Forfatterdrømmen blir virkelighet!

Hu hei kjære leser, ENDELIG kan jeg avsløre en hemmelighet jeg har holdt skjult veldig veldig lenge: Jeg skal gi ut bok!! 🙂 🙂

Jepp jessør, det stemmer på en såkalt prikk! En gang i løpet av høsten vil en pappabok fra yours truly finne veien til en bokhylle nær deg 😀

 

Yiiiiihaw!

 

I snart et halvt år har jeg jobbet hver kveld og ledige time med å skrive så blekket spruter og svetten pipler for å rekke å komme i land i tide. Jeg har pådratt meg farlig mørke poser under øynene og jeg har ofret stort sett alt jeg har hatt av fritid, men endelig ser jeg lyset i enden av tunnelen. Kveld etter kveld har jeg sittet og kastet bokstaver ned i et tilsynelatende bunnløst hull, men plutselig en dag kom noen av bokstavene til syne. Siden da har jeg jobbet doble skift for å komme i mål og nå begynner det virkelig å lukte fugl!

Jeg har hele livet gått med en stor drøm om å kunne kalle meg forfatter og det føles nesten uvirkelig å kunne si at dagen endelig nærmer seg med stormskritt. Jeg skal ikke avsløre så altfor mye om boka, men jeg kan si såpass at det blir en slags heldekkende versjon av livet som småbarnsforeldre sett gjennom en fars øyne. Noe av teksten er basert på tidligere blogginnlegg, men det aller meste er egne erfaringer og historier som ikke tidligere har sett dagens lys. Jeg er i innspurten med teksten nå og leser korrektur i hvert ledige sekund.

 

Korrekturlesing og solskinn. Good times.

 

Boken blir gitt ut på et av Norges største forlag og kommer i hyllene en gang i løpet av høsten. Siden dere er slik en elskverdig gjeng skal dere selvfølgelig også få et første innblikk i hvordan boka vil se ut. Så her er nesten hele teksten samlet under ett. Grunnen til at du ikke får se hele teksten er rett og slett fordi det ikke ble plass selv med mest mulig zoom. Det er gøy 😀

 

Så utrolig mye tekst!

 

Og til alle dere som i løpet av tiden her på bloggen har skrevet kommentarer om at jeg burde gi ut bok en dag: Tusen tusen hjertelig takk! Dere har pushet meg til å prøve å få til dette og gitt meg inspirasjonen til å stå på videre. Og nå er det i ferd med å skje. Jeg har ikke ord for hvor stort dette er for meg. Så håper jeg at noen av dere også ser frem til at denne boken treffer hyllene og kunne tenke dere å bla i den. Heeey, kanskje jeg får dra ut på sånn signeringsferd? Det hadde vært stilig! Haha, nei det er kanskje bare Jo Nesbø som får lov til sånt.

Uansett, artig blir´e læll! Veldig stolt, glad og gira nå 🙂

 

P.S. Siden jeg også synes det er litt skummelt å kunngjøre en så stor nyhet for dere setter jeg pris på ei litta high five eller kommentar. Fasan heller, vi snakker en manns største drøm her, men jeg vet jo ikke om dere synes det høres interessant ut, så sleng gjerne igjen et ord eller to om du har noen 🙂

Hiiiiiigh Five! 🙂

 

*Følg Pappa Forfatterhjerte på Facebook *

130 kommentarer
    1. Kjære, kjære pappahjerte.
      Du er den fødte forfatter, og du aner ikke hvor mye jeg gleder meg til å lese boken din, og å ha den stående i bokhylla mi.
      Dette blir høstens happening – high five assa!

    2. å jo!
      High five og hurra for deg!!
      Det er sånne ting som lysner dagen, når man leser om noen som virkelig får leve drømmen! 😀
      Bare husk oss små også, når du nå blir stor. Blogg innleggene dine er høyt verdsatt i denne husstanden. 😉

    3. Gratulerer! 👋
      Jeg kommer garantert til å kjøpe et eksemplar, og selvfølgelig hadde det vært stas om boka var signert av sjefen sjæl! 😉
      Det er få mennesker som skriver så godt, og så rett fra hjertet som du, og det er mang en gang jeg har tørket både en tåre og to når jeg leser dine dønn ærlige skildringer om livet med små barn!
      Keep ut the good work! Og gratulerer igjen 😀

    4. Giiiiiiihhhhaaaaaa!!!!!!! 👏👏👏👏👏 så gøyt! Den smeller jeg rett på ønskelisten til jul 🎅🎄 Dette er knall bra Peter! 🎉 Heia!! Neste bok ut er sofagrisen 😉🐽

    5. High five x10!! Så utrolig spennende og morsomt, ser virkelig fram til å sette meg ned med denne boka til høsten 😀
      Fantastisk kult at du får realisert drømmen din, det er noe å være stolt over – og til glede for mange andre leseløver regner jeg med 😉
      Stå på videre, digger bloggen!!

    6. Endelig er det offisielt så jeg kan gratulere deg her inne! Gleder meg drøyt til å lese og se layouten 🙂

    7. Og ja, jeg vil seff ha en signert versjon! Tror du Plutten tar signeringsjobb for fattern? Vi håper å se dere på lanseringsferd på Sørlandet!

    8. Hurra! Gratulerer så mye med å få drømmen din oppfylt! Gleder meg til å lese boka 🙂 High five back at’cha!

    9. Fantastisk!! Gratulerer og high five!! Gleder meg masse til den står i hyllene, og det blir nok julegave til alle fra meg i år 😃😃

    10. Hææærlig:) Gratulerer så masse; ) gleder meg til å sitte med min kopi og lese…med vann og oksygen tett ved (har en tenden ti å le så jeg ikke får puste, fikses ved vann, oksygen elller akutt mottaket)

    11. Dritt kult! Denne boka blir nok knall bra, når vi ser hvordan du skriver blogginleggene! 🙂 gratulerer så mye og ✋ 😉

    12. Whooohoooo! ENDELIG skjer det! Gratulerer Peter 👍🎆 Dette har du jobbet hardt for! Haifai og masse klemmer

    13. Så gøy, gratulerer med utgivelse! Du skriver bra, så jeg tviler ikke på at boka blir bra. Gleder meg til å lese! 😀 (Du hadde ingen ringer under øynene da jeg traff deg, haha)

    14. Fy fasan som jeg gleder meg til den boka! Og når fotballfrua dro på signeringsrunde så må vel du og kunne!!! Jeg møter hvertfall opp hvis det er innen en times kjøretur.
      Gratulerer så mye og HIGH FIVE!

    15. Åh, so bra 😀 gler meg allerede til boka kjem ut! Og vertfall til å gi den til mannen i hus 🙂 Stå på, og gratulera så mykje. .

    16. Åh! Så gøy! Jeg gleder meg til å lese. Du er jo så flink til å skrive, så dette blir nok en fryd for øye 😉 lykke til med innspurten 🙂

    17. Weeeee så morro, den boka skal finne veien til Finland så æ får lest den 😃😃😃 gratulerer så mye. Kjempe stas. Og du fortjener det virkelig 😀👍👍👍😁

    18. HIGH FIVE , og gratulerer så masse !! Det er velfortjent , jeg er innom bloggen din hver dag , og synes den er fantastisk ! Gleder meg til boka kommer ut , da står jeg i første rekke for å være en heldig eier !! HOHO !!

    19. FANTASTISK! 🙂 Gleder oss stort til å lese boka! Har ønsket meg den lenge! 😉 Forhåpentligvis vil også min mann- en nybakt og vettskremt pappa- dra stor glede og nytte av boka 😀

    20. Grattis 🙂 Blir nok en av de bedre bøkene som blir å finne i bokhyllene i høst tenker jeg! Gleder meg masse til å lese 🙂

    21. Så bra!! Gratulerer så mye – den boka skal jeg kjøpe til min kjære. Og kanskje skyndte meg å lese først 😊

    22. Dette fortjener en skikkelig kommentar high five! Denne boken skal samboeren få i julegave 😉
      Hurra hurra “klappe i hendene” for deg 😀

    23. Hipp hurra og hurra meg rundt:-) gratulerer så utrolig mye;-) Dette blir bra, heier på deg;-) da vet jeg hva mannen får i julegave i år;-)

    24. Gratulerer, så gøy!
      Men hvordan får du egentlig tid til alt du driver med for tiden? Jeg antar at du har full jobb i tillegg?

    25. GRATULERER!!! også så innmari gledelig for oss lesere da! Jeg unner deg det så veldig, du skriver så bra og fortjener en plass i bokhylla i det norske hjem. Hurra for mannfolk med drømmer (som tør å oppfylle dem)! En kjempesvær highfive for dagens gla`sak! 😀

    26. åå, gratulerer så mye!
      Jeg har nå lest bloggen så og si hele tiden denne bloggen eksisterte, og jeg får meg ALLTID en god latter av de morsomme innleggene dine.
      Dette blir nok noe jeg skal kose meg mye med utover høsten!
      Stå på, Peter!
      *high five*

    27. Gratulerer masse!! 😀
      jeg føler at den boka er en bok som jeg _MÅ_ ha i bokhylla mi! Gledes!

    28. Så syyykt kult! Gratulerer så mye, Peter! Dette fortjener du så absolutt.
      Jeg er en ny leser av begge dine blogger og har trålet igjennom ganske mange innlegg de siste to dagene. Ler så eg griner noen ganger 😀 tommel opp til både deg, Plutten og Christina (som også er veldig flink til å skrive morsomme gjesteinnlegg!)
      Vet ihvertfall hva min bror skal få til jul i år! Og ja, jeg skal jaggu lese denne boka jeg også 🙂 den er et must!
      Hipp hurra for oppfylt drøm!! 🙂

    29. Så moro 🙂 Den boka skal nok både leses og bla’s i! Kos deg med forfatter tittlen da den er på plass.

    30. Småbarnspappa, gravid fru, hund, “normal jobb”, livsstilsendring og 2 blogger.
      Nå: bok.
      High five til deg, gleder meg til å lese.
      Dobbel high five til Christina!! 😉

    31. Gratulerer! Detta syns jeg du fortjener :))Det er en bok jeg skal ha i bokhylla mi:) i tillegg blir det en super julegave gi til familien! Gleder meg til den kommer ut

    32. Hurra! Da ble det bok akkurat som jeg håpet 🙂 Gleder meg til å lese den når den kommer ut. Dette blir en bestselger, Peter, jeg kjenner det på meg. High Five!

    33. Gratulerer så mye! Denne tror jeg jammen skal ligge under juletreet til min kjære i år. Vi skal bli foreldre for første gang rundt nyttår, og jeg tror han hadde hatt nytte og glede av å lese en bok om det å være pappa, på måten du skriver. Og etter han har lest den skal jeg lese den selv 🙂 lykke til med innspurten, gleder meg til resultatet 🙂

    34. Så utrolig bra 🙂 Med din evne til å formulere deg så vet jeg allerede nå at den er bra….og jeg gleder meg til den kommer ut 🙂 Gratulerer så mye til deg som har fått oppfylt en drøm , og til oss som får gleden av å lese drømmen din etterhvert 🙂

    35. *High five*, kjempe bra jobbet og gratulerer så mye! Man må jobbe for drømmen og du har vel bevist akkurat det. Gir meg inspirasjon til å virkelig jobbe for mine. Så igjen – Gratulerer så mye!

    36. Supert. Gleder meg. Ei bok som skal i min bokhylle. Gratulerer så mye og high five til deg. 🙂

    37. ENDELIG !! 😀 fy søren dette er så fortjent! Selv som barnløs 23-åring kjenner jeg at jeg nesten ikke klarer å vente med å få tak i boken din 🙂 du skriver så utrolig godt – og jeg ler så jeg griner av nesten samtlige innlegg! MEGA HIGH FIVE !! 😀

    38. Jeg kjøper gjerne en signert bok av deg. Elsker å lese bloggen din, så kan nesten ikke vente til boken din kommer ut.
      HIGH FIVE!

    39. Dette blir bursdagsgave til mannen i huset! High five✋ og gratulerer så mye! Gleder oss til å lese. 🙂

    40. Yey! Dette er jo kjempegøy! Jeg har også en hemmelig drøm om å kunne kalle meg forfatter en vakker dag 🙂 STÅ PÅ med innspurten!

    41. Gratulerer så mye. Jeg er relativt ny bloggleser, men må innom hver dag. Du skriver utrolig bra, og det blir mye latter. Supert at du kommer ut med bok. Velfortjent 🙂

    42. Beste jeg har hørt! Skal så absolutt bli lest av meg, og kanskje gave til alle mine venner som er foreldre/fedre til jul? Hmm, slagplan;) Lykke til, og highfive!! Digger innlegga dine 😉 pleier å lese de høyt for mannen og ei veninne av meg 😉

    43. Hurra og en million high-five 😀 Så stas!:D Storebroren min skal bli pappa for første gang rett over nyttår, så nå er julegaven spikra 😀

    44. Satt på setene ved siden av setet ditt på toget til Larvik den 27. juni og så at du drev og konsentrerte noe veldig på både papir og et dokument på PCen. Fikk noen mistanker om at det var snakk om bok da, så dette blir gøy 😀

    45. High five! Denne boka gleder jeg meg til å sette øvva i! Hurra for drømmer som blir til virkelighet! 🙂

    46. Yippi-ja-yei 😀 Så gøy *tommel opp*. Hørte jeg signeringsferd? Er du i nærheten, så kommer jeg. Du kan uansett signere de første; nr. 1 til deg selv og nr. 2 til mamma osv. Jeg kjøper gjerne nr. 7 <~ lykketall 🙂 Lykke til med boka ((",)/)

    47. High Five! Gleder meg oppriktig 😉 til å lese boka di, selv om sola skinner og svetten pipler om dagen så er det jo faktisk ikke så lenge til jul…og dette lukter det genial julegave av lang vei! Lykke til 😀

    48. Hiiiiiiigh fiiiive✋ kjempetøft at du ska gi ut bok👍 Digger blogginnleggene dine😄 Gleder meg masse t den boka kjæm ut😄 Keep up the good work👍

    49. Så bra!! Gratulerer:D gøy nyhet å lese. Har ikke lest bloggen på over en uke. Er på biltur langt oppi Nordland(fra vest Agder) 🙂 skal bli gøy å se det endelige resultatet!

    50. Gratulerer så mye! Vel fortjent og utrolig spennende. Kan si med sikkerhet at denne boken skal få en palass i min boksamling. Måten du skriver på er, i mangel av et bedre ord, genial!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg