Gullkorn fra en gravid kvinnes munn

Det er ingen hemmelighet at gravide kvinner kan få de merkeligste gastronomiske lyster. Har du en kjæreste som er fysen på nyrøkte bjørnebær eller murpuss? Mitt tips til far: Skriv det ned! Dette kan nemlig være en god kilde til mye moro. Dessuten er det fullt mulig at din kjære kan ha glemt det aller meste. Presenter notatene dine ved en festlig anledning, slik som i en bursdag eller i et bryllup. Eeeeller… Du kan legge det ut på en blogg slik at hele verden får se det 😀

Stakkars popcornskål var sjanseløs

På Starbucks i Tyrkia, med en frappuccino:

Peter: ”Sitter du der og sleiker lokket?”

Christina: ”Nei nei, ikke jeg… babyen.”

I bilen på vei hjem fra Larvik:

”Hva er det med den derre potetstappa a? Jeg har så sjuukt lyst på potetstappe!!”

I Tyrkia, hver eneste gang regningen kom i en liten boks:

”Godteri? Godteri? Buuu, ikke godteri!”

22 juni, helt ut av det blå:

”Nå fikk jeg lyst på en skikkelig stor burger! Med bacon på! Jeg liker burgere med bacon jeg”

På restaurant i Tyrkia:

Peter: ”Gå på badet du, pus”

Christina: ”Jeg vil spise blåskjell!”

På hotellrommet i Tyrkia:

Peter: ”Godt med potetgull?”

*Christina nikker, smiler lurt og mumler*

Christina: ”Pappaboo skal kjøpe mer etterpå”

Tekstmelding, 17. juni:

Peter: ”Wasabi! Du skakke ha no kebab! Btw: Spist kylling og salat til lunsj og er på min andre supergreens. Det var kaker til frokost, spiste grove skiver OG nå var det kake her, men jeg tok bare to kjipe skorper som second lunch! 😀 Ny uke og denna skal bli bra!”

Christina: ”Herregud, hva skjer a?? Du er flink!! Jeg.. Sulten.. Har sykt lyst på potetstappe!! Haha!! Får ikke sove.. Kebab.. Vi orker jo ikke lage noe i kveld? Peeliiis…? o_O”

Tekstmelding, 01. august kl 15.40:

Christina: Skjønner ikke hvorfor jeg kaster opp så fort vi er tilbake i byen igjen, men nå tror jeg det er karma… Åpnet smashen i stad, for jeg bare måtte :-/ Og nå kom alt opp igjen, blandet med frokosten som i dag bestod av peppermakrell.. Aldri mer smash! Aldri mer peppermakrell!! Syk jeg :`( Og søt.

E-post, 17. august kl. 14.03:

Åj, nå fikk jeg lyst på riskake med gulost! Da får jeg gå. Hihi.

Ny e-post, 17. august kl. 14.03:

Må innrømme at jeg nettopp gikk på den første felleskort-smellen! Helt ubevisst… Men det var sånn derre tikronæærs på ICA, og da slang jeg med to sjokolader som var på tilbud.. Tenkte jeg skulle gjemme dem i en skuff eller noe til det ble krise, men nå må vi pent dele isteden, hahaha 🙂 Og en pose med potetskruer, jeg MÅTTE ha noe salt lissom. Der har’u meg, lissom!!

Sorry, skal skjerpe meg…

 

Hvis DU har opplevd noe lignende, hadde det vært utrolig morsomt hvis du la igjen ei litta kommentar og fortalte om det 🙂

(Lik hvis du liker og sjekk ut Pappahjerte på facebook)

14 kommentarer
    1. Vel, to svangerskap på samvittigheten og samme lyst i dem begge: isbiter og dopapir. Dopapir sier du? Ja, det schmaaaker godt 🙂 Kun 15 dager siden siste fødsel og jeg har fremdeles lyst på isbiter og dopapir. For de som lurer er det resirkulert gråaktig som smaker best…..

    2. Leverpostei leverpostei leverpostei de første ukene, så kom spiseingentingheledagenfordijegersåkvalm-forsååstappeimeg3000kalorierpåkvelden -ukene, etterfulgt av en relativt normal mnd eller to, og så siste trimester med helt syke roterende cravings på alt i fra taco til vannbakkels.
      Har ca3-4uker igjen av 3. svangerskap.
      Fikk forresten jærskla lyst på kebab nå. Takk for deeeet liksom!
      Ingen rare cravings på ikke-matvarer her da. Dopapiret bruker jeg kun til en ting liksom.

    3. Monica… dopapir? Seriøst? Haha, det må være det verste jeg har hørt! 😀 Nei vent, jeg har også hørt om en som ble fysen på murpuss, men dopapir er riiiiimelig sært frøken 😉 Takk for at du delte det. Skremmende, men takk.

    4. Haha, ser man det, ser man det. Godt å høre at dopapir ikke blir helt vanlig å finne på middagstallerkener fremover 😛

      Kebab du. Det er sånt man blir fysen på, spiser og deretter føler seg snuskete, skitten og brukt i 6 måneder etterpå 😉

      Jeg fikk derimot lyst på leverpostei nå 😛

    5. Ha ha. Kjenner meg så godt igjen. Jeg hadde lyst på mange rare ting jeg også. En periode var det suuuure epler (grønne) og så drakk jeg skummet melk til den store gullmedaljen. Hele ti liter til bare meg i løpet av en uke. Jeg lå inne på sykehuset i lang tid, og der måtte de faktisk plutselig bestille inn ekstra mye melk fra kjøkkenet på grunn av meg. Ha ha. ;0)

    6. Om du visste hvor mye glede denne kommentaren har spredd – så hadde du muligens aldri postet den! Det viser seg at ordet “hol” er et hittil totalt ukjent begrep for min svigerfamilie, og jeg tror at spesielt min svigerfar (som er over gjennomsnittet interessert i dialekter generelt, og nå særlig vestfoldsk) kommer til å bruke dette ordet flittig i framtiden 🙂 Han har tidligere blant annet adoptert “myssa”, som i: “her myssa det av folk”.
      Tenkte bare du ville vite det.. Du er jo en rev på ord og uttrykk!

    7. Picas/svangerskapscrazy-diller

      1 svangerskap :
      Sniffing av Jif skurekrem .. :O gjorde det i smug på jobb .

      2 svangerskap:
      En eksterm lyst på alt søtt og klissete som var frosset,,
      -Braincooler (helst blå + rød)
      -shave ice.. lilla og råsa
      – Mr Freeze

      Og kan svagt minnes i mitt første svangerskap jeg fikk raserianfall på ICA sjølyst fordi min bedre halvdel prøvde å kjøpe en annen pizzasaus enn det jeg hadde planlagt o_O

    8. Bra ingen noterte noe under svangerskapet tror jeg, men jeg minnes jeg var konstant sulten og ikke egentlig hadde lyst på noe som helst en periode. Til jeg konstant gikk rundt og hadde lyst på kinamat (innbakt kylling i sursøt saus helst). Noe jeg ikke fikk 😛
      Løk var FY, brekte meg bare jeg så en. Og de derre påskeeggene i lilla kartong vet du? Jeg forspiste meg sikkert på det, for jeg har ikke spist det siden. Det er 4 år siden nå 😛

    9. Hah, holy guacamole jeg innså akkurat at jeg fyser på de tingene du liker når du går gravid! Innbakt kylling og sjoko/krem-påskeeggene er jo noe av det mest fantastiske hjernen min kan se for seg 😛 hmm, kanskje jeg burde ta en test? 😛

    10. Vet om ei som hadde sykt cravings på stein ala småstein i oppkjørselen. Hun spiste det selvsagt ikke, men hun gikk konstant og tenkte på det! I stedet knasket hun isbiter 😛

    11. Min lille smurf er just fylt 13mnd, og jeg hadde konstant behov for på fryst frokostjuice halvt om halvt med appelsinjuice,
      og innbakt kylling <3

      Jeg har fortsatt lyst på innbakt kylling<3

      Når i alledager går cravingsene over liksom?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg