Når pappa er alene hjemme

Når pappa er alene hjemme blir alt litt som det faller seg. Shorts i kaldvær, jakke i sola. Tacorester til lunsj og cottage cheese til kvelds. Når fattern er alene hjemme opphører all rutine og tilfeldighetene råder.

Et råd min kjære alltid gir meg, er å prøve å ligge minst ett steg foran. Når plutten blir sulten, bør maten allerede ha stått klart en stund. Når en smokk går i søla, bør en ny stå parat. Sånn blir det ikke helt når fattern er alene hjemme. Da blir det alt i siste liten og raske løsninger står høyt i kurs. Slik som i dag. Alt har gått litt på halv tolv, men han tykje så fint det går a gitt!

I dag har vi hatt en skikkelig kosedag med masse pappatid, som jeg merker at jeg har vært skikkelig underernært på i det siste. Vi har lekt med mobilen til pappa mens pappa har klippet hårtuster. Tror ikke jeg legger ut bilder av sluttresultatet, men det ble fint altså, jeg lover. Vi har sett på Beatles-dokumentaren om Magical Mystery Tour og sunget med til et par låter, og vi har lekt “knus imperiet” i sandkassa og vi har jaggu kommet opp med konseptet for et kliss nytt politisk parti.

Vi liker å kalle det Sunn Fornuft Partiet og vårt slagord skal være: Mindre politikk, mer ærlighet. Nei vent det var det ikke nok schwung over. Skal man komme inn på den politiske arenaen må man nok ha noe som virkelig bryter overflaten med stil.

Sunn Fornuft Partiet

– Politikk er pisspreik, gi oss sunn fornuft!

eller noe sånt.

Oookei, det ble en lang digresjon. Egentlig skulle jeg bare logge meg inn for å legge ut ei litta videosnutt og ønske dere alle en god søndag og et godt valg, så jeg får kutte her, før det ender med politisk raljering og væpnet revolusjon.

God søndag. Godt valg.

/ Og husk: mer pappabasert moro finner du på Pappahjertes facebookside

5 kommentarer
    1. For et fantastisk innlegg – og for en fantastisk video! 😀 Hahaha… Er det lov å håpe at jeg får en mann som deg når jeg en dag gifter meg?
      Og jeg kommer definitivt til å stemme SFP ved neste valg! 😉

      God søndag – og godt valg!

    2. Heey, takk for det Mona! 😀 Tror SFP allerede bare er typ 4996 stemmer unna å bli en realitet.

      Men dæven heller, sånne som meg vokser ikke på trær, men du skal ha lykke til okke som 😛 Anbefaler deg å sjekke bloggen regelmessig, for her finner du helt sikkert mange bra mannfolk. (ser du, jeg er ute og fisker stemmer allerede. Hah, å drifte SFP hadde gått lekende lett!)

    3. Godt valg er å forhåndsstemme, men akkurat det er for sent. Å stemme er mye bedre enn å ikke gjøre det. Godt valg!

    4. “Det er ikke et våpen altså, det er lov å være vanlig” – hehe 😀 morsomt hvordan han stivnet helt når du filmet, kanskje han er vant til å bli tatt mye bilder av? 😉 Utrolig god gutt er han iallefall! 🙂 og artig at han fikk bruke deg som tegneark, hehe..

    5. Hihi, ja det ble plutselig skikkelig awkward underveis i filmingen der 😀 Tror jeg får filme ham litt oftere stakkar, kan jo ikke bli helt statue hver gang heller. Vil ta seg veldig dårlig ut når han blir eldre, hahaha! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg