Mer enn bare pappa

Noen ganger kjenner jeg et behov for å gjøre noe annet enn å bare være fattern, for jeg er mer enn bare det. Jeg har andre ting å gjøre enn å bare sitte hjemme med legoklosser og plastelina. Jeg har jobber som skal gjøres, venner som skal besøkes og ærender som skal løpes. Jeg kan ikke bare sitte hjemme hele tiden, jeg har flere baller i luften. Noen ganger må jeg også få være meg selv og sette pappa litt på pause.

Men…

Når jeg sitter travel på jobb og alt jeg kan tenke på er to runde bollekinn og ditt blendende smil når du kommer løpende mot meg…

Når jeg sitter på fest og prater med gode venner, men alt jeg hører er stemmen din som øver seg på velvalgte ord. Hjerte. Lampe. Blekkulf. Mamma. Pappa…

Når jeg innser at jeg har tatt deg for gitt hele dagen og angrer som en hund for at jeg ikke satt mer pris på deg og aller mest ønsker å løpe opp for å vekke deg…

Når jeg sitter bak rattet langs motorveien på vei hjem til deg, men innser at du allerede har lagt deg og at jeg ikke rekker noen knusekos…

Når jeg ligger alene på et hotellrom og hører etter stemmen din som roper på meg når du har drømt noe skummelt og trenger en klem, men alt jeg hører er den kalde stillheten og den holder meg våken…

 

…først da jeg innser at jeg er fortapt i dine øyne og forelsket i ditt smil.

 

lvPrT5xJS2

 

kVBPS1RJbi

 

jC3F26RJQL

 

/lik hvis du også savner barna når de sover

Les også:
– Små øyeblikk av intens kjærlighet

* Følg Pappahjerte på Facebook *

21 kommentarer
    1. Jepp.Er akkurat slikt det er.😊 Man er solgt når man har barn. Er som å ha hjertet sitt på utsiden av kroppen.

    2. Spot on! Barn er en velsignelse, særlig når de sover. 💕💜💕 Tenk om vi bare kunne blitt flinkere til å sette pris på de enkle ting, og ikke ta dem for gitt.

    3. Awww herlig lesing 🙂 Det er akkurat sånn jeg føler det for sønnen min også 🙂 Beste i hele verden er å se de fine øynene, smilet med to tenner og latteren 🙂 Tulle mye og kile så vi ler og ler 🙂 Det er virkelig følelsen som redder dagen. Skal ikke mye til 🙂

    4. Så sant, så sant. Kjærligheten til sine barn er det ingenting som overgår. De dagene jeg ikke kommer meg hjem fra jobb før leggetid, er det første jeg gjør å gå inn på soverommet til gutta og nyte synet av to sovende hjerteknusere.

    5. Åååå som jeg kjenner meg igjen i det der !! Av og til føler jeg at jeg blir gal om jeg ikke kommer meg ut og bort litt….men så egentlig…når jeg kjenner etter…er det når jeg er sammen med lillegutt at alt kjennes perfekt ❤️

    6. Ja takk og lov for at 4-åringen har et utrolig godt sovehjerte… For hvis ikke hadde det nok blitt noen turer opp etter først og ha sovnet… Her snakker vi nuss og kos, til og med løftet opp fra senga for å kjenne at armer og kropp bare slynger seg rundt mamman<3 Spesielt etter et par dager borte... Heldigvis tar mora til fornuft og innser at 4-åringer skal sove i 23-tiden før snuppen våkne... Hadde bare vært så digg og snakket og lekt litt liksom...:))

    7. Det er fantastisk å høre at d finnes sånne som meg også,at jeg ikke er gal som savner barna 10 min etter dem har lagt seg.Ubetingetkjærlighet…det er d det er,du er enestående man.Håper og ønsker at flere menn som har barn kan prioritere riktig!Tusen takk for vakre ord og keep on been the best You can be….yourself 😉

    8. Akkurat sånn er det! ^_^ jeg hadde en ganske lang periode hvor jeg måtte løfte opp klumpen etter at han hadde sovnet, bare for å holde rundt han, kose og susse på han<3 jeg har så dårlig samvittighet for at jeg ikke får så mye tid sammen med han på hverdagene, men jeg gjør så godt jeg kan med å ta igjen det tapte i helgene <3

    9. Beate Brurok: Det verste er vel egentlig når man faktisk er hjemme, men ikke klarer å legge fra seg andre ting før det er for sent for dagen. Som hvis man styrer rundt med telefonen og sjekker Instagram akkurat når poden ser etter deg fordi han har gjort noe han er fornøyd med og ønsker anerkjennelse :-/ På sånne dager får jeg egentlig bare lyst til å legge seg oppi senga hans 😀

    10. pappalivet: Hællæ påsan. Ja usj de dagene er de verste. Når man kjører som en gal for å rekke hjem i tide, men så kommer man hjem til et stille hus der småtten allerede sover. De dagene altså. Jeg husker før så hadde jeg en kompis som ofte kom senere enn alle andre til Fifa-kvelder fordi han måtte hjem etter jobb for å legge barna. Jeg forsto aldri hvorfor han ikke bare kunne droppe det og komme rett til oss etter jobb. Nå forstår jeg 😉

    11. Dette er nok den fineste kjærlighetserklæringen jeg noensinne har lest.. Tenk om alle foreldre var som deg..om alle barn kunne vokse opp så elsket som det lille Plutten gjør..verden ville sett annerledes ut da:)
      Dine bloggposter gjør fine ting for hjertet og blodtrykket mitt – Zen i hvert eneste ord:)

    12. Bente: Daa, helt enig! Selv når man egentlig styrer med … hupps! Må gå, plutten kom plutselig inn på kjøkkenet tildekket med søl 😀 haha! Prekas

    13. Morsomt at vi kan føle det sånn…og samtidig være så overlykkelige på kvelden da ungene endelig har sovnet.. Du vet jaggu ikke hva stillhet er før du har fått barn og sitter i stua med ørene mer på stilk enn du hadde på gutterommet i ungdommen..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg