Svar på spørsmålsrunde, del 4

Har du en favorittblomst? Har du mistet venner etter at du fikk barn? Hvor lang er penisen din? (…) Alt dette og mer får du i fjerde og siste del av Svaaaar på spørsmålsrunde! Fyll på tekoppen, trykk Play på Celine DIon-skiva og la oss hoppe i det.

 

 

Tina spør:
Jeg lurer på hvilke egenskaper som er mest irriterende hos fruen? Og vice versa, selvfølgelig…


Haha, jeg tror det mest irriterende ved meg er at jeg gjør det aller meste halvveis 😉 Dette kommer det faktisk et eget blogginnlegg om, haha! Det mest irriterende ved frua er at hun blir fortere sint enn meg og det tar meg ofte på senga, men så klarer hun å vinne meg over med kos og smask etterpå 😛 Jeg var tidenes blodsukker-monster før, men så sluttet jeg med sukker. Presto, no monster no more. Kan anbefale å prøve det.

 

Nysgjerrig! Spør:
Da du og samboeren fikk “plutten”, forandret deres forhold seg mye? Isåfall på hvilke områder?
Har svart lengre på dette i en av de tre første innleggene, men for å gi et raskt sammendrag: Mer ansvar, flere hverdager, mindre dating, mer samarbeid, tettere bånd og viktigere å vite at man er der for hverandre. Mindre glitter og mer joggebukse, egentlig 🙂

 

Cecilie Deinbollen spør:
Hva heter plutten?
Gustav 🙂

Tenkt på flere plutter med årene?
Jepp, absolutt! Før hatet jeg barn, men nå elsker jeg jo de små rakkerne, så da er jeg klar for fler.

 

Vilde&Birgith&Ane spør:
Har du en favorittblomst?
Hmmm? Nå er ikke blomster min sterkeste side, men liker peoner i hvert fall. Kanskje også hvitveis, på grunn av våren og alt det der. Evt. Grorudpalme.

Spiser dere noen gang sushi, eventuelt HVA?
Jepp! Pleier vel bare å bastille et brett med litt av alt. Kan faktisk anbefale Rema 1000 sin sushi. De er knallgode!. Serr!

Når dere drar på kino, kjøper du popcorn eller baconsnacks, eller går du for godteri?
Sluttet med sukkersnop for noen år siden, så det må bli baconsnacks. Mmmmm, bacon. Snacks. Det er latterlig godt.

Grillpølse eller wiener, og så må vi jo huske på, lompe eller brød?
Wiener selvfølgelig. I brød. Eller lompe. Eller begge. Sørger for å spise nok wienere til at jeg får prøvd alt tilbehøret som finnes 😉

Mac eller PC?
Begge. Bruker begge hver dag, men har ikke hatt mac så lenge. Begynner å like den, spesielt når man er på farten (Macbook air).

Favorittfarge?
Blå. Smask til dere også, hvis det egentlig er et kompliment fra en ubarbert og godt voksen herremann.

 

Line spør:
Vil du ha flere barn? isåfall hvor mange og hvilket kjønn?
Jepp! Gjerne 1-2 barn til, men kjønn er helt likegyldig. Jeg er klar for alt, bare ikke snøugle. Det blir for mye ansvar.

Hva er det beste og det verste ved å være pappa?
Det beste er kort og godt: Å bli pappa. Å gå fra ungkar til far er en vanvittig omstillingsprosess som krever sin mann, men så er det også helt magisk når man innser at man har satt et lite barn til verden som er helt avhengig av at mams og paps representerer og tar ansvar. Det verste er vel nattesøvnen og den konstante ugne følelsen om at noe kan gå galt. Les innlegget: Frykten for mer om dette.

Har forholdet ditt med Christine forandret seg noe etter at dere fikk barn?
Absolutt! Har svart på dette lengre opp også, men kort fortalt så føles det vel som at man har gått fra ungdom til voksen. Vi har nok i større grad enn tidligere blitt litt som kolleger, men passer på å sette hverdagskjærligheten høyt. Man har jo ikke samme mulighet til å bare fly rundt på måfå slik som før, så en kinotur nå settes umåtelig større pris på enn tidligere, for mengden tid man bruker i heimen i helgen har skutt i været. Antallet byturer med venner har kræsjlandet.

Har du mistet noen venner etter at du fikk barn? (f.eks som følge av at du drar mindre ut)?
Jeg tror ikke jeg har mistet noen venner, men jeg har vel ikke så mye kontakt med dem som før. Dette kan også skyldes at jeg har flyttet fra Oslo til Larvik. Behovet for å henge ut med venner blir betraktelig mindre når man plutselig har en liten småttis i huset og mengden tid man har til dette blir også vesentlig mindre, men da setter man også mer pris på det når man først har tid til venner. Men jeg har absolutt blitt en dårligere “hverdagsvenn” siden jeg sjelden blir med på hverdagsaktiviteter lenger. Større tilstelninger får man derimot alltids prioritert inn 😉

Hvilke stadie av livet ditt liker du best? (barndoommen, ungdomstia, 20-årene osv)
Aaaah… Aj aj aj… den var lei. Jeg synes alle stadier av livet har hatt sine høydepunkt og har vel egentlig storkost meg i alle stadiene så langt. Hver tid har sin sjarm. Jeg har alltid trodd at ingenting kan slå tenårene, men jeg liker måten 30-årene har startet på. Holder kanskje en knapp på dem så langt 🙂

Liker du plutten bedre nå som han er i den alderen her eller likte du han bedre som baby?
Meget godt spørsmål! Som i spørsmålet over, så har hver tid sin sjarm, men jeg tror jeg har lettere for å omgås ham nå enn da. Nå kan vi spille fotball i stua, finne på tøys, kjøre radiobil og han kan i mye større grad kommunisere direkte med oss. Jeg tror jeg er mye flinkere på dette stadiet enn på babynivået 😉

Hvilke hobbyer har du?
Fiske, jogge, blogge, se på tv-serier og lese. Er selvfølgelig kjempeglad i å reise, men blir ikke så mye av det for tiden. Planlegger å bli hekta på sykling, men ikke helt der enda. Har også planer om å komme i gang med noe sært, slik som å bygge plastmodellsett, men har ikke kommet så langt enda. All in due time, som det heter.

Hvem stod opp om natten da plutten var baby?
Det var i all hovedsak frøkna gitt. Jeg sto opp mye i helgene, men som oftest var det puppen som var svaret på problemet og da hadde ikke jeg mye å stille opp med.

 

Marie spør:
Hvilke tre råd har du til bonusmødre/-fedre?
Her er jeg litt usikker, med tanke på at jeg ikke har noen erfaring verken med eller som bonusforeldre. Jeg kan se for meg at det er viktig å balansere ut forholdet mellom foreldrerollen og venn. Jeg tror rollen som bonusmor/-far kan by på store utfordringer, men hvis man gjør så godt man kan og ikke overkjører bonusbarna, men lytter til dem og tilpasser seg i takt med hverandre, så burde det vel være noenlunde som å være vanlige foreldre. Men du vil ha tre spesifikke råd? Det får bli etter “fingern i lufta”-prinsippet. 1. Husk at siden man ikke er biologisk knyttet, er man helt avhengig av gjensidig respekt og kjærlighet. 2. Vær forelder, ikke bestevenn. 3. Et barn kan aldri få for mange klemmer.

Hva er de viktigste tre tingene dere gjør for å opprettholde
kjærligheten å unngå at den blir rutinepreget?
– Jeg tror det er viktig å ikke være redd for å vise følelser, både på godt og vondt. Hvis man bare lar alt skure, kan livet fort bli rutinepreget. Hvis du plutselig får et innfall der du synes kjæresten er litt ekstra søt, så si det. Og hvis man føler seg hoppende glad, så hopp da vel.
– Ikke ta hverandre for gitt! (obs obs og to streker under svaret)
– Sett av tid til å prate, gjerne på sengekanten. Skal ikke være skinnhellig og si at man skal gjøre det hver dag, men gjerne så ofte man kan. Det er veldig fint å prate sammen og man glemmer ofte det i en hektisk hverdag. Og da mener jeg ikke bare “Hei, hvordan gikk det på jobben?”, men litt mer inngående 😉

 

pappalivet spør:
Hvordan finner du tid til å skrive innleggene? Føler Jeg aldri får tid til å oppdatere bloggen.
Jaa du gamle bardun, det er et evig dilemma. Å blogge tar jo helt vanvittig med tid, selv om mange tror det er en enkel sak som er gjort på få minutter. Jeg har nok blitt nødt til å prioritere det foran mye annet. Jeg skriver på toget til og fra jobb hver dag, når kveldsstellet til plutten er over legger mor ham for kvelden og da løper jeg rett til pc´n. Da blir det gjerne et par timer med skriblerier. Så svarer jeg på kommentarer mellom slaga, på sengekanten, mens jeg spiser frokost før jobb etc. I tillegg har vi vært så privilegert at plutten har verdens beste besteforeldre som kommer innom ganske ofte for å henge ut med ham og hjelpe til i heimen, så da får jeg frigjort mye bonustid til å jobbe. Men som et tips til alle som ønsker å få mer tid til å blogge vil jeg si at man må tenke hvor man kan finne små lommer av tid i løpet av dagen til å blogge, slik som på toget til jobb etc OG, kanskje viktigst av alt: Ta av tv-tiden 😉

 

Emma spør:
Hvor lang er penisen din? 🙂
Begynner å bli noen år siden jeg fomlet rundt med målebåndet, men siden alt skrumper inn med alderen så vil jeg vel anta at jeg snart ligger på nivå med en vassen IKEA-pølse i brød. Tenk på det neste gang du er ute og handler du.

 

Stinus34 spør:
Hvordan overtale min kjære til å få barn? (Vært sammen i 5 år, jeg er 36 og han 32…. Han er skeptisk, da han mener vi har det bra som vi har det)
Aah, det evig dilemmaet. Utrolig mange kvinns som spør meg om akkurat dette. Jeg tror ikke det er noe godt triks å tenke at du må overtale ham, altså i form av en slags tvang. Aller helst burde lysten komme naturlig, men for meg så skjedde det jo bare og først da innså jeg at det var akkurat det jeg egentlig hadde lett etter hele livet. Jeg tror jeg vist ham innlegget Min historie og fått ham til å lese dette. Jeg tror nemlig mange menn er i samme situasjon som jeg var i og da kan du egentlig ikke si stort for å rokke på dem. Jo mer du maser, dess mer skyver du det vekk for ham. Det du trenger er en som snakker hans språk. En som har vært der selv. En som har hatt de nøyaktig samme tankene, men så fått barn og innsett at det er et liv på den andre siden også. Et bedre liv. Det du trenger er meg 😀 Hvis du får lurt ham til å lese Min Historie, kanskje det kan så et lite frø?

Og en ting til: Jeg kan dessverre ikke si så altfor mye om dette akkurat nå, men jeg har noe på gang om akkurat dette temaet. Som sagt så er det mange damer som spør meg om dette og derfor er jeg litt i prosessen med å komme opp med noe som vil kunne være til hjelp, men det er litt sånn hysj hysj og på lengre sikt. Så for nå altså: Send ham link til Min historie. Si at det er en sak om motorsykler eller noe, for all del ikke si at det er en pappablogg 😉 Lykke til! Bare rop på meg igjen hvis det ikke virker, så finner vi på noe annet 🙂

 

Monica spør
1. Hvilke tre kjente personer ville du invitert på middag og hvorfor?

#1: Vladimir Putin. Han skulle kommet til et tomt bord og jeg skulle spurt: “Hvorfor er du så dust? Slutt å være dust, så skal du få mat.”

#2: Heston Blumenthal. Mot at han lager maten selvfølgelig.

#3: Ari Behn. Rett og slett av ren sympati. Jeg har ikke egentlig noe særlig til overs for ham, men jeg tenker at selv Ari fortjener en kveld vekk fra kjerringa. Han kanskje mer enn noen andre. Tenker han begynner å bli rimelig drittlei av å høre om hester, engler og annet vissvass. Så velkommen skal du være, Ari. Nei vent, jeg angrer. Jeg vil heller ha Eminem på besøk. Snakk om inspirerende type! Jeg kunne gjerne tenkt meg å høre mer om oppveksten hans, men så unner jeg jo Ari en kveld vekk fra heimen også. Hmm, kanskje jeg skal droppe Heston Blumenthal da. Uff, eller kanskje Vladi Putt Putt? Ja, jeg dropper Vladimir. Han er uansett for opptatt med krig og fred og politikk og sånn.

2. Hva engasjerer deg mest i hverdagen utenom jobb og familie?


Her må jeg faktisk helt ærlig svare bloggen. Det er den jeg bruker absolutt mest tid på og den har blitt min lille baby. Jeg elsker å komme opp med nye ideer, formidle følelser, få tilbakemeldinger fra dere og svare på kommentarer. Jeg har heldigvis andre interesser også, men akkurat nå er det faktisk bloggen som opptar meg aller mest utenom jobb og familie for tiden.

3. Hvilken “superpower” ville du valgt og hvorfor?


Lett! Fly. Da kunne jeg enkelt og raskt tatt meg til nye og spennende steder. Jeg har ikke noe behov for å kunne brenne i hjel mine fiender med laserøyne eller løfte enormge kampesteiner, men jeg kunne betalt en god slump med penger for et sett med raffe vinger.

4. Nevn en guilty pleasure
Hah, at ingen andre har spurt om dette! Men okei… oj… æsj… Nå bestemte vi oss for å slutte å se på Paradise Hotel i går, så da teller ikke det. Jo, jeg har en. Dansebandmusikk. Jeg hører ydderst sjeldent på det, men når det skulle dukke opp, ja så hater jeg det ikke. Selv om jeg prøver 😉 Min kanskje mest “guilty pleasure” var en gang i tiden at jeg faktisk, oppriktig likte sangen Rosa Helikopter. Det har jeg holdt hemmelig helt frem til nå. Ut av skapet med seg!

5. Hvilken Arnold Schwarzenegger film er din favoritt?


Uten tvil Terminator 2. Jeg kunne skrevet en hel bok om den symbolske verdien den filmen har for meg, men det var altså den ultimate “Fåkke lov av mamma og pappa”-filmen da jeg var yngre. Alle kompisene ville se den, men ingen fikk lov. Jeg husker jeg gikk inn i tv-stua til en av storebrødrene mine mens han så på den. Jeg fikk helt hakeslipp og husker enda hvilken scene i filmen som sto på. Jeg ble jagd ut raskt, men skrøt til alle kompisene på skolen dagen etter at jeg hadde sett noen sekunder av det som utvilsomt måtte være tidenes beste film. Da jeg fikk lov til å se den en goood stund senere, så var det jo ikke lenger tvil: Tidenes aller beste film. Den ikoniske verdien den filmen har for meg, er helt på høyde med Flåklypa Grand Prix.

6. Love Actually eller PS I love you?


Har faktisk bare sett Love Actually, men den er jo til gjengjeld helt fabulous å se i juletider, så stemmer lett for den. Christmas is all around me! 😉

Ooooooog vi er ferdig!! Hæ? Kan det stemme?



Hellige moses, det ble mye tekst og mange spørsmål!!! Men takk, takk takk takk 🙂 Håper dere satt pris på svarene og er fornøyd. Nå skal pappa kræsjlande i sofaen etter flere dager med spørsmål og svar fra mårra til kveld 😛 Peace and love til alle pappaliebers der ute 🙂 Sleng gjerne igjen en kommentar hvis du har noen tanker om spørsmålsrunden, men hey: Ingen. Flere. Spørsmål! 😀 Haha

HIGH FIVE!!!

Les også:
Svar på spørsmålsrunde, del 1
Svar på spørsmålsrunde, del 2
Svar på spørsmålsrunde, del 3

/ lik hvis du leste samtlige spørsmål og svar

* Følg Norges mest skjeggete rosablogger på Facebook *

49 kommentarer
    1. Fantastiske svar, som resten av bloggen din 😉
      Rosa helikopter likte jeg og husker jeg. Husker jeg og min bror hadde den på full guffe i Sverige, mange blikk da 🙂 Har den fortsatt i bilen og har satt den på noen ganger den dag idag 😀

    2. Jeg digger humoren, hahahaaaa. Måten du skriver på..gøøy!
      Lyspunkt i hverdagen, aldri slutt!! Gleder meg til å sitte som 70 åring (da er du ca 80, håper ikke jeg får deg til å føle deg gammel? ;p), og humre for meg selv. Stå på!

    3. Om du trenger en humoristisk julefilm til deg og frua, prøv The Holiday. Selv gubben i huset her fikser den med smilebåndet på snei 😉
      Ha en fin uke videre 😉

    4. Jeg er fortsatt en pappalieber!! selv om det med ikeapølsa kommer til å gi varig mén… Bra svart 😀

    5. Fant ikke den med hva du har i joggebuksa…. Eller er jeg for trøtt til å ha fått det med meg i all lesinga eller var det metafor for å få vite alt det andre?! 😀

    6. Siden dere liker sushi, vil jeg anbefale Fuji sushi i Tønsberg. 🙂 overgår alt av sushi du kjøper i butikken altså, 🙂

    7. Sjekker innom bloggen din flere ganger om dagen i håp om at du har skrevet et nytt, genialt innlegg; hatten av for deg og din kreativitet! Skriv bok – jeg kjøper den!
      Smelter av Plutten deres forresten, godt laget;)

    8. Tusen takk, for en helt ubeskrivelig morsom spørsmålsrunde! 😀 Håper det blir flere!!!!! 😀

    9. Etter alle svarene på spm-runden, så høres det nesten ut som om dere venter ett barn allerede?? 😉 til og med en jente?? ^^,

    10. smil: Hehe, nei ingen jente i sikte som jeg vet om. Men jeg tar gjerne flere barn jeg 🙂 Kan ikke huske at jeg har skrevet at vi venter en jente? Hmmm, jeg mistenker derimot at DU er jente, for dere er noen jævler på å lese mellom linjene 😀 haha!

    11. Ea Karin: Takk for det Karin! Må jo svare når man først har kalt inn til spørsmålslaug. Men neste gang tror jeg kanskje jeg skal sette en maksgrense på tre spørsmål per person 😀 haha!
      /Haifai!

    12. Fra en ekte Vestfolding: Vestfooold! 🙂 Regner med å starte bloggen “Bestefarhjerte” når jeg bikker 60-ish, må jo få dagene å gå når man blir eldre også. Og når bloggen “Oldefarhjerte” sparker i gang, skal jeg sitte på Kveldssol og blogge helt til jeg parkerer tøfla 😛

      Og jeg sluttet egentlig å tenke over at jeg var gammel da jeg fikk plutten 🙂
      /Ha en flott dag i tåka

    13. Sykepleier Ann: Haha! Har ikke jobbet så hardt siden jeg skuffet kull på en hjuldamper som barn. Okei, så har det muligens aldri skjedd, men det var mye ærbe med spørsmålsrunden okke som 😛

    14. Ingrid C B: Hah, The Holiday har faktisk klatret opp på “Må se”-lista, sammen med Home Alone og Love Actually. Og selvfølgelig: Tre nøtter til askepott! 😀 Eneste aberet med The Holiday er all produktplasseringen, men den er fortsatt fin.
      /God jul!

    15. Anna: Hei Anna. Allerede prøvd og helt enig med deg, knallgod sushi! Fikk til og med litt temperert Tempura Maki, det er ikke ofte. Ellers er selvfølgelig Panda sushi også knallbra ^_^
      /??????

    16. Line: Hallapårei! Så gøy å høre 🙂 Klarer nok ikke levere flere innlegg om dagen helt enda, men kanskje hvis jeg får i gang noe sponsing med neglelakk og extensions 😀 Og du: Bok… ikke umulig 😉

      Skal hilse og takke fra plutten 😀

    17. Kristine: Wow, tusen takk for det Kristine! 😀 Må jo svare når jeg har lovet å svare, men… jeg ville nok gjort det uansett, for jeg digger å holde praten gående med dere! Det er jo ikke noe poeng om jeg bare skal sitte og rope ut ting uten å svare tilbake. Liker dialog mye bedre enn monolog 🙂

      Jepp, selvfølgelig har jeg lest innlegget til Mammalivet og det er knallbra! Siden jeg har et mye yngre barn så har ikke denne problematikken i like stor grad gjort seg gjeldende enda, men jeg skal notere meg det bak øret og kanskje skrive en sak om det hvis jeg kommer opp med noen gode tanker. Jeg tror også det er en stor forskjell på jenter og gutter her. Hmmm… nå ga du meg litt å tenke på her. Hvis frøet du har sådd skulle utvikle seg til en god idé, så skriver jeg evt. en sak på det 🙂 Takk for tips og kjempehyggelig kommentar!

    18. Jenny Therese: Å blåss 🙂 Trodde ikke den skulle bli så morsom egentlig, men hyggelig å høre at det settes pris på 🙂 Da noterer jeg meg et ønske om en ny runde og setter det på kalenderen i … tjaa…. 2017 😀
      /Highfive!

    19. Hei!
      Ville bare poppe innom og fortelle deg at dette er den feteste bloggen som har eksistert i manns minne. Elsker måten du skriver på og det du skriver om. Er så godt å klikke innom bloggen din og lese om andre ting enn løsvipper og silikon. Jeg ler så jeg griner, og griner så jeg ler. Bloggen din er rørende, morsom og du skriver med et snertent snev av intelligens som er som balsam for en sliten sjel som er så uendelig lei av alt annet skriblerier som blir postet i blogger av noen som melker de få hjernecellene de har for å vise frem dagens outfit. DETTE er en kvalitetsblogg uten like, og jeg klarer ikke å uttrykke hvor glad jeg blir når jeg ser at det fortsatt eksisterer oppegående mennesker blant alle rosabloggerne. #fistbump

    20. Linn: Tusenhjerteligtakkskarruha!!! 😀 Det var da VELDIG så flotte ord du skulle dra opp av hatten. Sånt varmer et gammalt mannshjerte! Så snart jeg får i gang den veggen jeg lenge har planlagt å sette av til trivelige kommentarer, kommer jeg til å printe ut din og klaske den opp på veggen 🙂 Lover å ikke skrive om løsvipper, ikke med det første. Mulig jeg må skrive om løshår, men det blir først om kanskje 10-15 år 😉
      /fistbump!

    21. Tusen takk for svar! Tenker det tok en liten evighet, men setter stor pris paa at du tok deg tid til aa svare oss alle sammen. Terminator 2 er absolutt ogsaa min favoritt – og mannens favoritt! Vi ser den i hvertfall en gang i aaret. Naa har jeg lest igjennom alle svarene dine og ingen har spurt om hvilken type humor du har. Type “britisk” “sitcom” “stand-up” osv. Du skriver saa artig og nevnte du hade provd deg paa stand-up saa jeg tenker at du har veldig bra humor (hva naa enn det er) 🙂 Jeg er en typisk seinfeld-espen eckbo-tim minchin person! Hva er du?

    22. Pølse på Ikea blir aldri det samme. Hahahahahaha Du er bare så kul. Jeg stemmer for pappahjerte som nr 1 på blogglisten. Ingen over, ingen i nærheten.

    23. Neida! Jeg leste ikke mellom linjene, men jeg er jente ja 🙂 I alle spørsmålene du fikk, virket det som om du prøvde å hinte ganske åpenbart på at mammahjerte er på tjukka, det hadde jo vært superkoselig da. Vi går og lurer på om vi skal legge til ett ekstra familiemedlem, så det er jo lov å håpe at finner noen som er likestillet. 🙂 Derfor måtte jeg bare spørre! Ellers god kveld 🙂

    24. Så utrolig kjekt å bli litt bedre kjent med deg 😉 Veldig gøy å lese, som vanlig. Sykt imponert over hvor personlig du svarer… Du slår jo rosabloggerene ned i støvlene… 😉 Keep up the good work!

    25. Har lest bloggen din veldig lenge nå, men er fryktelig dårlig til å kommentere… Men må bare si at jeg digger deg! Er så utrolig gøy å lese innleggene dine, siden du legger så mye tid inn i de. 😀 Keep up the great work! 😀

    26. Cathrine: Hurra, takk for det Kæth-e-rinn. Synes det er røddig å svare personlig når man først har kalt inn til spørsmålsrunde 😉 Alt annet ville virket veldig arrogant. Sånt no er vel bare forbeholdt kjendiser og kongelige 😛
      /Ha en brillefin dag!

    27. Marte: Tusen hjertelig, Marte 🙂 Artig å høre fra folk som ellers er stille som østers. Bare å rope ut hvis du har noe på hjertet, alltid hyggelig det 🙂
      /Ha en fisefin dag

    28. smil: Hah, beklager hvis jeg er tvetydig. Hey, kanskje jeg har en politiker i meg likevel? Hvis du også har lyst til å lære kunsten å svare litt borti natta, sjekk ut: svadagenerator.no. Genialt verktøy. Men jeg er i hvert fall høyst interessert i et familiemedlem til, så jeg synes dere skal slå til. Det eneste vi uroer oss for er at de sier at det aldri kommer to rolige på rappen.. Plutten er jo verdens chilleste fyr, så da blir vel evt. nestemann slik som meg. I så fall er det bare å montere puter i hele huset, ta på seg hjelmen og gå i dekning 😀

    29. Pia: Hehe, takk for det! 😀 Nei, jeg får vel regne med at det dukker opp et søksmål i posten fra Ikea snart tenker jeg 😛 “Va fan? Inga nordbaggar kjöper våra korvar längre. Är det ditt fel, din jävel? Ge oss våra norske stålar!”
      /pølsefive

    30. Monica: Aaaah, a fine question! Oj oj, det var ikke lett å svare på. Jeg har prøvd med på stand-up-scenen ja og det var egentlig ganske god stemning. Kom meg faktisk helt til klubbscenen på Latter på Stand-up festivalen, før jeg tok en pause. Men kanskje et comeback med et foreldreshow?! 😀 Jeg har alltid vært glad i god stand-up og har mange favoritter. Hvor skal jeg starte… Bill Hicks, Patrice O´Neal, Michael Mcintyre, Patton Oswalt, Bill Maher, Katt Williams, Stephen Lynch og Eddie Izzard er vel de viktigste. På den generelle humorfronten er jeg ikke spesielt glad i “skrikehumor” av typen Torsdagskveld fra Nydalen, men liker mer “tounge in cheek” type humor, gjerne britisk slik som Blackadder og Little Britain. Favoritt sit-coms på humorfronten er nok Arrested Development og Modern Family. Samtidig kan jeg like dustefilmer som “Get him to the greek” og selvfølgelig. Kanskje viktigst av alle. Will Ferrell. De tre filmene jeg har ledd mest av: Dum og dummere (classic!), Zoolander og Anchorman. Takk for meg.
      /High five!

    31. Panda sushi er også bra ja.. Men liker Fuji fordi den var først ute og liksom litt underdog, med bare et hull i veggen.. Er litt svak for underdogs. Og så er de billigere, når det spiller en rolle. 🙂 Nå har jeg lyst på sashimi..

    32. Hehe, du er morsom da ^^, Likte innlegget om barn og planlegging. Vår var langt ifra planlagt, og det blir nok ikke neste heller, selv om vi er klar over at vi vil ha en til. Men uansett så ønsker jeg dere lykke til!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg