Boikott Statoil

Noen ganger tenker jeg at vi har det tøft her i Norge. Vinteren er kald og lang, og prisnivået er helt ute av proporsjoner. Andre ganger tenker jeg: Velkommen til verdens metteste land!

Jeg hadde egentlig tenkt til å ta bloggfri i kveld, men etter en rask titt gjennom landets ymse rikspresse ser jeg meg nødt til å kalle dere alle inn til kaffeslaberas.

Så la meg bare få starte med å si: Du vet du lever i et land som har forspist seg på dessert når noe så hinsides meningsløst som en kaffekopp kan bli en landsdekkende kampsak. Jeg snakker selvfølgelig om boikottet av Statoil-koppen.

 

(Bildet er lånt av Side3/Nettavisen)

 

Ok, så skjønner jeg at en dårlig utformet kopp kan være en smule irriterende. Ingenting å grine over, bare en litt kjip kopp. Spilt melk, pytt sann. Men neida. Å NEI DA, så langt derifra! For dette har fått folk til å tenne på alle plugger. Og hvor mange sier du? 10-12 stykker? 50? Ikke så mange som 200 vel? Joda. Over 14 000 faktisk. 14 000! I skrivende stund har 14 031 mennesker satt ned foten og sagt:

“NEI, dette aksepterer jeg rett og slett ikke. Til nå har alt vært knirkefritt, men nå, nei NÅ får det for effen være nok! Ja vel, så er Statoil det norske flaggskipet i en bransje som sakte men sikkert kveler jordkloden og alt som lever her. Jo da, å potensielt ødelegge verdenshavene ved å røske opp havbunnen for å lete etter penger under hver eneste stein, det virker helt greit det. Tja tjo, fremtidige generasjoner har helt sikkert ikke noe problem med at vi voldtar verden og det delikate økosystemet som finnes her, for å slippe å måtte gå til butikken. Men jeg mener: ærlig talt. Ær-Lig TALT, mener du at jeg bare skal sitte her og akseptere at jeg må drikke kaffe fra en kaffekopp som er skikkelig skikkelig teit?! Nei, her setter jeg ned foten, DETTE kan jeg ikke stå for!”

 

 

Det er skremmende på grensa til hårreisende og kvalmende at over 14 000 mennesker har latt seg provosere så til de grader at de faktisk har engasjert seg nok til å gå inn på facebook og blitt medlem av denne siden. De har til og med fått en talsperson som tør å stå frem med både fullt navn og bilde i riksdekkende medier. Har vi virkelig ingenting annet å klage på? Har vi nordmenn blitt så gåsestappet med velstand at vi helt har mistet kontakt med virkeligheten?

Og hvis vi først skal ta ting ut av proporsjoner, hvorfor ikke boikotte hvalfangst fordi båtene har så kjedelige navn? Eller hva med å utslette ulven fordi den ikke leveres i moteriktige farger? Skal vi virkelig akseptere at antibiotika ikke kommer med kirsebærsmak?

Jada, jeg vet hva du tenker: “Men hallo, mange av disse er jo med i gruppa bare på tull”, men like fullt ble den startet av minst én person som virkelig mente det, og selv det er én person for mye. For å være rettferdig: Jeg synes det må være lov å aksjonere mot Statoil hvis man ønsker det, slik som da ulike artister nektet å motta Statoil-stipendet i forbindelse med Bylarm. Jeg har stor respekt for f. eks Sjur Lyseid fra bandet The little hands of asphalt som sa: “Det å fronte et stort oljeselskap vil jeg ikke være med på. Det er forskjell på å være en del av et samfunn som er avhengig av oljepenger, og det å være plakatgutt for et selskap som driver med oljeutvinning.” (Kilde: Dagsavisen).

 

 

Hvis det er det du mener og virkelig står for, så hatten av for deg. Folk med bein i nesa, det vil gamle Norge ha. Facebookgruppa “Vi vil ha en ny Statoil-kopp og ikke en udugelig motekopp” derimot… Jeg har ikke en gang tenkt til å kjøre “Statoil setter kaker på bordet ditt hver eneste kveld, din utakknemlige lakatarm”-argumentet, for den slags fornuftig argumentasjon føler jeg ikke at dette boikottet fortjener.

Jeg krever derimot mer av mine med-nordmenn enn å gå mann av huse for noe som er så uviktig at selv hullet jeg fant i favorittsokken min i dag tidlig fortjener mer spalteplass.

 

 

Ja, det er faktisk helt sant. Som dere kan se av bildet, så var dette den grusomme virkeligheten som møtte meg i dag. Jeg skulle ta på meg skoene og dra på jobb, men der vettu, midt på hælen så finner jeg DET hullet. Det var favorittsokken, for pokker! Og da spør jeg: Hvor er VG? Hvor er Dagbladet? Dette finner jeg meg rett og slett ikke i! Dette krever faktisk strakstiltak. Til aksjon!

 


* Klikk på bildet for å følge gruppa *

 

Takk for meg. Nå må jeg logge av for å skrive brev til Erna. Dette skal helt til topps, for dette finner jeg meg rett og slett ikke i. Jeg elsket de sokkene.


Med vennlig hilsen,
Peter Sokkehjerte
 

/ lik hvis du synes “Vi vil ha en ny favorittsokk og ikke en udugelig hullesokk”
er langt viktigere enn “Vi vil ha ny Statoil-kopp og ikke en udugelig motekopp”

* Følg Pappahjerte på Facebook *

113 kommentarer
    1. Ja, ille er det!
      Denne saken, og han stakkaren som gikk glipp av kvoten sin på Torp. Makan til møl!Noen mangler filter i sin higen etter medias søkelys…du derimot… knis
      Si ifra om du trenger et par strikkede sokker som kan bli de nye favorittene 😉

    2. Synes det er knall at noen skriver det jeg tenker, så slipper jeg. Og den sokkesaken? Send meg link til underskriftskampanje, I’m in! 😀

    3. Casa Kaos: Tja, si det. Kaffen ble visstnok fort kald i den, lokket var upraktisk og en rekke andre saker som får kriger og naturkatastrofer til å blekne. 😉

    4. Tøsk: Hahaha! Døh, kom ikke her og vær smart, erru grei. Det er rent tilfeldig. Hadde også en hullete ullsokk jeg kunne brukt, men hadde ikke noen genser som matchet.. 😛

    5. Christine: Jeg synes mediene bør slutte å bruke tid på kriger og andre bagateller og heller fokusere på ting som virkelig betyr noe: Upraktiske kopper, prisen på kjøttdeig etc. Makan 😛 Og tusen takk for kommentar 😀

    6. Om du leser alt, så ser du at det er ikke selve utseende det meste handler om. Har selv hatt koppen i alle de år. Kjøpte selvfølgelig ny nå. Inne i koppen lå det en lapp. Koppen måtte ikke utsettes for varme over 80 grader. Mange stasjoner har over 90 grader på sine automater. 3 dager etterpå var jeg uheldig og mistet koppen fra dørlomma og ned på bakken. Hørtes ut som om du knakk et egg. Hele koppen sprakk. Tok den med inn på stasjonen, men fikk beskjed om at ny kopp kostet kr. 50,- hver gang. Statoil har der gjort rettrett. Da kulda kom, kom det et annet problem. Koppen lot seg ikke skru opp, eller trykke ned åpneren. Uansett hvilken stasjon du var på, fikk du beskjed om å kontakte Statoil for å ta det opp. Det har nå mange gjort. Hva er galt i det da. Har du/dere problemer med at dere ikke tåler ting som kommer opp på en slik måte, så sliter dere. Fei di egen dør, og sett deg inn i fakta rundt det hele.

    7. Haha, nå lo jeg høyt! Helt utrolig hva folk kan klage på altså! En kopp, forandring fryder sier nå jeg 🙂 Ikke innholdet i koppen folk klager på, men koppen. Det er så klart viktigst, yeah right! Sokk med hull i er en klassiker, men facebook gruppe. Du får sagt det du 🙂 Haha! Så morro å komme innom en blogg med sjel og god humor, det får det alltid i godt humør 🙂

    8. JV: Johooo! 🙂 Har faktisk en annen A+, men den fikk jeg fra universitetet jeg studerte ved i Japan i 2006, så det var jaggu på tide med litt påfyll. Takk! 😀

    9. Det å klage på en slik sak, får deg bare til å synke lavere.
      Problemet med den koppen er at den knapt er brukende. Her er det MANGE som er tilhengere av statoil koppen, nettopp pga en får gratis varm drikke, ett helt år, for en billig penge. Nå er koppen, som var fantastisk god å bruke, byttet ut med en “mote-riktig” kopp, som er tilnærmet ubrukelig. Ikke nok med det, men den er blitt dyrere, og alt som fulgte med koppen tildligere, må en nå betale ekstra for. Skal en ha hank på koppen, må en betale ekstra. Hvor er logikken?
      Det som er det store med denne saken, om du hadde satt deg inn i det, er at en ikke lenger kan bruke den gamle koppen. Før kunne en kjøpe nytt lokk ( rett farge for rett år, og en klistret ett oblat på koppen. Og bruke den flere år. Nå skal de se “fancy” ut, men er blitt ubrukelig. Hvem vil betale skjorta for en kopp som får drikka til å bli kald før en har kommet seg utav butikken da?
      Da kan en like så godt ha en vanlig kaffekopp fra ikea da.
      Bruk hue før du poster slike forferdelig teite blogginnlegg. Du skulle gjort som du sa først, og hatt en bloggfri kveld. For dette ligger i grenseland med norges teiteste: Rene Kleveland

    10. Mye feil: Det var nå i hvert fall din erfaring med koppen. Selvfølgelig har jeg problemer med at et slikt trivielt problem blir blåst helt ut av proporsjoner, men kun på et trivielt plan. Dette opptar meg ikke i veldig stor grad, jeg mener bare at det helt sikkert finnes viktigere ting å engasjere seg i, hvis man først skal engasjere seg i noe.

    11. Linda: Følte at det ikke var nok å klage over sokken, det måtte løftes til neste nivå, såpass viktig mener jeg at det er. Du aner ikke hvor glad jeg var i den sokken 😛 😀
      /High five!

    12. Stat Oil: Den er grei, da arrangerer vi rosetog for å løfte saken til et nivå den fortjener.

      De tekniske faktaene rundt koppen er strengt tatt ikke så fryktelig interessante for meg, for det er måten man har kastet seg over denne saken på, med å starte egne sutregrupper og “boikott”-aksjoner som jeg synes er interessant. At det er en dårlig kopp er jo utvilsomt, med tanke på reaksjonene den har fått fra lojale kaffedrikkere.

      Ta det nå ikke så tungt. Vi sees på Youngstorget 😉

    13. Hahaha… Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang!! 😛
      For det første er jo VIRKELIG dette blogginnlegget helt på sin plass, og du traff spikeren midt på hodet!! Og derfor tenkte jeg jeg skulle skryte uhemmet av deg pga det…
      Men såååå kommer jeg til kommentarfeltet, og det pleier å være rimelig trygg grunn her inne… Men NEIDA! Hahaha… Folk klager på at du “klager” på at folk klager?? Jeg klarer IKKE å slutte å le!!!
      Heia Peter Sokkehjerte <3

    14. Irene: Ja, det virker jo som om en eller annen ting burde være mer provoserende enn denne koppen. Sveisen til han ene pianisten i Beat for Beat for eksempel 😀 Haha! 😛

    15. Mari: Hahahaha! 😀 😀 Ja, er det ikke fantastisk? Jeg får jo alltid litt klump i magen når folk skriver sure kommentarer, men akkurat i dette tilfellet tar jeg det hele med stoisk ro. Klaging på “klaging” på klaging? Klagception! 😛 Hvis man tar et skråblikk skutt rett fra hofta på blodig alvor, så ser jeg jo at den slemme koppen kan utgjøre et kjempeproblem 😉
      /Haifai!

    16. Dessverre er verden ikke så enkel som du tror. Mange liker sånne sider fordi de er morsomme, selv om de vet at det er en tåpelig grunn til å boikotte Statoil (blant de mange grunnene som finnes til å boikotte Statoil). Dette at “masse folk aksjonerer mot Statoil for en jævla kopp! folk har det for godt i detta landet!!!!” er et godt eksempel på at folk tror alle rundt dem er mye dummere enn de faktisk er.

    17. Hallo: Hmmm… et utmerket godt poeng. Jeg hadde egentlig tenkt til å skrive inn en bit om akkurat det, men droppet det. Tenkte å skrive noe av typen:
      Jada, jeg vet hva du tenker: “Herregud, mange av disse er jo med på dette bare på tull”, men like fullt ble den startet av minst én person som mente det, og selv det er én person for mye 😀 😀

      Men ser poenget ditt, dessverre tar du litt feil du også. For jeg tror ikke jeg er så mye smartere enn folk. Snarere tvert i mot. Det finnes nok mange som er mye smartere enn meg. Selv om jeg føler meg rimelig lur, så må jeg innrømme at jeg ikke alltid husker alle kombinasjonene i den lille gangetabellen for eksempel, og ikke en gang begynn på hovedstader i Øst-Europa 😉
      /bro fist

    18. I heart you!
      Og river ut ett og ett hårstrå av hodet mitt i desperasjon over hvor bortskjemte og navlebeskuende det går an for mennesker å bli.

    19. Jeg har sagt det x-antall ganger før: jeg digger skrivemåten din og bloggen din! Koppen har kommet i hus, men jeg har ikke fått prøvd den enda og vet derfor ikke hva jeg synes om den enda. Men ærlig talt, det er jo bare en kopp? Folk må ha fryktelig lite å irritere seg over for tiden siden en kopp lager så store problemer i hverdagen? Hjelpes meg!
      Jeg er så lykkelig for at jeg ikke har vært innom bloggen din på noen dager, for det betydde at jeg hadde hele 3 (wihuu!) innlegg å kose meg med her jeg ligger i sengen med knesmerter som holder meg våken på dette fantastiske tidspunktet. Herlighet som jeg lo av de to andre innleggene under dette også. Og #snøfie fikk virkelig fram latteren hos meg!
      Ha en fortreffelig dag når klokken blir såpass mye og en fortsatt fin uke. Jeg venter allerede i spenning på neste blogginnlegg. PS: du blir linket til i Facebook feeden min med dette innlegget av vennene mine, og det med god grunn! (Du får bare overse eventuelt feil med komma, hodet er ikke helt fungerende på dette tidspunktet 😉 )

    20. Dette var så bra skrevet:-) har koppen og skjønner ikke kritikken, og at noen gidder…utrolig…koppen funker, kaffen er i koppen, og trykk og drikk, herlig:-)

    21. elineinlondon: Tusen takk for det, Eline 🙂 Ja, når man må lese nettaviser med flaueputen klar, da er det lov å komme med litt krasse kommentarer 😉

    22. Astrid: Halloisen Astrid! Meldinger som tikker inn midt på natten har blankofullmakt på kommafeil 😛 Men du, knesmerter? Jeg er jo kongen av knesmerter etter x antall kneoperasjoner pga sporting. Håndball og knær… Hello operasjoner, goodbye korsbånd, menisk etc etc. Men nok om det.. Tuuuusen takk for kommentaren!! 😀 😀

      Utrolig hyggelig å høre at bloggen kan glede en stakkar som ligger med smerter og ikke får sove. Kan vel egentlig ikke få særlig bedre tilbakemelding enn det 🙂 🙂
      Så nå kan jeg snart sprette av toget og fyre i gang dagen med et stort smil om munnen 😀 …eller først må jeg ha kaffe da. Fra keramikkopp!! Du ser ikke meg fjase rundt med en udugelig motekopp nei 😛 😉
      /Høy, hoppende og jublende fem!

    23. Selv om 14000 protesterer mot Statoil, betyr ikke det nødvendigvis at dette er den viktigste hendelsen i livet deres. Kanskje det bare betyr at folk er lei av å betale penger for dritt ? Dessuten snakker vi her om det kanadisk eide Statoil Fuel & Retail som driver med bensinstasjoner og kopper. Statoil Asa som driver med oljeboring og gass og som den norske stat er majoritetseier i, er et annet selskap.
      Selv tar jeg ikke i Statoil Fuel & Retail med ildtang. Aldri mer !

    24. ifølge Statoil sine sider, så er det ca 500.000 nordmenn som benytter seg av statoilkopp-ordningen. DVS røft regnet 500.000 x pris statoilkopp 310 kr = 155.500.000 kroner.
      Hvis det er som tydeligvis veldig mange reagerer på, at koppen ikke holder mål/sprekker fort/upraktisk utforming/kald kaffe så må det da virkelig være lov å reagere på dette, eller?
      Jeg vet ikke hvilke årslønninger/budsketter du rutter med, men i min verden er 155 millioner (!!) kroner et forholdsvis stort tall.
      Men neida, det skal tydeligvis IKKE være lov å reagere på dette, da resten av verden går “att skogen” pga andre, langt viktigere grunner.
      Hadde det vært lov å reagert hvis man hadde gitt 155 millioner i bistand, og det viser seg at det bistandspenga gikk til var et udugelig produkt som ikke er funksjonelt?
      Hadde det vært lov til å reagert om 155 millioner i bistand til mat til barna i Uganda ble muggent etter 2 dager, fordi man ikke tenkte på klima der nede?
      Hadde det vært lov å reagert om 155 millioner øremerket ny bøker til barneskolen hadde gått til innkjøp av bøker som ikke tåler den røffe bruken av barn?
      Hvor går linja?
      Joda, selvsagt er kaffekoppen fra Statoil en banal ting i det store og det hele. Men 155 millioner er fortsatt 155 millioner. Og det at vi er bedre stilt enn 99.99% av resten av verden, er ingen unnskyldning for å levere et rævva produkt til de summene der.
      Med din innstilling å ikke miste fokus over hva som er viktig, så er det ikke vits å klage over noe som helst i det hele tatt i Norge da. Ikke hvordan mange eldre ikke får bra nok pleie på eldrehjem, fordi i mange land får de ingen pleie.
      Det er ikke vits å reagere på at vi har for få lærer i barneskolen, fordi vi trossalt har barneskoler. Og det er det langt fra alle land i verden som har
      Det er ikke vits å reagere på antall drepte i trafikken i Norge, for antallet i en vilkårlig millionby rundt om i verden har minst like høyt.

    25. tydeligvis mange som føler seg truffet av “kritikken” din 😉 du sa det, klagception! godt med litt humor når man sitter på lesesalen :p

    26. Hvis denne sutringen over ny kaffekopp får igjennom at man kan sette på et klistremerke og ikke må kjøpe ny kopp hvert år, er vi spart for mye unødvendig søppel. Hvor mange tonn med nye plast kopper blir solgt i år?

    27. Dere som sutrer her også over den j…koppen. La vær! Seriøst….ta med dere den statoilkoppen og hell over i noe annet, værre er det faktisk ikke. De har sagt at koppen ikke byttes ut i år. Og da er de lite dere får gjort med å grine over spilt kaffekopp! Makan til hormonelle sutrekjærringer/menn skal man lete lenge etter.
      Det er såå mye annet viktig å fokusere på. Mobbing i skole og bhg, voldtekter, teite lover, fattigdom.
      Peter: du skriver fantastisk! Og satt ord på det mange av oss mener.
      Takk for en fantastisk blogg:-) den får meg til å smile, selv på de kjipeste dagene!

    28. Godt skrevet, enig det meste, men det er en stor logisk brist i bloggen.
      Statoil (Statoil Fuel & retail, SFR) bensinstasjoner har ingen ting med Statoil oljeselskapet (Statoil ASA) å gjøre, SFR er ikke engang eid av Statoil ASA. Kun navnet som er felles. SFR eies av Couche-Tard i Canada.

    29. En annen ting jeg også digger med deg er at du faktisk svarer på alle kommentarene og at du gjør det skikkelig og på en humoristisk måte der også! Du fikk vertfall fram smilet mitt med svaret ditt til kommentaren min! 😀

    30. Hehe, godt å le litt av deg og sokken din, fint innlegg om indignasjon. Men koppen har faktisk noe å si for meg siden man blir avhengig av kaffe som verktøy for å komme gjennom et mangetimers nattskift i lastebil… Nektes jeg kaffe kan det hende jeg ikke gidder å kjøre livsviktige saker og ting til utakknemlige slasker som tror varer kommer til butikkene med teleportering! Så ja, jeg har bevisst gått inn på Statoilkoppsiden du nevner og klikket liker. Hvem ønsker å betale for et produkt som ikke holder mål? Du burde kreve pengene tilbake for sokkene dine…

    31. Fortsetter det i dette tempoet har du snart like mange kommentarer som FB-gruppa mot koppen har medlemmer.
      Keep on the good work… Så får vi se om det blir nye sokker på deg… 🙂

    32. Vent til tirsdag -da kommer det sikkert på forsiden av Se & Hør… RING PRESSEN!!
      hehe, helt herlig med noen som stikker fingern litt ned i jorda…
      Du skriver som vanlig helt rått! gliiiiiser meg gjennom hele bloggen din!
      way to go!
      Og ja, den sokken der… speachless….

    33. Hei og takk for en bra blogg, men her syns jeg du bommer litt. Jeg tror ikke det er mange av de 14.000 som synes dette er den viktigste saken i verden. De har bare vært enig i at koppen er dårlig, noe jeg også synes, og da giddet såpass at de trykte Liker på denne fb-siden. Dermed får Statoil vite at kundene som tross alt gjerne har betalt for koppen ikke er fornøyde, noe som bør være bra for Statoil å vite.
      Kanskje jeg skal lage en bloggpost om at det er ganske utrolig at du gidder å engasjere deg i at det er så mange som er engasjert i en sak du ikke er engasjert i? 😉

    34. Til Overfladiske forkjemper’n: Ja, for Statoil bruker sikkert ikke ei eneste krone på å få produsert den koppen. De får ikke 100% fortjeneste, er du heelt på trynet? Koster en del å få produsert den, og da er plutselig ikke fortjenesten så stor 😉 Lov å bruke hjerna

    35. Hehe… her ble det reaksjoner gitt.. Jeg har normalt sett vært veldig enig med deg i dine innlegg..men her er jeg faktisk ikke udelt 100% enig.. For: Min ærlige mening er at naive Norge snart må slutte å godta alt mulig.. slutte å tenke.. jaja.. så brukte jeg 150,- på no dritt da..best å ikke si ifra..best å ikke stikke meg frem.. bedre å gi de som solgte meg denne dritten disse pengene og så heller prøve igjen til neste år…
      Jeg kan si mye rart om Usa osv… men der godtar de ikke sånt i det hele tatt.. der fyrer de igang på 5 dollar…
      Glem kaffekoppen… Tenk prinsipp.. Hva om du bestilte abonnement på en avis.. og hver gang den kom så datt den fra hverandre før du fikk lest den..

    36. Quovadis100: Din kunnskap om olje og gass er langt bedre enn min, så la meg få gjøre opp for meg ved å spandere en gave på deg. Send meg adressen, så skal du få en nydelig, kliss ny kopp som du kan bruke for å få gratis kaffe hos Statoil et helt år! 😛 haha

    37. Overfladiske forkjemper’n: Hehe, la oss nå ikke dra ting helt ut av proporsjoner her da. Men jeg ser jo argumentasjonen og godt gjennomført er den også! 155 millioner virker som et tall høyt nok til at man skal klare å utforme en (pardon my french) dritbra kopp, men her ser det ut til at Statoil har feilet. Jeg mener bare at å boikotte Statoil over akkurat dette blir litt i overkant storm i vannglass for min del. Men jeg bifaller argumentet om pengene og synes det eneste rette nå er å trekke tilbake drittkoppen og utvikle en som det står respekt av.

      Kaffe er tross alt viktig, det har jeg aldri sagt i mot 😉

    38. julie: Hihi, takk for det Julie! 🙂 Ja, hadde jo regnet med at noen av kaffekoppens argeste motstandere ville finne veien inn hit, men jeg tror de fleste ser skråblikket i saken her 🙂
      Lykke til med lesingen! Og ikke tenk på alle de irriterende smålydene, som duringen fra taklampa eller knitringen fra nabopulten… 😛 knegg knegg, hilsen tidligere student..
      /Haifai!

    39. M: Hah, det gjør jeg så absolutt ikke. Jeg blander dem ikke i det hele tatt, jeg måker alle under en og samme fjøl, og innser at det nok ikke ble helt korrekt, men så er det jo også bare et skråblikk 🙂 Men den type research ville vel fått ei litta lusing i en forskningsartikkel 😉
      /God day, ser

    40. Theo: Aaah, du mener som et oblat slik som på bilskiltene? Genialt! Men det er helt sikkert feil det også. Statoil burde plassere en barrista i alle landets hjem og biler. Skamme seg! 😛

    41. Jannicke: Tusen hjertelig takk for det, Jannicke! 😀 Jeg kunne sendt deg en kopp i posten som takk for kommentaren, men jeg har hørt at den ikke er noe særlig dessverre 😉
      /High koppefive! 😀

    42. Inge Os: Fy deg Inge, komme rekendes inn her med slik faktainformasjon. Det har ingenting på en skråblikksbasert blogg å gjøre. Eller som det også heter: Jeg tar selvkritikk. Klart jeg gjør det. Innser at jeg kan hakket mindre om Statoil enn jeg tidligere antok, men takk for innføringen. Hva med en kopp som plaster på såret? 😀
      /Haifai

    43. Jon: Hvem jeg? Jeg irriterer meg jo ikke, jeg bare poengterer at jeg finner det en anelse irriterende at folk kan irriterende seg over noe som er så lite irriterende.. så på sett og vis så irriterer jeg meg jo faktisk. Farsken, du har rett. Nå ble jeg i hvert fall irritert! 😀
      /koz og klemmz

    44. Hahaha må jo indrømme at innlegget ditt var knall stilig skrevet. Ler ennå .
      Tenk folk i dagens samfunn bekymrer seg over mye å da også en statoil kopp. Men tenk nå folkens . Hva får dere for 250 kr i dag. Jo ikke stort. Å kvalitet hmmm da må nok dere opp noen 100lapper. Men alternativet er jo å kjøpe kaffen i pappbeger 8 kopper kaffe får du for prisen av en statoilkopp. Dette kan dem tjene fort inn på få dager.Å en smart ting er kanskje å lukke lokket på koppen når dem ikke drikker. Ellers har nok ikke lokket noen fungsjon. Har koppen selv å den holder fint på varmen har testet dette ut å på en time er kaffen gått ca 10 grader ned. Måtte testes.er jo en kopp å ikke en termos . Men bunnen på statoil koppen er elendig . Hadde dem enda skjønt konseptet med vippekopp til barn , men neida den tipper lett . Eneste minus i mine øyne.

    45. Astrid: Astrid: Utrolig hyggelig å høre at det blir lagt merke til 🙂 Prøver å svare alle, for har man lagt igjen en kommentar, så fortjener man da et svar 🙂 Nei detta var hyggelig! Nå blir det ikke like surt å gå ut med bikkja i snøstormen 😉
      /Haifai!

    46. Linda: Hmm, godt poeng. Og hvis du ikke kjører ut kaffe til min nærbutikk, slik at jeg må drikke melk til frokost… ja da blir det særs dårlig stemning!! 😛 Men så fin måte å si hva som er problemet på. Flere burde fulgt ditt eksempel 🙂 Og du, neste gang bilen tar turen forbi Larvik, sørg for å ha med en pall med røddige kvalitetssokker med på lasset 😉
      /Haifai

    47. Gro Karin: Hihi, ja det er jo det som er målet. Og så skal jeg lansere min helt egen kopp! Og den skal bare være noe billig ræl, men da kan jo Statoil starte motkampanje mot min kopp, og neste år blir det motsatt igjen og slik kommer vi til å holde det gående i mange år fremover 😀
      /Høy fem!

    48. Christina H: Tusen takk for det, Christina 😀 Pøh, bare vent til tirsdag du, for da kommer JEG på forsiden av Se & Hør. “Se så fint vi har det på hytta” i Islendergenser og kaffekoppen på snei 😉

      Ikke snakk om sokken da, det er fortsatt litt sårt… #gråteibadekaret #kjærlighetssorg #Celinedion

    49. Fredrik: Haha! 😀 Oh yes, det er jo det som er det herlig ironiske ved denne situasjonen. At jeg klager på at andre klager, og dermed skyter meg selv ganske kraftig i foten. Men så jo dette en skråblikksbasert blogg, så håper jeg slipper unna med det 😀

      Hvis du starter opp en blogg, så ønsker jeg å diskutere muligheten for å starte et samarbeid med å produsere billige kopper og selge dem til blodpris. En annen som kommenterte at Statoil dro inn 155 millioner på sine kaffekopper, så her er det muligheter, Fredrik 😉

    50. Haha! Du engasjerte deg nok til å skrive et milevis langt blogg-innlegg om dette!? Har du ikke bedre ting å blogge om :p
      Nei, jeg boikotter ingen ting 😉
      og en ting til… Ikke boikott den som gir deg den daglige føde 🙂

    51. Geriatriks: Jeg var enig med deg helt til siste linje. Jeg abonnerer nemlig på en avis som har de kvalitetene der. Lokalavis vettu 😉 …som forblir anonym 😀 Haha, har tråkket på nok tær denne uka som det er.

      Men ja, jeg er selvfølgelig enig med prinsippet her, men det er ikke hva som sier, men hvordan det sies som er greia. Det er så veldig storm i vannglass, skyte mygg med kanon (eller fyll inn mer egnet metafor) å skulle boikotte Statoil på grunn av dette. Det var liksom det første jeg leste om saken og jeg mener det skal ganske mye til før du går ut i media og står frem med et vaskekte boikott. Da blir en dårlig kopp litt fillete igjen.

      Men bare en generell advarsel: Du kommer helt sikkert til å oppleve at du ofte er uenig med meg, for jeg sparker gjerne både hit og dit som en trigger happy cowboy, men ikke tenk på de enkeltstående uenighetene. Tenk prinsipp.. 😛
      / SAVE! 😀

    52. gurke: Det rare er at INGEN nevner at vi helt utmerket godt kan betale 40-50 kroner for en helt vanlig kopp med sur trakterkaffe på kafé uten å nykke… Men sånn går no dagan 😛
      Takk for kommentaren Gurke!

      …hadde faktisk et kosedyr jeg kalte Gurke en gang i tiden. Eller var det Gurkan? Ja uansett, fint navn er det. Hvis jeg får en sønn til altså… 😉

    53. Hahah, dette var et supert innlegg!
      Du kan jo tenke deg hvordan det er å jobbe på en av disse Statoil stasjonene for tiden, har flere ganger opplevd at voksne menn har stått å skreket meg opp i ansiktet pga den nye koppen. Fordi meg som 18 år gammel deltidsansatt har mye hun skulle sagt med lanseringen av denne koppen.
      Men jeg velger da å se på alt dette oppstyret som en god ting, da det tydelig viser at vi i Norge har det veldig bra, når denne koppen er hva folk velger å aksjonere mot.
      Så til dere som hater denne koppen, ta det opp med Statoil hovedkvarter, for det er fint lite vi selv får gjort med saken 😉

    54. Jeg klarer ikke helt å le, og det er det en spesiell grunn til. Ikke fordi jeg kommer til å boikotte Statoil pga denne koppen, men fordi jeg ikke hadde fått i meg en eneste dråpe kaffe med den koppen. Hvorfor? Jo, fordi jeg har leddgikt i hendene (ganske alvorlig), og koppen er derfor helt ubrukelig da jeg ikke evner å gripe rundt den! Dere som hyler og ler og mener vi har lie å bekymre oss over. Tenk 1 gang til! Og le litt mindre, selv om humor er bra!!

    55. Herlig. 🙂 Huff jeg skjønner jo godt at dette må være en forferdelig måte å starte det nye året på – for sååå mange. Blææh
      Flott kommentar – fikk et sånt tema artig. All ære.

    56. Anne: Hei Anne. Uff, det hørtes ikke bra ut. Da får du kjøre trikset med å helle over i gammel kopp, slik jeg har hørt andre gjør.

      Men jeg synes fortsatt det må være lov til å le av saken. Ikke fordi jeg ikke forstår situasjonen din, men det man ler av her er jo hvordan folk har reagert på koppen, og ikke at koppen i seg selv er dårlig. For det er jo ikke så morsomt. 😛
      /God kveld til deg 🙂

    57. Hanne: Haha, dæven steike jeg føler så med deg!! Ja selvfølgelig er det DIN skyld, det håper jeg du skjønner. Alltid deilig når man må stå skolerett for andres valg. Husker selv da jeg som fattig student fikk meg jobb med å prøve å verve inn nye faddere for Redd Barna. Sto utenfor CC Vest et par timer og fikk bare kjipe blikk og spott kastet etter meg. Det toppet seg med en dame som bråstoppet, kastet sneipen i bakken, demonstrativt stumpet på den med all makt mens hun blåste røyk i ansiktet mitt. Så da… vel, da sa jeg opp den jobben 😀

    58. Veldig dårlig innlegg.
      Det er ikke 14 000 som har den reaksjonen du skriver (og overdriver). At 14 000 har trykket “liker” betyr ikke at dette er en hjertesak for dem som ødelegger dagen deres. Kanskje det betyr at de er enige i kritikken, og viser Statoil at forbrukerne ikke er fornøyd med den nye koppen. Dersom forbrukerne ikke sier fra, vil ingenting forandre seg.
      Tenk på det før du rakker ned på andre.

    59. Ole: Som du selv skriver Ole, så overdriver jeg jo selvfølgelig bevisst. Jeg rakker ikke ned på andre. Ikke mye i hvert fall, bare litt. Men som jeg har skrevet tidligere, så er jeg selvfølgelig enig i at man ikke skal stå for dårlig kvalitet på et produkt, det er bare måten det er blitt gjort på og at det finnes så mange bedre grunner til å boikotte Statoil enn en ting som dette.

      Men herregud, det er da lov å være uenig 🙂 Takk for kommentaren Ole!

    60. Fredrik: Takk for det, men det skulle bare mangle. Når folk har tatt seg tid til å kommentere, så skal de da få et svar som takk for strevet. Også de som er uenige 🙂 For å være ærlig, så var det ikke alle som fikk svar under Fotballfruesaken, men det var rett og slett bare fordi døgnet ikke hadde mange nok timer 😉

      Gleder meg for øvrig til å lese klagesaken over klagesaken over klagesaken 😀 😉

    61. Heeeeelt off topic, men du må få ordnet deg sånn at ditt svar kommer rett under kommentaren du kommenterer 😁 jeg liker å lese begge deler og blir mye opp og ned og opp og ned 😉 hi hi. Det var disse i-land problemene da.

    62. Solveig “nabo’n”: Takk for det kjære nabo, jeg har faktisk purret på dette selv, men tror ikke det bloggverktøyet til blogg.no klarer å sortere det sånn. Og det er helt råttent. Hmm, skal purre igjen i morgen. Lover. Hvis ikke de fikser det, så vet du hva som gjelder.. BOIKOTT!! 😛
      /haifai

      P.S. Supert hvis du stikker bortom og måker oppkjørselen i morgen tidlig. På forhånd takk.

    63. Pappahjerte: Takk for at du svarer meg. Og jeg har absolutt tatt poenget ditt 🙂 Og JA, jeg bruker gammel kopp :-))))

    64. Det er frivillig å kjøpe den Statoil-koppen, eller? Det er ingenting staten pålegger oss? Eller er det nok en regning fra staten jeg har glemt å betale?

    65. Pinlig altså med det kaffekopp hysteriet.. *sukk* begynner å bli sånn amerikansk tendens til tingene, der du kan saksøke McDonalds fordi kaffen var for varm og du selv helte det i fanget ditt i bilen… hmmmmmm

    66. Så utrolig bra skrevet! Jeg har ikke fått med meg dette kopphysteriet Det er utrolig hva folk skal irritere seg over, når det finnes så mye viktigere ting å engasjere seg for.
      Støtter sokkesaken din!

    67. Og så klager vi på at det mangler engasjement i befolkningen med klar årsakssammenheng med at vi har det for godt! Kan ikke forstå hva de snakker om! Anbefaler deg facebookgruppene “ulandsproblematikk” og “kontrollorgan for retarderte statuser og debattinnlegg” To sider jeg blir glad av:)

    68. Anne: Hei igjen Anne! Selvfølgelig svarer jeg, det er da bare på sin plass når du tross alt har tatt deg bryet med å kommentere 🙂 Ser at det nå snakkes om at endel av koppene faktisk har vært av dårlig kvalitet ved levering, men at dette ikke gjelder alle, så skjønner jo at det faktisk har vært et reelt problem med disse koppene. Men da kan det jo bare gå én vei når 2015-koppen lanseres 😀 😉
      /God helg!

    69. Sarah: Dæsken der er du inne på noe! Mon tro om vi får se et Statoil-søksmål på grunn av denne koppen? Da håper jeg personen som går til sak, smører litt på.
      “Jooo æ kom hjæm fra jobben og ka finn æ? Deijn helsikkas koppen ligg i sænga mi, sammen med kona! Og har sæ! Æ kreve 10 milliona!” 😀
      /God helg

    70. Eirin: Tusen takk for det Eirin, og takk for støtten til den viktige sokkesaken. Synes folk tar altfor lett på dette med hullete sokker. That socks *ba dum tss*
      /God helg!

    71. Ellens Osae: Ja, noen dager er det befriende å vite at det finnes håp. Andre dager leser man kanskje først om tilstandene i Nord-Korea og deretter blar man gjennom kommentarfeltet til Dagbladet på en sak om Tone Damli. Da er det fort gjort å miste håpet igjen 😉
      /God helg!

    72. Så fantastisk flink du er til å skrive 🙂 Kjenner at munnvikene dras oppover…og det er jo et godt tegn.
      Koz deg med familien din
      🙂
      snakkes

    73. det var nok meg som var en talsperson som tør å stå frem med både fullt navn og bilde i riksdekkende medier? ;)faktisk ganske imponerende at SÅ mange lar seg engasjere av en kopp 😉

    74. Hahahah, du er så jævla bra! Digger deg, helt enig med det du skriver. Godt noen setter ord på tankene mine altså.

    75. Anonym: Hurra! Tusen takk for det 🙂 Noen må jo stå på barrikadene for disse udde tingene før hele landet ender opp med å gå bananer 😛
      /Høy fem!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg