Svar på spørsmålsrunde, del 1

Samtlige spørsmål er nå besvart og jeg må bare få si tusen takk til alle som har sendt inn frågor! “Samtlige spørsmål, sier du”? Jepp!

Så dere som har sendt inn 20 spørsmål har også fått 20 svar. Dette har ført til en massiv arbeidsmengde som kom som julekvelden på kjerringa. Men siden dere har tatt dere bryet med å stille spørsmål, vil jeg gi alle et utfyllende og personlig svar, fremfor å bare håndplukke noen få favoritter. Derfor har svarrunden tatt litt ekstra tid og må brytes opp i flere innlegg, siden bloggverktøyet ikke takler hele tekstmengden under ett. Haha! Snakk om opplegg 🙂 🙂 Men nok pjatt fra meg, la oss gå rett til første spørsmål. Nu kör vi!

 

 

Geriatriks spør: Tog A kjører fra Bergen mot Oslo. Start er klokka 10.00 og toget holder konstant 70 km/t.

Tog B kjører fra Oslo mot Bergen. Start er klokka 12.00 og toget holder konstant 80 km/t. 1) Når passerer tog A Myrdal?
2) Når passerer tog B Nesbyen?
3) Når passerer togene hverandre?
4) Hvor mye koster en Duggfrisk i bistrovogna?

1: Toget ble forsinket (NSB) og var ikke der før 18.35.
2: Toget ble forsinket (NSB) og var ikke der før 20.10.
3: Akkurat bak den gule låven til gamle rullings-Johansen i dalum.
4: Det hvite ut av øyet.

 

Mari spør: Har du noen tips til hvordan man lokker en arbeidsnarkoman til å være hjemme med kjerring og barn en helg?
Finn ut hva som egentlig er problemet. Min erfaring er at jobb gjerne kan være en unnskyldning for å holde seg borte fra hjemmet eller vanskelige situasjoner på privaten. Har man kone og barn burde det gå foran det meste, i hvert fall jobb. Selvfølgelig kan man ta harde jobbhelger, men det burde være unntaksvis. Kanskje har dere noe uoppgjort han ikke ønsker å bli stilt til veggs for, kanskje gjemmer han seg på jobben fordi han føler at han ikke helt vet hvordan han skal omgås barnet i helgedagene? Det kan faktisk være ganske utfordrende å gå hjemme to hele dager når man er vant til å være lite hjemme på hverdager, så kanskje ligger det noe her? Valgte å svare litt seriøst her, fremfor å fjase det bort med å si “ta på sexy undertøy, kjøp inn øl” eller annet svada. Håper det løser seg, Mari 🙂

 

RaMia spør: Hva er likheten mellom en giraff og Victor Tsjernomyrdins liv og levnet?
Hah, lett! Begge har hatt utuktig omgang med Eli Rygg.

 

Kristine spør:
1. Kan du fortelle om din første date?
Husker ikke, var tidlig på´n. Må ha vært på typ barneskolen.

2. Hva er din favorittbutikk?
Rema 1000.

3. Hvor handler du de fleste av klærne dine? De er så fine!
Pøh, lurespørsmål.

4. Ditt favorittprodukt?
Tacokrydder.

5. Skal du ha flere giveaways?
Fo shizzle!


6. Vil ikke Christina at du legger ut bilde av henne?
Nei, hun er ikke så oppmerksomhetssyk som meg dessverre.

7. Hvordan går det med avholdsåret ditt?
Easy peasy japaneasy! Det går faktisk knallbra og har bare røket på et par munkholm i festlige lag. Liker livet som avholdsmann overraskende bra faktisk.

8. Hvor gammel er Plutten nå?
2 år og et par uker.

9. Hva jobber du med?
Tekstforfatter i et kommunikasjonsbyrå 😉

10. Hva er favorittmaten din?

Taco, taco og atter taco.

 

Olle (verdens kjekkeste svenske) spør:
1: Alfred undrar när Gustav med mor och far kommer till Trollhättan?
Så snart som mulig!!

2: Har inte du friat Peter;) när blir det av??
Venter bare på dere. Converse og good times? Vi er med!

3: hur lång är en Utter ?
Litt lenger enn en planke, men vesentlig kortere enn en lang rekke med bananer.

4: Vart har jag lagt min sax?
Trodde det sto sex. Står det sex? I så fall: Det la du igjen da du valgte å bli far. #OH!

5: Vi saknar er
Miss ju too, brotha. Vi kommer snart og da skal vi handle grilldresser.

 

Jeanette spør:
Hva er drømmejobben din?
Tror faktisk det er en slags drømmejobb å kunne være både tekstforfatter og blogger attåt, men i tillegg drømmer jeg om å gi ut bok. Så det blir det neste på lista nå 😉

Drømmeferien?
Mest av alt ønsker jeg meg nok tilbake til Tokyo igjen. Jeg savner Tokyo ofte. Var der tre ganger mens jeg bodde i Japan i 2006 og det er bare helt magisk by.

Har du lyst på flere barn?
Jepp! Hvis jeg blir bare halvparten så glad i barn nummer to som i plutten, så vil det fortsatt være det beste som kunne hendt. Skjønner at folk får mange barn. Det står vel egentlig bare på nattesøvnen hvor mange man har energi til å avle opp 😛

 

Jannicke ~Mamma til Erica Emelie~ spør:
Var plutten planlagt?
Nix. Skriver et eget innlegg om dette til uka 🙂

Hva var det første du tenkte da du fikk vite at det var en liten på vei?
“Oj… hvaaa? jeg mener… øøøh… *hjernesmelt*

Var det noe du gledet/gruet deg ekstra mye til?
Jeg gruet meg aller mest til å skifte bæsjebleier og var livredd for å begi meg ut på noe jeg ikke kjente noe til, men gledet meg til å få en liten “mini me” som jeg kunne herje og leke med.

Hva er det rareste som har skjedd med deg etter at plutten ble født(type synger og koser med maten på butikken fordi du er så vant med en liten en)?
Det er vel ikke én stor ting, men mange små. Slik som at man rugger handlevogna frem og tilbake i butikken som en barnevogn og at jeg selv åpner munnen når jeg forer plutten med grøt. Det er for så vidt ganske pinlig å bli fersket i å nynne på barne-tv-sanger på jobb 😀

Hvis dere fikk ei jente neste gang, hva skulle hun hett?
Hah, det er hemmelig. Men vi har et par kandidater. Vi visste jo ikke kjønn sist, så alle kandidatene fra da plutten ble født ligger fortsatt i valghatten 😉

Er du flink til å stå opp med plutten og å finne på ting med ham?
Både ja og nei. Jeg er relativt flink til å stå opp med ham i helgene sånn at mor skal få sove litt, men jeg er ikke så überflink til å finne på aktiviteter og nye ting med ham. Vi kan jo fjolle rundt, gå ut i søla etc, men jeg er nok ikke best på å legge ut på turer i skog og mark etc. Blir nok litt mer av sånt når han treffer grille-pølse-på-bål-alderen.

Hva er det beste med lillegutt i dine øyne?
At han er så utrolig glad og fornøyd, stort sett hele tiden. Også er han verdens søteste selvfølgelig.

Hva er hans dårligste egenskap?
Helt klart at han ikke går på do og trekke opp etter seg som voksne folk. Hele dette bleiekonseptet virker jo veldig barnslig 😛

Vil dere ha flere barn?
Japp!

 

Hege spør:
Når vil mammahjerte få faste innslag på bloggen, eventuelt sin egen blogg?
Haha, så gøy at så mange er snusne på at Mammahjerte skal få egen blogg. Vi får se, akkurat nå har hun nok med å snike inn et gjesteinnlegg fra tid til annen, men hvis hun blir mer ettertraktet enn meg, så får jeg vurdere å abdisere 😛

Hvorfor er det sånn at pappaer alltid får lov til å være de morsomme, kule og avslappende, mens vi mammaer må være de som opprettholder orden i systemet? Det er urettferdig.
Jeg tror det ligger i genmaterialet, kjønnsrollene og alt det der. Vettu Hege, det spørsmålet der krever et eget blogginnlegg. Skriver en egen sak på dette i løpet av en uke eller to 🙂 Takk for tips!

 

hverdagssnerk spør:
Hva var grunnen til at du startet å blogge?
Jeg har alltid elsket å skrive og da plutten kom til verden så kjente jeg at det var så utrolig mange følelser som eksploderte rundt om i kroppen at jeg ikke hadde sjanse til å holde igjen. Måtte bare formidle hva jeg følte ut til verden. I tillegg så hadde muttern en sterk magefølelse for at jeg burde starte en pappablogg, så da ga jeg det et forsøk. Resten er historie 🙂

Vil det alltid kun være plutten, eller vil det kanskje komme en plott og?
Haha, jeg synes det høres utrolig hyggelig ut med en liten plott også, så vi satser vel på at det dukker opp en sånn en etter hvert. Inshallah.

Nevn kjapt din største hjertesak og why?
Jeg tror kanskje ikke jeg egentlig har noen hjertesak. Jeg har alltid vært dårlig i å engasjere meg helhjertet i noe som kan kalles en hjertesak. Om noe, så vil jeg kanskje dra frem mitt relativt kjølige forhold til religion. Jeg snakker bevisst aldri om dette på bloggen, fordi politikk og religion helst bør holdes utenfor festlige lag (slik bloggen er), men jeg har ikke noe særlig sans for sånt no. Religion altså. Politikk er ålreit 😉

 

Linn spør:
Pleier dama di å godkjenne innleggene dine før du legger de ut? Eller hender det at hun blir sint hvis du har skrevet om noe intimt eller noe hun ikke liker?
Godt spørsmål, Linn! Hvis jeg vet at innlegget er litt på kanten, så lar jeg gjerne henne få se over og evt. justere litt. Jeg er jo ikke helt idiot heller, for jeg vet at selv helvete ikke kjenner slik harme som en kvinnes vrede, haha. Hva gjelder intime detaljer kan det nesten gå motsatt vei, for frøkna i huset er ikke helt tam og virkelig ikke skuddredd. En kul dame skal jeg si og uten henne ville nok bloggen aldri vært som den er i dag.

 

Frida spør:
Kan du fortelle hva ditt flausete øyblikk i livet er?
Hmmm… blir sjeldent flau egentlig. Men tja, jeg tror kanskje det må være den perioden jeg prøvde meg på stand-up. Det var en av mine første opptredener og jeg sto på scenen i et kjellerlokale i Tønsberg. Det gikk utrolig dårlig, folk forsto ikke humoren og stemningen var rimelig laber. Da ble jeg både flau, forlegen og ekstremt muggen. Det var en kjip kveld, men sånt lærer man heldigvis mye av 🙂

Kan du fortelle om hvordan du møtte Christina/første date?

Vi møttes faktisk.. hold deg fast: på nett! Ble kjent gjennom blogging for mange herrans år siden faktisk, men fikk først virkelig kontakt for noen år siden over nettet ved en tilfeldighet og da gikk ting slag i slag. Første date var en rar affære, for det var kjærlighet ved første blikk og så var det egentlig ikke noe mer å lure på 🙂

 

Mari-Anne Dale spør:
Hvor ble det av vaskehjelp min?? 😉
Han fikk så mange bestillinger etter opptredenen på bloggen at ventelisten strekker seg nesten hele veien ut 2014. Dette lukter fagforening lang vei.

 

Anna spør:
Hva er pluttens egentlige navn?
Gustav 🙂

 

Jannicke spør:
Hva er det du setter mest pris på etter Plutten kom?
Fisketurer, enten alene eller med kompiser. Trenger bare et par timer ute i båten for å hanke inn litt makrell, så er jeg fornøyd. Setter jo selvfølgelig ekstremt pris på alenetid med dama også, og her trenger det ikke være turer til Paris. En kveld i armkroken der begge klarer å senke skuldrene og bare nyte roen, det er gull verdt. Og sist men ikke minst: Plutten, selvfølgelig 😉

 

linnjones.com spør:
Pleier du å fjernet loet mellom tærene etter du har tatt av deg sokkene eller bare går du rundt til de detter av?
Takk for et viktig spørsmål som mange nok lurer på. Jeg er ikke så fryktelig plaget av sokkelo, men tar det vel helst av om det skulle oppstå. Det samme gjelder ved tilfeller av navlelo.

 

Lene spør:
Kan du fortelle, vise bilde av kåna di?
Fortelle / vise bilde? Jeg går for å fortelle. Hun er relativt litta, har langt hår i ulike farger, briller, en artig nese og et temperament som en tyrker. Men så er hun også kjempesøt, morsom og irriterende smart.

 

Kenneth Ørsjødal Rostad spør:
Hvordan forstå kvinner og deres tankegang?
Hah, lurespørsmål! Det finnes ingen mann som kan komme under en kvinnes panser. Menn er som hunder, kvinner er som katter. De er slu og kalkulerende, mens vi menn bærer følelsene våre på utsiden. Vi menne har fortsatt ikke klart å knekke den koden, selv om vi har satt folk på månen og sendt roboter til mars. Førstemann til å klare å dechiffrere kvinnen kommer til å bli en rik mann.

— slutt på del 1 —

OG DER var vi i mål for del 1 av svarene. Del 2 kommer utover kvelden. Må bare jobbe så svetten står først 🙂 Stay tuned, godtfolk. Og igjen: Tusen takk for alle spørsmål!

 

 

Legg gjerne igjen en kommentar med en tommel opp eller ned. Det kommer nok uansett til å bli en stund til neste gang, haha!

/ lik hvis du liker, men ikke legg igjen spørsmål. Ingen flere spørsmål, takk 😛

* Følg Norges mest skjeggete rosablogger på Facebook *

24 kommentarer
    1. Syns du nærmer deg rosabloggerne i kanonfart!! Mangler bare en litt tan-farge nå så er du der! Haha:)

    2. Digger bloggen din! Har aldri vært no fan av blogger men din er annerledes. ..stå på…gleder meg til del2

    3. …det er tydeligvis en del jobb å være rosablogger.
      Tileggsspørsmål; synes du de får for lite cred for alt arbeidet de legger ned?

    4. Liker at dette er eneste bloggen gubben utstår å lese. Og vi humrer godt sammen. Livet med små plutter er slett ikke verst!

    5. Takk for et underholdende å interesangt avbrudd i mellom politikk lesinga. Med andre ord, gedingen skoleoppgave 😛

    6. Se det ja! TOMMELOPP, gleder meg til fortsettelsen 🙂 Nestegang vil vi ha spørsmålsrunde der mammahjertet svarer på spørsmål OM pappahjertet 😀

    7. Mari: Æh, skoleoppgaver er bare sprøyt. Sånt no kan du ta senere, bloggen er bare her og nå 😉 Utsett til i morgen, da har du dårligere tid og vil levere bedre under press 😛

    8. Anna: Tøft! Sånt liker jeg å høre. Ikke lett å få tak i de mannlige leserne, så hils gubben og takk for støtten (support the troops-typ).
      /High five til dere båda två

    9. Tina: Oh yes, det kan jeg skrive under på.
      Sa ikke jeg spesifikt at jeg ikke ønsket flere spørsmål?!?! Haha, okei da, ett siste: Med “DE” antar jeg at du mener rosabloggere. Og da er svaret: Både ja og ned. Mange skriver nok for det meste dagbok uten å legge så mye kjærlighet i det og disse får kanskje den ymse mengden cred de fortjener. Men så er det også mange som legger ned maaange timer med fritid for å formidle tekst og følelser til folk der ute. Disse fortjener all ære og respekt. Det kan virke som enkel tematikk og mange og/å-feil, men det er fortsatt mye jobb og jeg synes absolutt de fortjener cred 🙂

    10. Hvordan skal du rekke å svare på alle spørsmålene når du i tillegg betjener allmennheten i kommentarfeltet? For et arbeidsjern! Anyways, digger skriveriet ditt, kjenner meg ofte igjen og ler mye av det. Keep up the good work! 🙂

    11. Fantastisk morsomt svart! Humoristisk innlegg fra en tekstforfatter, da er det ikke rart jeg liker de morsomme innleggene godt! Veldig bra formulert! Dette likte jeg! Keep up the good work! Gleder meg til boka di kommer ut 🙂 * Årets morsomste blogg *

    12. 😊👍 fantastisk morsom lesing 😊 både jeg å sambo humrer å ler hver gang du skriver noe 😊 ler meg skakk av deg…. ✋

    13. Hehe, nynne på sanger fra barne tv ja! Denne går på repeat i hodet mitt om dagen: Jeg elsker Lodde og Lodde elsker meg.. Sitter liksom ekstra godt de derre barne tv sangene!

    14. Ok, nå har jeg lest alle innleggene fra i dag ned til dette her, og jeg må bare si at herregud takk for at du finnes! Effektiv distraksjon fra studier og at typen er på jobb, og jeg lo høyt for meg selv opptil flere ganger på hvert innlegg. Og de innleggene som alle har sett har jeg selvsagt fått med meg men nå er det klart at rosablogger som egentlig bare gir meg dårlig selvtillit skal byttes ut 100% med deg og tegnehanne. igjen, takk og ha en fin kveld!

    15. Tora: Hei Tora! 🙂 Tusen tusen hjertelig takk for det! 😀 Jeg er helt enig med deg, dropp alle andre blogger og hold deg til TegneHanne og meg 😛 Da slipper du i hvert fall blogger som evt. gir deg vinglete selvtillit. Her inne får du bare usminket ærlighet og goood stemning 🙂 Velkommen skarru værra!
      / Ha en super kveld og en knallfin ny uke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg