Ukas krangel – På sengekanten

C: Åh, så inni hampen deilig å legge seg!

P: Mhm.

C: Jeg er helt skutt. Trøtt som en dritt. Men du?

P: Hmh.

C: Jeg tenkte på det du sa tidligere i dag…

P: Jahm…

C: Ja, om ukeshandling, vettu. Kanskje vi skulle begynt i morgen?

P: Mmm.

C: Hvis jeg skriver handlelista sånn at den er klar, så kunne kanskje du stoppet på butikken på vei hjem fra jobb?

P: Jahm…

C: Ja, supert altså. Så slipper vi stresset med hele familien på storhandel. Midt i middagstida liksom! Haha. Nei, vettu hva, det står jeg glatt over.

P: Mhm…

C: Hmmm. Jeg foreslår at vi lager thai-suppa en dag. Og taco på fredag så klart. Lørdag må vi finne på noe godt?

P: Jahm…

C: Shit. Glemte vi å blåse ut telysene i stua?

P: Jada…

C: Peter?

P: Mhm..?

C: Du, hva driver du med egentlig?

P: Nei, jeg skulle bare…

C: Seriøst?! Har du ikke hørt noe av det jeg har sagt?

P: Joda. Nei, altså… Gi meg to sekunder her.

C: Mobilen?! Du kødder? Under dyna! Herregud, jeg trodde seriøst du hadde lagt deg?!

P: Eh ja, jo, har nesten lagt meg da, jeg må bare… Spiller sjakk med Simen… Mitt trekk serru og jeg står skikkelig fast, springeren er-

C: Sjakk?! Okei nå er det nok. Husker du da du måtte slette Wordfeud fordi du ble helt avhengig? Vel, nå er det sjakk hvert ledige minutt! Hver gang jeg kikker bort på deg, har du nesa nedi mobilen. Det er som å snakke til en vegg!

 

 

P: Men slapp av litt, da!?

C: Slapp av?? Den derre mobilen din har blitt en tidstyv! Det er jo hele tiden! Og du som klager over at døgnet ikke har nok timer? Prioriteringer! Det er det det handler om! Pri-ori-teringer!

P: Men Jesus Kristiansen da…

C: Slutt! Jeg er drittlei av at sjakk må spilles. Eller instagram sjekkes. Eller facebook! Eller bloggen! Eller alle verdens nyhetssider! Og alt sammen etter at tennene er pusset. Hva tror du om mobilfri sone på soverommet? Ja! Jeg stemmer for!

P: Hah! Det går nok ikke. Jeg bruker mobilen som vekkerkl…

C: Jada, streit-Leif, det er selvfølgelig greit å bruke den som vekkerklokke. Det er surfingen jeg vil til livs!

P: Okei, denne diskusjonen får vi ta i morgen. Nå er du altfor oppskjørtet til å…

C: Oppskjørtet?! Nå har det evinnelige begeret rent over, altså. Ut med mobilen!

P: Ok, ok… Så er det mobilfri sone fra i morgen kveld. Jeg orker ikke diskutere dette nå.

C: Flott. Da er vi enige.

P: Ja da, ja da. Sov godt da jenta mi.

C: Natta. Sov godt du og.

 

… 1 minutt senere…

 

P: Hva er det som lyser?

C: Lyser?

P: Åja, det er mobilen din.

C: Sikkert bare en melding. Ser du? Jeg trenger ikke være tilgjengelig 24/7. Den sjekker jeg nemlig i morgen tidlig! Da signaliserer jeg at nå, ja nå har Christina lagt seg, hun. Og det er helt greit!

P: Hehe. Så du er ikke det minste nysgjerrig på hvem som sendte deg en melding etter klokka 23 på en helt vanlig ukedag?

C: Nope! Eller jo, jeg er jo en smule nysgjerrig så klart, men jeg kommer ikke til å miste nattesøvnen av den grunn.

P: Nei vel, den er grei. Fint for deg. Natta da.

C: Natta ja.

P: Ok da… glad i du.

C: Glad i deg og, tullingen min.

 

… 30 minutter senere…

 

P: Hva skjer? Hva fniser du av?

C: Hæ? Sover ikke du for lengst?!

P: Altså, det er jo ikke mulig å sove når du ler så senga rist- Nei dæven, se hvem som har nesa si nedi mobilen da, gitt!!

C: Men for pokker da, det er ikke sånn som det ser ut.. Jeg kom nemlig plutselig på at det kunne ha skjedd noe, ja, ingen-

 

 

P: Hahaha! Du er på Instagram!! Jeg ser det! Judas! Hykler!

C: Ah hallo, det er ikke sånn som det ser ut sier jeg jo! Som jeg prøvde å si: ingen sender meldinger til meg så sent på kvelden, hva hvis lillesøster trengte å prate? Eller kusina mi? Eller kanskje det hadde skjedd noe med farmor! Det kunne jo være noe som hastet skikkelig..

P: Og da vil man jo selvsagt sende en sms og varsle…

C: Jadaa, I know… Men jeg ble så bekymret og…

P: Ja ja ja… Stod det noe viktig i den meldingen da, eller?

C: Nei, jeg… Eh ja. Det stod bare at jeg måtte sjekke ut et bilde på instagram. Så tenkte jeg at siden du likevel sov, så…

P: Herregud.. Skjønner ikke at du tør jeg.

C: Jammen-

P: Kaste steiner rundt i et glasshus. Er jo livsfarlig!

C: Dust, det var jo bare at jeg måtte!

P: Mhm…

C: farlig var det jo ikke da, jeg trodde tross alt du sov, og- …hva gjør du?

P: Nei, hva tror du?

C: Seriøst, du skal ikke spille sjakk igjen?!

P: Jo.

C: Men du hadde jo nesten sovnet.

P: Jepp.

C: Men…

P: Ty. Kos deg med Instagrammen din, du. Simen gjorde en kjempetabbe i forrige trekk og jeg fikk uansett ikke sove, for jeg begynte å tenke på at hvis jeg setter tårnet på G6, så ryker dronninga hans! Og da-

C: Ty sjæl. God natt.

 

/Lik hvis du også bruker mobba på senga


Les også:
Ukas krangel – Treningsbagen
Små øyeblikk av intens kjærlighet

31 kommentarer
    1. Haha! Fantastisk 🙂 nesten mest imponert over at du faktisk hørte hva kona di sa mens du spilte. Her sliter vi med At både IPad og iPhoner lyser opp soverommet på en gang.. Godt å høre at det er flere der ute 🙂 tenk bare på hva man kunne funnet på hvis ikke man hadde de å holde på med før man sovnet 😉

    2. Hvordan i all verden fikk din kone deg til å slutte med Wordfeud? Og til dere andre….hvordan fikk dere det til??? *trenger hjelp* 😉

    3. Hahahaha, er som å høre oss krangle 🙂 Meen fy må være enig med at mobilen har blitt en tidstyv, ja. Prøver å legge seg tidlig, men skal som vanlig bare sjekke noe kjapt på mobilen og vips var det gått hvertfall 30 min..

    4. Laine: Slutte og slutte, Fru Blom. Det er vel bare å flytte avhengigheten over på noe nytt 😉 Nå er det Chesscom på mobba som gjelder. Legg til pkunzip hvis du er klar for å skifte ut Wordfeud med en ny ape på ryggen 😉

    5. Kaja: Altså, definer hørte. Man hører jo med ett øre, så klarer man kjapt å nøste sammen trådene når man blir nødt til å dra i nødbremsen og gjengi alt som har blitt sagt, haha! 😀

    6. haha,takk for en god latter! selv når jeg går og legger meg må jeg se en episode med et eller annet FØR jeg sovner,uansett hvor trøtt jeg er :-p

    7. hahaha, ler så senga rister her! (ja, for her er det jeg som irriterer med telefonen under dyna) Jeg haddr først tenkt å forsvare deg, igjen…hmm, tror jeg er så insiktsfull overfor kvinnerasen her i kommentarfeltet ditt bare fordi mannen ikke leser det… anyway, telefonen på soverommet er sikkert irriterende, men det er jo syyykt irriterende at vi kvinnet alltid kommer på å diskutere ukesmeyen når vi endelig har kommet oss i sæng og skal koble ut hjernen! Men det er liksom da slike små detaljer kommer fram fra alt kaoset av andre tanker vi har 😉

    8. Haha 😀 Men smarttelefon på senga altså, det er utroolig skummelt og ikke spesielt bra egentlig. Men man må jo bare.. 😛 Det ironiske nå er at jeg jaggu ligger her på senga og skriver mens frøkna ligger i mørket og gir meg muggenblikket, så får vel logge av med en rask high five før jeg får en albåga i nøtteavdelingen.
      /High five!

    9. Haha, akkurat som å lese om seg sjøl. Ikke at jeg spiller sjakk, men alt av div sosialemedier skal sjekkes en siste gang. Selv om det kun er 10min siden jeg lukka macen! Og vips, er klokka 24 istedenfor 23 og jeg er stuptrøtt neste morgen 😉 I tilegg kommer det inn en mengde godnattbilder på snappen også i den tiden som må besvares! 😉
      Bra det er flere av oss som sliter med litt avhengighet 😉
      Ha en flott dag!

    10. Hahaha, herlig! Jeg må si jeg kjenner meg igjen her. Selv har jeg blokkert alle spillforespørsler på Facebook for å unngå å bli avhengig av noe der, og Wordfeud-problemet ble tatt hånd om av seg selv da ingen gadd å spille med meg lenger. Men Instagram derimot.. Der er jeg sjanseløs.

    11. Tine Elisabeth: Usj, Instagram er mitt nye dop også 😉 Haha, altså det må jo alltid være NOE, kan jo ikke bare legge bort mobba og strikke heller 😛

    12. Veldig artig å lese, haha! Det eneste som farte igjennom hode mitt tho, var åssen i helvette ere mulig å huske en så lang samtale. :p

    13. Cecilie: Fikk litt hjelp av frøkna da må vite, jeg var jo bare halvveis med i samtalen, haha. Måtte jo konsentrere meg om sjakken, må vite 😛
      /Høy fem!

    14. Hahahaha!! Dere er herlige 🙂 morro at noen deler sånn det faktisk er 🙂 hurra for dere og kjærligheten!! <3
      Ps, håper den Kusina som ble omtalt var meg 😉

    15. Live Sandnes: Takk for det, Live 😀 Haha, ja nei si det, vet ikke om hun mente deg eller om det bare var en billig unnskyldning 😉
      Godt nyttår til deg og gubben! 😀

    16. Hehe, får leve i håpet jeg da 😊
      Syntes det i alle fall var en god unnskyldning 😉
      God nyttår til Deg, kona og fineste Gustav<3

    17. Jeg kommer til å skylde på genene, da pappa er IT-mann og det er det eneste han gjør når han er våken 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg