Bye bye Oslo

Det begynner å nærme seg halvannet år siden jeg tenkte at jeg var strålende fornøyd med situasjonen slik den var og aldri ville endre på så mye som en drue. Leilighet sentralt i Oslo by, strålende jobb i sentrum og bøttevis med egentid. Det viktigste i livet var nærhet til absolutt alt, sushi i umiddelbar nærhet, kaféliv om vinteren, parkliv om sommeren. Alt på ett brett, helt i nærheten, helt perfekt. Og slik skulle det være til evig tid.

Dette var før man fikk barn ja. Det er rart hvor store forandringer som finner sted i hjernebarken når man går fra kul katt til innekatt slash pappakatt. Hele denne “nærhet til alt”-tankegangen har blitt endret til “nærhet til barnevakt” og jeg ønsker heller skog enn asfaltjungel. Derfor fant vi for en stund siden ut at vi på et eller annet tidspunkt kom til å flytte fra byen, når tiden var moden. Så plutselig en dag dukket det opp en gullbillett i posten og vi tok den. Tanker og muligheter ble til handling, og nå står vi plutselig her. Leiligheten i Oslo blir lagt ut for salg i morgen, pappa har fått seg kliss ny jobb i Tønsberg og hus er kjøpt i Vestfold! Check it 🙂

Alt har gått i rekordtempo og i den prosessen har jeg ikke rukket å blogge stort, men vi satser på bedring, for nå har jeg hatt god kontakt med flere spennende samarbeidspartnere og som de sier “Når det regner på presten, så drypper det på klokkeren”. Les: JA, det blir konkurranser og giveaways 😉

Og fiskebåt. Til meg da, ikke til dere dessverre. Jeg har blitt helt besatt av tanken på fiskebåt og nå som vi flytter til Vestens Fold, så skal drømmen endelig realiseres! Tenk å legge ut med minstemann i passasjersetet og dra opp alt hva havet måtte ønske å by oss på. Det er en tanke jeg ikke har klart å gi slipp på og nå skal det endelig skje. Helt greit å bytte ut überhipp sushi i storbyen med jakt på sjøørret fra egen båt. Selv om jeg kommer til å savne trilleturene langs Akerselva.

Slenger med et knippe bilder av hva man har holdt seg opptatt med i det siste og la meg bare si: Fytti Helgeroa for et styr! Blir leeenge til nestegang jeg gir meg i kast med å flytte igjen 😉

Og nå skal far logge av, koke seg en kopp te og kose seg med UFC (kampsport). “Nei fydda, kampsport?!” tenker du kanskje, men det kommer faktisk ganske godt med å kunne litt om grappling (bakkekamp) når man skal skifte bleie på en spinnvill guttepjokk med et intenst ønske om å ikke bli skiftet på 😉

Ha en brillefin søndag!

10 kommentarer
    1. Smart valg! Plutselig er det en annen enn deg som er viktigst! Huset ser flott ut! Vi gjorde det samme som dere for 38 år siden. Flytta fra en leilighet på Bislett til eget hus i Nes på Romerike, og her bor vi fortsatt. Aldri angra. Tre døtre har to barnevakter i nærheten og vi har fire barnebarn i nærheten. Og du, plutselig syns dere at lillegutt trenger søsken… Lykke til på det nye stedet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg