Å miste bakkekontakten

Jeg er faktisk Norges største blogger. Av alle bloggene i hele landet, så er min den mest besøkte. Det er helt sykt å tenke på og det gjør meg så glad at jeg får lyst til å springe rundt på gresset som Maria Von Trapp. Jeg smiler fra øre til øre og er så sinnssykt stolt over å være mannen som skulle klare å avsette Fotballfrue fra tronen, om enn kun for en dag.

 

 

…og da er det faktisk lov til å miste bakkekontakten litt.

 

 

Men heldigvis så er jeg ikke dummere enn at jeg innser at det snart er tilbake til å vaske gulv langs topplistenes mørke avkroker, men akkurat i dag spiser jeg kirsebær med de store gutta. I dag er det min tur til å tale til folket og si –

– Daddi?!

Nei, hehe ikke daddi. Jeg vil reise meg opp på stolen og rope for fulle mugger: Ha trua på deg sjæl! Du ER noe. Ikke la noen si til deg at du ikke skal tro du er noe, for det er du! Det er –

– Pabba?

– Men, hva er det nå da?

Plutten sitter i badestampen sin og ser på meg med håpefulle øyne. Han sitter med en utstrakt hånd og holder frem en spruteleke han trenger hjelp til å få fylt med vann. Jeg legger ned telefonen som jeg bruker for å sjekke de siste kommentarene og han setter i et helhjertet kjempesmil.

 

 

Først da innser jeg det. Her har jeg gått på en rosa sky i hele dag og vært bare en liten tånegl i fra å miste bakkekontakten, men hva betyr vel det? Plutten bryr seg vel ikke om blogglister, visninger, avisintervjuer eller likes. Han bryr seg vel ikke om mine minutter i rampelyset eller bilder i bare undertøyet. For ham er jeg ikke et bilde i avisa eller Norges største blogger. For ham er jeg bare pappa, og pappa: jeg vil leke.

Tusen takk for all oppmerksomheten godtfolk, det har vært noen helt sinnssyke par dager, men nå må pappa leke gjemsel.

 


OBS: Jeg skal på guttas årlige julebord til helgen. Jeg skal prøve å la være å ringe dere for å si hvor sinnssykt glad jeg er i dere, men etter alt som har skjedd de siste par dagene, så kan jeg ikke love noe.

/Tidenes høyeste high five!

94 kommentarer
    1. Svev litt til og nyt det! Veldig artig 🙂 Jeg skrev et mye lest innlegg for et par uker siden og havnet i lokalavisa, gitt. Hehe, jeg kjenner meg litt igjen!

    2. Så fortjent, det er flere ganger jeg har ledd så jeg har fått tårer i øynene, spesielt av ukas krangel innleggene dine, kjenner meg igjen i en del av de ja hihi..
      Ha en flotters dag 🙂

    3. jeg skjønte det ble noe når flere av mine venner posta linken til bloggen din på face 🙂
      gratulerer så mye,dette fortjener du superbloggedaddy!

    4. Jeg leser ikke blogger, men din er jeg innom regelmessig. Kjempemorsom lesning og en artig vinkling på det meste. Kos deg med gjemsel og nyt førjulstiden som Norges største blogger. Om du blir revet ned fra den tronen, kan du trøste deg med at du ihvertfall er den morsomste bloggeren og jeg lover å be om autograf og bilde om jeg treffer på deg 🙂

    5. Hehe, er lov å sveve litt i skyene etter en slik bragd! Gratulerer så mye med suksessen, er bare å slå på stortromma hver eneste uke fremover 🙂
      Trenger du et nytt Samsung nettbrett er det bare å delta i min konkurranse på bloggen: http://rikellerfattig.blogg.no/
      Stå på videre. Gleder meg til å se deg masse på bloggtoppen, på tide å la damene få litt hvile 😉

    6. Så knall!!digger å lese om papparollen,prøver å sette meg litt inn i åssen pappaene ser på verden…og gutten din er veldig skjønn;)

    7. Digger deg og har digga deg fra da jeg fant bloggen med det interessante navnet litt nede på topplista. Jeg lurer bare på hvordan movember gikk og hvor lang Ulf ble? 🙂

    8. Okei, ikke for å virke klisje aktig her, men din blogg er som regel høydepunktet i en ellers grå hverdag. Noen jenter leser kamille, jeg leser pappahjerte..
      Må si tusen takk for innblikk i din og din families hverdag som er fylt med latter, humor og fantastiske kommentarer! Men husk å sett pris på frua di 😉 Er jo hun som gjør slik at du får skrevet ned så mange morsomme ukes krangler!
      Stå på 😀

    9. haha, deilig med litt mannekjøtt på topplista 😉 Gratulerer med norges mest leste, da! Og bare la lilletåneggelen slippe taket og nyyyt det!

    10. Melissa Spania: Wohaa, tusen takk for det Melissa. Begynte forresten joggesesongen igjen i går etter flere måneders opphold og Nei-mat. Kondisen var helt skakkjørt, men godt å være i gang igjen! 😀 Runners gonna run.

    11. bittelitt imponert…..over at du er på toppen
      og at du faktisk BRYR deg om at du var over FF.
      Eg skriver for en blogg og vi er nominert til ikkje mindre enn 2 Vixen Awards, det er så surreal at SÅ mange stemte på oss at vi ble nominert.
      Ellers har eg en søt liten blogg for megselv,men litt hyggelig besøk av noen som stikker innom, men garanterer deg at eg aldri kommer til å puste deg i nakken -på blogglisten hvertfall 🙂
      ha en super kveld/natt og dag i morgen 🙂

    12. Gratulerer med førsteplass. Det er vel lov å sveve litt da synes jeg. Veldig flott blogg,det er faktisk morsomt å lese din blogg! Fordi den er ikke så veldig tom iforhold til mange andre blogger som ligger på toppen.
      Ha en finfin torsdag 😉

    13. Hiver meg på bølgen av gratulanter. Ikke siden Eric Heiden tok 4 OL-gull helt uten dop, ikke siden Armstrong satte dådyrøynene sine i media og sa at dop er noe møkk, ikke siden Milli Vanilly herjet hitlistene uten å synge selv, ikke siden Bolivia-jentene ikke merket 20 kg ekstra i bagasjen, ja ikke siden man fant ut at det var 2 runder på Bislett har vel folket blitt mer glade enn da vi kunne se en manne-blogger på toppen av listen 🙂

    14. Gratulerer, så stas!! Jeg digger bloggen din, har vært hekta siden jeg leste innlegget ditt om Drømmehagen (Hopsideisi, din tøs…ha ha) Siden jeg også bor i Larvik, synes jeg det er ekstra stas at Norges største blogger bor i samme by:)

    15. Hahahaha så utrolig kult :)GRATULERER!!
      Akkurat nå så syns jeg det er super kult at du skrev på bloggen min i går å ga meg skryt da 🙂 Tenke seg det a gitt. Å fy skryt av Norges største blogger 😉 haha kuuuuult pappahjerte.

    16. Du er så fantastisk! Kjæresten leser ikke blogg til vanlig, men til og med han må innom å sjekke din blogg. Det han lurer på nå, var hvordan det var å være med på fødselen. Det gruer han seg til den gangen det i så fall kanskje, muligens, skjer! Ha en super dag.

    17. Herregud, ler ikke så mye som når jeg leser dine fantastiske innlegg! Heldige Plutten som har en pappa som deg!! Enda merkeligere er det å tenke på at du bor rett borti “høgget” her, haha.. Fortsett å kom med så virkelige og morsomme innlegg.. Jeg ler igjen?

    18. HEIA HEIA ! Steinbra blogg 🙂 du skriver morsomt og interessant 😀
      God jul til deg og dine kjære 🙂

    19. Gratulerer med å komme på toppen, nå er det bare å tviholde på denne plassen og gjøre som du har gjort for å holde deg der! 🙂

    20. Du fortjener å komme på topplisten, så det er vell undt!!
      Godt å lese en blogg med hverdagslige temaer samtidig som ett ikke lite snev humor 🙂 Vis de andre mammabloggerne hvordan det gjøres 😉

    21. Iselin: Heisann Iselin. Tusen takk for kommentaren! Og du, det spørsmålet der takker jeg deg for. I steden for å svare her, så skriver jeg heller et helt innlegg om det og legger ut neste uke. God deal? 🙂 Synes mannen din fortjener et dedikert innlegg. Hva heter han til fornavn? 🙂

    22. Camilla: Haha, så kult å høre 😀 Både at du har hengt med en stund og at vi har samme tilholdssted 😉 Jeg er jo egentlig ikke her fra da, bare tilflytter. Får skrive noe nytt om barne-tv snart, merker at det er mye der ute som er på drømmehage-nivå 😉

      Sees på China City 😀

    23. baravara: Hihi, ja leken må gå først. Egentlig ganske trist når man innser at man har blitt avhengig av både mobil og pc, så da passer det fint å kaste elektronikken på dør i blant 🙂

    24. Jennifer: Haha, å blåss! 😀 😛 Ja tenk å få skryt av Norges største, beste. mest fantast- oookei, rolig nå cowboy. Men takk a du!
      /keep on bloggin’!

    25. Gratulerer 🙂 selv om jeg ikke var enig i meningene du hadde i innlegget om fotballfrua, er en ting likevell sikkert, og det er at du er fantastisk god til å skrive.
      Og du har en flott blogg, så selv om jeg blei hissig når jeg leste innlegget ditt om fotballfrua, har du likevel fått en ny leser her. Spent på å følge deg videre, man trenger ikke være enig med alle eller skrive det alle vil høre for å tjene respekt. Lykke till videre med bloggingen!

    26. Jeg syns det er kult at du er på topplisten nå, altså på førsteplass! Da du lå på topplisten så syntes jeg at du hadde en så bra blogg og jeg syns det er på tide at du ligger på førsteplassen nå! Stå på, jeg syns måten du skriver på er så morsom, jeg får meg alltid en latter 🙂
      Hilsen en fan

    27. Heia PAPPAHJERTE Et Manipulert PAPPABILDE og en Super Skriveferdighet måtte til for å få PUPPEDAMENE ned av Pidestallen.Stå På Videre. O.J.Aspen Også Blogger i Nettavisen.no

    28. Velfortjent!!:) alltid like morro og lese bloggen din 🙂 med våre 3små hvor eldste er 4 så kjenner jeg meg godt igjen i mange innlegg 🙂

    29. Det hadde vært noe! Hva skal han gjøre, og hvordan var din opplevelse av det hele – og ikke minst følelsen av og plutselig stå der med guttungen i armene!:)
      Min kjære mann heter Stian:) Venter i spenning!

    30. Nimminn, så søtt bilde av veslekaren din det der da, oppriktig glad i pappan sin og livet han! Bra blogg du har, og morsomme betraktninger over livets viderverdigheter. Må være gøy for deg og vite at så mange av oss bruker bloggen din som en liten utflukt fra hverdagens kjas og mas, og heller leser om din hverdag og dine utfordringer. Jeg liker at den skiller seg ut fra mange overfladiske blogger som kun handler om utseende og selvdiggende selfies, de gir meg bare sovesyke… Gratulerer så mye med topplista, tjohoii!
      Hilsen fra Mona:)

    31. Du er ekte, snakker rett fra sjela og skriver TIL leserene. Jeg ler hver gang jeg går inn her. De andre bloggene jeg har lest har handlet om hvordan se bra ut. “se på meg, selfie bilde”, alt skal være så jævla perfekt osv. Jeg blir kvalm. Men denne bloggen er noe annet. Jeg gleder meg til en dose pappahjerte etter en lang dag på skolebenken. Du er morsom, konkret og vet hva du vil.
      Derfor fortjener du 1.plassen!

    32. Hanne: Dæven steike, det var hyggelig å høre Hanne! Fint navn for øvrig, samme som storesøstern min 🙂 Men du, jeg har da selfies jeg også, men lover å ikke la det bli så mange av dem fremover, tror det siste Norge trenger nå er flere bilder av meg i undertøyet, haha! 😀

      Lykke til på skolen i morgen, snart helg så bare give em hell og gå til helg med godfølelsen 🙂

    33. Den Lykkelige Amateur: Hei Mona, tusen takk for veldig hyggelig kommentar! Tror kanskje jeg glemmer at dere lesere faktisk setter pris på det jeg skriver og det gjør meg veldig varm å høre 🙂 Det er jo litt jobb å føre en aktiv blogg må vite, men kommentarer som din gjør det så ufattelig lett verdt det 🙂

      Ha en goood kveld!
      Peter

    34. Lisa: Takk for det 🙂 Tre små?! Skjønner ikke hvordan du har energi til det jeg. Bøyer meg i støvet, Lisa! 🙂 🙂 Synes jeg har mer enn nok med å ta vare på meg selv, bikkja, plutten og frøkna jeg 😛
      /High five for deg!

    35. Iselin: Den er god, da kjører vi på det! 🙂 Du husker vel den gamle regla om gutten som går på stranda og kaster sjøstjerner ut i havet etter en forferdelig storm?

      …vel, Stian er min sjøstjerne 😛
      /High five i natten, vi høres til uka 😉

    36. Liker deg: En fan? Hellige moses! 😀 Så kult! Tusen takk for det. Å shit, nå tror jeg du har ødelagt nattesøvnen min, kommer bare til å ligge og tenke på at jeg faktisk har fans, haha 🙂
      /High five!

    37. unnaunni: Haha, så utrolig bra at du skriver rett frem og ærlig! Jeg skjønner at vi ikke alltid kan være enige, men det trenger vi forsåvidt heller ikke 🙂 Men nå er det jo veldig sjelden at jeg skriver innlegg som provoserer, så for det meste vil du kun finne innlegg med god stemning og få kanter her inne på bloggen 🙂

    38. Ikke for å legge en demper på gleden din, du har kommet høyt opp på listen, men fotballfruen slo deg fortsatt 😉 Du skjønner; På forsiden av blogglisten.no vises kun statistikken for den norske trafikken. Det er først når du trykker deg inn på en blogg der inne, f.eks fotballfruen, at du får opp den totale trafikken, så vel som den norske. Og der ser man tydelig at Caroline fortsatt har Norges mest besøkte blogg, selv om du da hadde flere norske lesere enn henne denne dagen 🙂 Så i grunnen sto du på en jukse førsteplass :-p

    39. Aldri hørt noe om det:) Stine; en førsteplass er en førsteplass! Samme som et selvmål i fotball fremdeles er et mål 🙂

    40. Eyyo! Klart det gjør, takk som spør (det rimte). Bare vært to dager med sjukdom i hus nå, men er snart tilbake for fullt 🙂 Sjekk innom i morgen, da er vi bækk on trækk 😀

    41. Takk for veldig fin og koselig lesning. Bare et spørsmål; hvorfor ligger du ikke på blogglisten? Kan man bli BEYOND blogglisten og havne på en egen, unntatt-fra-offentligheten-bloggliste?(Det siste var en spøk.)

    42. Lille moi: Haha, jeg er selvfølgelig på en heeelt annen planet enn Blogglisten. Hah, der er det jo bare fattigfolk… 😛 Neida, jeg er der vettu, men har ramlet ned på 26. plass etter flere dager med stillhet 😉 I’ll be back!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg