Be my valentine

Så var det Valentines Day igjen – på tide å stille spørsmålet som kommer tilbake år etter år: Skal jeg kjøpe noe romantisk kliss eller bare droppe det? En feilvurdering her kan få fatale følger og mange går nok rett i saksa. Selv om kjæresten sier at hun ikke vil ha blomster, så skal du være rimelig sikker på at det ikke ligger et lite hint og lusker mellom linjene før du kommer hjem uten så mye som en stakkarslig boks med mokkabønner.

 

“Ingen sjokkis? Nei vel, kos deg i garasjen i natt da…”

Selv tok jeg ingen sjanser på min første Valentines day med frøkna. Hun hadde jo selvfølgelig sagt at hun ikke ønsket seg noe, men bare for å være på den sikre siden hadde jeg kjøpt inn både kvast og snop. Inntil da hadde jeg vært fast bestemt på at alle damer egentlig ønsket masser av oppvartning på Valentines Day, men at de bare latet som om de ikke gjorde det. Selv om vi faktisk ble enige og inngikk en avtale om å ikke kjøpe noe, så tenkte jeg at det fortsatt var en god mulighet for at det lå ord mellom linjene som jeg ikke forsto.

Der tok jeg jaggu feil og halvhjertede forsøk på å kurtisere frøkna med påtatt romantikk ble fort møtt av “Tusen takk, men jeg sa jo at jeg faktisk synes at Valentines Day er noe forbanna tull”. Selv fikk jeg som bestilt: Den store smultringen, altså gave = 0. Nill. Nada. Niet. Nix. Nein. Og dermed var den saken klar. Ingen flere hjertebamser til deg! Misforstå meg rett, hun ble jo selvfølgelig glad og en anelse sjarmert av gaven, men ikke noe en runde med støvsugeren ikke kunne overgått.

 

Bare 2 år, men allerede bedre på å sjekke damer enn fattern…

 

Derfor kjører jeg et bænkers opplegg i år og slår et slag for hverdagsromantikken. Gaven i år blir at frua skal få sove så lenge hun vil både lørdag og søndag, mens jeg tar plutten og disker opp frokost begge dager. Hva mer kan en utslitt småbarnsmor be om? Som en ekstra frokostbonus kan hun se frem til mengder av bacon så langt øyet kan se. Nå er ikke hun spesielt glad i bacon, men det er jo tilfeldigvis jeg, så det ordnet seg fint.

 

Be my valentine <3

Så gjenstår spørsmålet da: Skal du kjøpe gave eller ikke? Vel kompis, enhver mann som har vært i et parforhold med en kvinne vet at det kan være lurt å sette pengene på mer enn én hest. Så hvis du ikke er helt sikker på hvor lista ligger kan det være greit å kjøre på med gaver de første årene, bare for å være på den sikre siden. Senere lærer man hverandre å kjenne og når forholdet går over i joggebuksestadiet, kan man ta det litt mer piano. Er du usikker på hvor langt dere har kommet i forholdet? Les: 15 tegn på at dere ikke er nyforelsket lenger.

Så altså: Hvis du vurderer å droppe gaver, men fortsatt ikke helt 100 % sikker på om hverdagsromantikk er nok, kan det være lurt å ha et ess i ermet. Stalltips: Sørg for å ha en sjokolade gjemt vekk og pakket inn i gavepapir, så er du sikret. Bare sånn just in case. Dette tipset gjelder selvfølgelig ikke bare på Valentines Day, men resten av året også.

Lykke til, ha en romantisk aften og husk: Ingenting sier “Jeg elsker deg” som en stor bukett med nyvasket tøy.

 

En cheezy mac-effekt som plutselig ble litt trivelig likevel 🙂

* Følg Pappahjerte på Facebook *

 

P.S. Siden det er Valentines og alt, så kommer jeg vel ikke unna…

Jeg elsker deg, pus <3

/ lik for hverdagsromantikk fremfor hjertebamser

33 kommentarer
    1. Bra tiltak 😉
      Du kan jo i tillegg gi gavekort på at hun skal slippe “nakenløping” (se min blogg i dag) og dermed være bankers på en god helg:)

    2. Endelig kom det et nytt innlegg. Jeg har sjekket bloggen ca 74 ganger i dag. Men den som venter på noe godt…. Haha, sjokolade i gavepapir, genialt. Ellers enig med mammahjerte, valentines er tull. Men gaven din er 💙, og bacon er godt. Kos dere masse.

    3. Gubben min fikk en pitteliten flaske cognac, en sånn som står bak kassa på polet, og en liten hjertesjokolade han. Og rene klær. Og ryddig kjøkken. Jeg fikk tibud om kveldstur. Hæppi vælentain!

    4. Pia: Hahaha!! Sorry, hadde helt glemt at du satt og ventet ^_^ Nå kan du heldigvis logge ut og ta den en pause helt frem til søndag. I morgen blir det bursdagslaug her i gården, så ingen nye innlegg før søndag. Ha en superduper awesome helg videre, Pia 😀
      /Haifai!

    5. Maria: Haha! Daaa, det hørtes røddig ut. En liten kosebonus er innafor. En hjertebamse på størrelse med Øyvind Mund er derimot litt over the top 😉
      /Ha en valentinsk aften 🙂

    6. Ikke bare er Larvik bedre enn Byåsen i håndball. Nå kommer det jaggu en tøff rosablogger og tar fulstendig nuven av oss. Måtte jeg uverdige trønder få lov til å berømme o’ du store pappahjerte for en herlig humor og en nydelig plutten. Mammahjerte hilses.

    7. Her er mannen i huset forvist til x-boxen så a mor får kose seg med en skikkelig tørr og tragisk trekant. Ikke noe som er så romantisk som ro rundt ørene for å gjennomføre det, valentinesday or not (ref.mitt siste blogginnlegg) 😉
      Ha en flotters kveld 🙂

    8. Ha ha, først og fremst må jeg bare si at du har skjønt det Peter! Men så er du visst ganske smart har jeg hørt 😉 YEYEYE!
      Sove lenge om morgenen -innertier – INGENTING står høyere på lista for en sliten småbarnsmor, og den buketten med nyvasket tøy ække helt halvgæærn den heller.. 😀
      Og du – siden du nå slår et slag for hverdagsromantikken; den SJOKOLADEN, den du gjemmer i klesskapet eller boden eller i garasjen eller i sokkeskuffen – trenger virkelig ikke ha papir selvom det er Valentines, helt helt helt sant. Det viktigste er at den er der. Hver dag. Just in case..
      Her har forøvrig de fire barna kanskje sovnet, og jeg sitter med macen og leser klissete Valentines-statuser på facebook mens jeg venter på at mannen skal ringe fra jobb et sted langt ute i havet og fortelle meg hvor den J…. SJOKOLADEN er gjemt!!! Eller evt glemt!!!!

    9. Her bestilte jeg blomster som ble levvert med bud til henne på høyskolen, midt i en time 😉 hun kjenner jo meg, jeg klarer ikke å la det være på slike dager selv om at vi hadde avtalt at det ikke skulle være noe spesielt i dag 😛 Men gjett om hun ble overrasket da 😉 vi klarer jo ikke å unngå å vise fruene hva de betyr for oss vettu Peter 😉

    10. Må bare si det, du e herlig 🙂
      Vil påstå at løsningen du kom opp med der må vær en vinn-vinn situasjon; hu får sove lenge, og du får tilbringe morgenen med plutten :))
      God Helg!

    11. Nok et knakandes godt innlegg :-). Som en singel småbarnsfar er det stas å få følge hverdagen deres, og det gir litt håp om at det kanskje kan vanke ei frøken her til gards på junior og meg også. Som han så fint sa tidligere i dag når jeg forsøkte å forklare valentines for han: ” vi er jo glad i hverandre, så kan kjøpe valentinesgave til hverandre vi”. That made my day 🙂

    12. Heheh, tryggest å helgardere. :))
      Gubben min kom med startkabler i morsdagsgave det første året etter baby… hrmft!!
      Joda jeg trengte de jo, men f.. heller.. Det var vel i grunnen det eneste han fant på esso`n…før jeg hadde våknet.. det at jeg fikk sove var jo det beste. 🙂 Da sa jeg at , du: Vi trenger ikke tenke noe på valentine heller 😉

    13. Henning Olsen: Takk for det, Henning! Å shit, tenk så coolt hvis du hadde møtt en singel frøken via kommentarfeltet her inne på bloggen. Da snakker vi romantisk komedie av dimensjoner, men jeg har trua 🙂 Men inntil da: Hvem trenger vel en valentine, når man har en trivelig sønn 😀
      /bro fist

    14. Majken: Takk for det Majken, takk for det. Ja, du har selvfølgelig helt rett, det er en kjempestor vinn-vinn, så nå skal fattern marsj i seng og gjøre seg klar for superawesome lørdagsmorgen 🙂
      /God helg!

    15. Kenneth Ørsjødal Rostad: Godt levert, mister! Nei, man må jo selvfølgelig alltid overlevere til frøknene. De sier man ikke trenger, men vi vet begge at det blir bonuspoeng av sånt 😉
      /bro fist

    16. Hege (artigforkidsa): Hahaha!! 😀 Sorry, burde aldri sagt S-ordet. Regner med at hele kvelden går med til å jakte 😉 Selv sitter jeg med macen og leser klissete valentines-statuser og venter på å gå ut med bikkja for et siste sveip før natta. Sjokoladen er allerede fortært. 87 % mørk sjokkis altså, det er snop det! Men nok om det, siden du ikke har. Sa jeg sjokolade? Nei sorry.

      /sjokolade

    17. Anne Eileen: …unnskyld? En… tørr og tragisk trekant?

      …det hørtes ikke spesielt romantisk ut nei. Spesielt ikke hvis gubben ikke får være med en gang ^_^
      /Ha en.. ja… romantisk kveld da 😛

    18. Ja man vet aldri hva di mener mellom linjene!:pMen jg ville sove trygt så kjøpte blomster og gave som hun fikk når hun stod opp!Får du noe på denne dagen?Får trur dt har blitt sånn at dt er bare er til fruen/samboer/kjæresten…Men hva med oss?Jg elsker pakker:-DHva med deg?

    19. Du gjør en groggy dagenderpå dag til en fin dag.
      Leser deg fortsatt sånn hver dag. Lyser opp en grå studenthverdag.

    20. Terje Tysland? Han er fra Namsos dessverre. Men vi har Petter Wavold som lengte hjæm. Så har vi Nidarosdomen, og norges beste fotballag… Strindheim. God lørdaskveld. Håper Plutten fikk en fantastisk bursdagsfest.

    21. Marianne: Sist jeg sjekket så lå Namsos i Trøndelag. Eller er du bare en juksetrønder? Wanna-be-trønder? Fytti fløyta. Men hey, du har jo glemt Trøndelagens store helt, det trønderske arvesølvet: Chand.

    22. Hanne: Hah, hvem hadde trodd at kuren mot fyllesjuke skulle være en hårete rosablogger a gitt 😀 Si hva du vil om sjokolademelk og wienerpølser, men ikke undervurder litt blogglesing på en gråstemt søndag heller 😉 Du får ta det piano i morgen, på mandag er det atter på tide å finne frem bøkene og lese på. Heldigvis lenge til neste runde med eksamener 😉
      /Haifai

    23. Ole Martin: Lurt valg å gå for blomster og gave, det blir liksom aldri feil. Jeg er også en pakkenes mann, men akk jeg fikk intet. For min del er det egentlig greit å holde det til juleaften (+ gjerne bursdag), så får jentene har Valentines Day i fred 😉 🙂 Hjertebamser og hjertesjokolade klarer jeg meg uten 😛
      /bro fist

    24. Hahaha. Shit. Jeg var syk i geografitimen. Du har så rett. Tenkte plutselig bare Trondheim jeg. Ikke kan jeg skylde på ammetåke heller. 😳

    25. jeg har vært sammen med samboeren min i 5 år,vi har aldri feiret valentines day.men hvert bidige år så håper jeg å få noe! for jeg får jo ikke noe ellers i året.så hvorfor ikke på denne ene dagen? :-p *fårvelbarefortsetteogdrømme*

    26. Jeg hadde blitt sykt skuffa hvis jeg ikke fikk noe på valentine! Hverdagsromantikken er jo det viktigste, men det er nå gøy å gjøre litt stas en dag i året 🙂

    27. Her “feiret” vi dagen i Sveits. Og selv om vi ikke har vært sammen så lenge, var vi veldig enige om at kjøpe ting til hverandre kan gjøres hver eneste dag hvis man vil. Men en bedre middag ute, i Sveits, ble det jo. Fornøyd med det 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg