Frokost med NRK i sofakroken

I dag følte jeg meg nesten litt kjendis. Selveste NRK ringte på døra her på morgenkvisten og ønsket å gjøre en “hjemme hos”-reportasje. Stor stas det for en unggutt fra Kølabånn.

I forkant av intervjuet hadde vi gjort alt klart. Vi satt i går kveld og planla hvordan vi skulle legge opp dagen. Gulvene fikk en omgang med kosten og stua ble ryddet til det ugjenkjennelige. Jeg skulle stå opp til normal tid morgenen etter og vekke plutten i tide til at han var ganske pigg når Nrk banket på. Så skulle frua går tur med vovsen og ta opp intervjuet på radioen. Jeg hadde timet og tilrettelagt når maten skulle serveres, hvilke leker jeg skulle finne frem og hvor vi skulle sitte. Planen var å benke ned nrk, plutten og meg selv ved kjøkkenbordet, der han skulle spise sunn og næringsrik mat mens han lekte med fornuftige treleker.

 

Å jasså, legotårn? Take this! (Foto: Linn Løkken / NRK)

 

Nå gikk det selvfølgelig ikke etter planen og plutten stemte i en høy C allerede før hanen hadde satt på trakteren. Så da Nrk endelig ringte på, hadde jeg vært gjennom en hel arbeidsdag allerede. Stua sto atter igjen på hodet og ting var med andre ord tilbake til det normale. Foran tv´en satt plutten og nøt en brødskive med leverpostei og sylteagurk mens Elleville Elfrid jallet i bakgrunn. Så der røyk den fasaden. Like greit det egentlig. En får værra som en er og alt det der.

Les hele intervjuet her: Vil lage bok av pappablogg

Lyst til å høre radiosnuttene fra kaffeslaberaset? Sjekk ut disse godbitene fra NRK God morgen Vestfold:

1 – Vanlig start på dagen, Fabian Stang og vinn kaffetrakter
2 – Teselskap, plutten på direkten og 10 000 kr

Beklager konstant fnisete fjasestemme, var så utrolig hyggelig med kaffeslaberas.

 

Give up, you schmuk! (Foto: Linn Løkken / NRK)

 

Og frua? Nei, hun hadde på feil radiosending og sto oppe på badet i 10 minutter og hørte på andakt.

/ høy fem


P.S. Bare så jeg er helt sikker på å ikke bli hengt ut, feilsitert eller mast på: Nei, jeg har ingenting mot Fabian Stang, selv om han nevnes som et banneord i intervjuet. Jeg synes han er en utmerket politiker og en makaløs ambassadør for Oslo. Det eneste problemet jeg har med ham er at navnet hans starter på Fa-. Fabian egner seg utmerket å pense over på når stekepanna går i gulvet og man trenger et kraftord å lene seg på. Stang har jeg lagt til bare fordi det svinger så godt. Så beklager Fabian, du virker som en fin fyr og jeg har ingenting i mot deg. Du er jo faktisk relativt kjekk og holder deg godt, det skal du ha.

Les også:
Faen, så fort de lærer
Thujaball – Norges ukjente nasjonalidrett

* Følg Pappahjerte på facebook *

12 kommentarer
    1. Jeg elsker at dere begge alltid holder dere så ærlige! Som det kan få blitt da;p regner med at det ikke bare var vanlig kaffe stod på bordet?! Det ville vel nesten vært en skam.

    2. Iselin: Haha, nei nei. Jeg skulle jo gjøre klar kaffetrakteren, kjøre gjennom en runde med vann, sørge for at vi hadde fylt på nok med bønner og vann. Det ble te.. 😀 Haha!

    3. Jeg gleder meg masse til boken din eventuelt kommer ut 😀 Jeg ligger rett ut i sengen med både smerter i bein og rygg, så da var det herlig med noen minutter med avkobling der jeg hørte på intervjuet. Smertene ble litt mindre merkbare i noen minutter vertfall! Det har vært travelt i det siste så det var blitt en stund mellom hver gang jeg har rukket å være inne her, men nå tror jeg at jeg er a jour med alle innleggene dine! Må tilslutt tilføye at jeg heller ikke ser problemet med å kalle noen barnehagetante, jeg er nå 18 år, men jeg bruker da også fortsatt det ordet/tittelen! Det ble også brukt da jeg gikk i barnehagen.

    4. Astrid: Hei Astrid! Tusen takk for det 🙂 Jeg har forstått at tantebegrepet er såpass betent for mange og ensbetydende med noe nedverdigende, så jeg har bestemt meg for å ikke bruke det mer 🙂 Like greit det, så blir alle glad.

      Men du, gooood bedring! Håper ikke smertene tar helt av, men hvis du blir liggende noen timer til så dukker det opp et nytt blogginnlegg i kveld, så da får du glede deg til det 😉 (Det hørtes veldig inbilsk ut, kjente jeg) Haha! Oh well, get well på en karamell
      /Peter

    5. Ingen fare holdt jeg på å si, med en kronisk sykdom som virkelig herjer om dagen så blir jeg sengeliggende en stund til! Så et blogginnlegg på vei høres veldig innafor ut 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg