂

    3. Hipp hurra til alle vinnere!!! Og hurra til deg Peter som klarte å velge dem ut. Måtte ha vært litt av en oppgave med så mange fine nominasjoner!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg