Turtles er tilbake!

For noen uker siden fikk jeg en helt spesiell forespørsel på e-post. Jeg ble spurt om ikke jeg husket Teenage Mutant Ninja Turtles, for de skulle nå relanseres med nytt design og det var ikke måte på. Personen som sendte meg den mailen aner ikke hvor dønn midt i innertieren hun traff med den forespørselen. OM jeg husker Turtles? Jeg VAR turtles! Tankene gikk umiddelbart tilbake til perioden rundt starten av 90-tallet og tiden da alle gledet seg til OL på Lillehammer og man trodde at vi ville ha flyvende biler i det magiske år 2000.

/ Innlegget inneholder reklame /

Cowabunga!

Starten av 90-tallet var også en tid fylt med herlige barndomsminner som rektors kontor, håndballtreninger, kompiser, jenter, Sad Sam-tyggis og Turtles, selvfølgelig. Jeg elsket den tegneserien, og da TV-spillet kom på Nintendo var jeg trollbundet. Som barn var jeg også ekstremt glad i å leke med actionfigurer, så da jeg fikk vite at Turtles nå kommer i actionfigur, var jeg over middels klar for å plukke opp en gammel hobby som ligger mitt hjerte nært.

Jeg har mang en gang seriøst vurdert å kjøpe meg actionfigurer i voksen alder, men aldri helt tørt. Livredd for at de bak kassa skal skjønne at det er til meg selv. Litt som å gå gjennom tollen med ei litta flaske eller to for mye, så når jeg nå endelig skulle få prøve å leke med actionfigurer igjen, etter så mange års fravær, var spørsmålet bare: Hadde jeg blitt for gammel? I en alder av småpene 31 år, er man da kommet til det stadiet der leketøy gjerne trenger minst 100 hestekrefter eller fritt fall fra store høyder?

Til min store glede fant jeg ut at barnet i meg lever i beste velgående! 😀

Først lagde jeg en gif-fil:

mKpyd9 on Make A Gif, Animated Gifs

Og siden det var stor suksess, så tenkte jeg å lage en liten videosnutt der jeg lekte med actionfigurene akkurat som i gamle dager også, men… ja… resultatet var vel ikke akkurat 100 % vellykket 😛

Give-away!!

Har du barn som er 4 år eller eldre som har lyst på gratis Turles-effekter? Legg igjen en kommentar, så trekker jeg en tilfeldig vinner som får en skikkelig frekk goodie-bag med Turtles-figurer, combat gear, plakater og klistremerker!

(OBS: Du må logge inn med e-post / facebook eller lignende for at jeg skal klare å finne deg igjen. Vinneren trekkes om et par dager og vinneren erklæres på Pappahjertes facebookgruppe)

 

/high five!

24 kommentarer
    1. Senest for en uke siden satt jeg på barnerommet til min nevø på 3,5 år og lekte med hans Turtles figurer. Han så til tider veldig rart på meg, the jeg var mange hakk mer entusiastisk enn han. #ogsåturtlesfan

    2. Hahah!!! Oh my… Nå har jeg jenter, men en meget så engasjert samboer som har turtlesmani (generelt retromani) som helt sikkert hadde digga det! Hehe! Men altså… Jentene hadde likt figurene de og!

    3. Jeg har en guttunge på 6 som helt sikkert hadde likt dette. Eller kanskje jeg hadde likt det bedre? Husker også VELDIG godt Turtles fra min barndom 😉

    4. Må henge meg på her, kunne vært en kul bursdagsgave til en fetter som fyller 5 🙂 Var selv stoor Turtles fan da jeg var mindre. Har fortsatt Turtles puta mi :-p

    5. Turtles har aldri blitt glemt! Michaelangelo, Leonardo, Donotello og Raphael står staselig på hyllen over meg I skrivende øyeblikk. Leonardo mangler the sitt ene sverd, men ellers I god stand. De står til og med foran He-Man figurer I orginal forpakning! Det burde si litt om min begestring for disse enestående skilpadde-heltene 🙂 jentene mine på 6 og 9 år synes det er megatøft at pappan deres har figurene utstilt, og de sniker seg ned I kjellerstuen med venninnene for å vise samlingen og fortelle om Turtles. Min eldste datter ønsker seg å stille ut figuren hun også, så hun har fått lov til å låne ett par He-Man figurer til hylla på rommet sitt. De står there enda. har ikke nok Turtles til at hun får en samling selv, men kanskje det kommer en dag 🙂

    6. Guttungen min på 5 år er allerede helfrelst Turtles-fan, I likhet med sin mor 😛 For 3 år siden var jeg på fylletur på danskebåten med studentene fra Høgskolen, og mens mine medstudenter brukte alle pengene på røyk, sprit og snus, brukte jeg mine siste slanter på en kjempekul Donatello actionfigur! Og gjett hva: Spriten, og røyken til vennene mine er forlengst forduftet – mens Donatello består! 😉 Nå er guttungen endelig gammel nok til å få låne lekene til mamma, men vi hadde helt klart blitt glade for å utvide "samlingen" vår 😛

      Å bli voksen er obligatorisk, men å vokse opp er valgfritt! 😉

    7. min mor har flere ganger fortalt om den gangen det ble innkalt til ekstra foreldremøte i barnehagen min fordi det gikk litt hardt for seg da vi lekte turtles.. :p

    8. Så morsomt innlegg!:) bringer tilbake mange minner fra 90 tallet. Husker spesielt turtletyggis med klistremerker som vi samlet på, og byttet oss venner imellom:)gutten min casper på 4, fikk sitt første møte med Donatello i helga. Turen gikk til lekebutikken og det ble sagt at han kunne tenke seg en figur av noe slag. Men det fristet hverken med spiderman, ironman e.l. Men så dukket skilpadden opp, den store Donatello, og gutten var solgt. “Oi pappa, så tøft, en skilpadde med pinne jo!” det skal sies at far var med, og det kan ha påvirket valget noe;)

    9. Vi var vist begge store turtlesfans her i huset, lillemann skal garantert bli kjent med dem når han blir gammel nok 😀 husker eg ble så skuffa over at pizzaen vi spiste aldri såg like god ut som den dei spiste :-/ tar meg forsatt i å tenke på det inni mellom XD

    10. Hehe, har ei datter på snart 6 som kom over Turtles på Netflix og ble helt frelst 🙂 Er så artig for husker godt den tiden vi selv var Teenage Mutant Ninja Turtles og kranglet med bror om å være Leonardo, for han var gjevest 😉 Min datter (og jeg) hadde elsket å få Turtles-effekter :-):-)

    11. kommenterer på et gammelt innlegg, meeeen Teenage Mutant Ninja Turtles kommer på besøk til kidsexpo(.no)!!! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg